{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Hvor lang tid tog det dig at finde din drømme hest/pony {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt på det her i form af at jeg selv er på jagt efter den helt rette hest og har ledt i 7 måneders tid og er virkelig ved at være utålmodig.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre hvor lang tid det tog jer andre at finde jeres drømme hest/pony og hvor lang tid der gik fra du tog beslutning om at skulle være heste ejer til at du havde fundet det rette match, samt hvor du fandt den henne. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor lang tid tog det dig at finde din drømme hest/pony
  • #1   19. jan 2019 Hmmm nu er min egen er jo ik en som jeg har søgt som købehest. Jeg fik part på hende og jeg var ik i tvivl om hun var den rette part hest for mig. Jeg havde været ude flere steder og hesten sagde mig ik noget. Men hun er jo blevet helt min egen efter overtagelse så her gælder mit svar ik smiley
    Min veninde har været på jagt i 3-4 måneder og har hentet drømmehesten hjem til datteren idag smiley hun har været ude og se på mange heste som ik var lige det hun søgte til datteren og heller ik kemien. Men nu dukkede drømmehesten op i sidste uge og efter to besøg, ja så blev til handel smiley
    Sidste år var min veninde ude og lede efter hesten til sig selv, det tog 5 mdr at finde den og så stod den ovenikøbet i nabo byen


  • #2   19. jan 2019 Har lige fået min hjem smiley kun tiden vil vise om han er drømme hesten han er knap 3 år så mange ting kan ændre sig. Men indtil videre er han smiley
    Kiggede så småt i juni efter hest og sagde ja til at købe ham i oktober. Ejeren har så haft ham indtil nu da jeg havde noget flytning der lige skulle have plads. Kiggede på 5 heste inden jeg fandt ham, jeg havde bare ikke travlt og tror det vigtigt. Der er en hest til alle smiley


  • #3   19. jan 2019 Jeg har stadigvæk ikek fundet min. Jeg har brugt meget tid på at indse, at Aida altså ikke var den drøm jeg ledte efter. Men hun var en god hest, og både min søster og jeg kunne ldie hende, hvilket jo var det vigtigste, når vi skulle dele hende smiley

  • #4   19. jan 2019 Jeg kiggede i 10 måneder, eller det vil sige jeg ledte ikke som sådan efter ny hest, da jeg egentligt lidt havde mistet lysten, efter min anden blev aflivet, men annoncen blev ved med at dukke op, så til sidst skrev jeg på den. Det var dog ikke pågældende hest jeg valgte at tage med hjem, men en anden de også havde til salg og som fuldstændig stjal mit hjerte. Han var alt det jeg troede jeg ikke ville have, men der var ingen tvivl om at han hørte til hos mig.

    Han er dog ikke min første hest, har haft 3 andre. De 3 andre tog mig ikke lang tid. Den første fandt jeg en uges tid efter jeg begyndte at lede, nr 2 fandt jeg efter et par uger og nr. 3 fandt jeg nogle timer efter jeg havde solgt nr. 2.


  • #5   19. jan 2019 Min hest er den første jeg prøvede lavede en aftale om at prøve hende igen ugen efter sådan så jeg havde prøvet flere heste i mellemtiden da jeg prøvede hende anden gang skrev vi under på en kontrakt vi blev enige om så 1,5 uge på jagt havde jeg en hest det gik sindsygt stærkt men jeg vidste det var hende og jeg har hende stadig vi har snart 5 års dag smiley

  • #6   19. jan 2019 Min hoppe blev aflivet midt i august og 8. oktober hentede jeg min nye hest hjem.
    Jeg prøvede en del og havde faktisk også en i handelsundersøgelse, der blev kasseret, så jeg måtte igang igen.

    Da jeg mistede min hoppe var jeg slet ikke i tvivl om at jeg skulle have en ny hurtigst muligt. Havde også leget lidt med tanken, hvad nu hvis, mens hun var syg. Jeg skulle dog lige have afprøvet en ide om en islænder inden jeg for alvor gik igang med at kigge, men derefter støvsugede jeg markedet metodisk, og så tog det altså ca halvanden måned før den rette stod der.



  • #7   19. jan 2019 jeg brugte vel 8-10 mdr på at finde den rigtige.
    og så da han blev aflivet 7 mdr efter, så gik der 3 dage så havde jeg fundet en ny som stod i stalden 3 uger efter. året efter gik der hellere ikke så længe

    men jeg kan godt se at du har det svært når det er så snævret et søgefelt du har.
    endte skal du holde dig til det du virkelig vil have og så kommer den rigtige når den kommer.
    eller også skal du slække lidt på kravene. og lave et bedre søgefelt. det kan være en vallak eller en som er større/mindre i stg

    fandt endelig en ret lækker hoppe men det er en sec D
    Assentorps Katelyn findes her
    https://www.facebook.com/groups/685679084871698/
    hun kan lånes og købes.


  • #9   20. jan 2019 jeg ledte ikke engang XD

    Jeg måtte ikke få hest, så gik på rideskole i 1 års tid, og så kom mine bedste forældre pluslig på den ide at jeg nok godt kunne få en pony med hjem fra korskro marked alligevel, og ja der stod Trolle så smiley

    mens jeg havde Trolle flyttede vi stald, og der hvor jeg var opstaldet nu havde jeg også arbejde og en part, så jeg brugte mange timer der ude smiley hvilket resulterede i at jeg så denne lille røde hest blive sadlet op ved en trailer, han skulle fremvises til min chef, som jo så købte ham til videresalg.. skæbnen ville at jeg blev for stor til Trolle kort efter og min chef syntes jeg skulle prøve den lille røde hest... som jeg så købte 1 måned efter jeg sad på ham første gang XD og jeg har han så stadig dagen i dag smiley

    så jeg fik min drømmepony da jeg mindst ventede det, og så drømmehesten et ½ år før jeg købte ham smiley


  • #10   20. jan 2019 Copy er min soulmate, hvor cliché det end må lyde smiley men han er ikke min drømmehest. For mig er der forskel. Pelee kommer ret tæt på, når det kommer til araberne, både i udseende og temperament. Har drømmeheste i et par forskellige racer og typer smiley
    Til april får (låner, med henblik på køb) jeg en pinto der bare har naget mig de sidste 5 eller 6 år siden jeg tilfældigt arbejde med hende - hun er også en af mine drømmeheste, på grund af hendes sind smiley


  • #11   20. jan 2019 Få dage.

    Min første fjoller Bonny som jeg havde i 21 år: jeg fik som 14 årig lov til at få en hest, den dag var der 2 fjordheste til salg i avisen den sag, dem kørte vi ud og så på, også valgte jeg Bonny. Han var mit et og alt der efter.

    For 7,5 år siden døde Bonny ret pludselig. Han blev syg en torsdag og var død natten til Lørdag. Brugte lørdagen på at stor tude. Og historien gentog sig. Der var EN fjordhest til salg, den så jeg, og jeg var ikke i tvivl om at vi bare passede sammen, det var Basse smiley

    Klausen var naboens, en fjordhest som bare er rar med rar på, og de brugte ham ikke, og jeg manglede en til ungerne. Så han flyttede bare lige over skellet, dagen efter.

    Aslan tilhørte også naboen ( nogle andre, da naboen gården var blevet solgt imellemtiden) han var elevhest på rideskolen, det var han kun i 2 uger, så flyttede han hjem til mig. Han slog bare total benene væk under mig.

    Så det med at lede efter en hest har jeg aldrig prøvet, jeg har haft den følelse at de rigtige heste bare er kommet til mig, for de har bare været der, når jeg havde brug for dem.


  • #12   20. jan 2019 Det er vildt individuelt - især også afhængig af, hvad man selv forventer smiley Jeg brugte en del tid på at kigge annoncer, da jeg skulle have min første hest - vi kørte ud og så 2 forskellige i Jylland, og deraf valgte jeg så den ene af dem. Vi ringede på ham om aftenen eller var det dagen efter og aftalte det hele. 1-2 uger efter blev han leveret til min stald smiley Jeg tror, der gik ca. 14 dage - 3 uger, fra vi tog beslutningen, til vi havde fundet ham smiley Men jeg havde også ventet længe på at få råd smiley Han kostede 21.500 kr., så vidt jeg husker og var 4 år gammel og havde kun lige haft rytter på ryggen 1 uge.

    Hest nr. 2 stod i stalden 3 uger efter, jeg fik aflivet min første hest^^. Jeg skulle have ventet, men helt tilfældigt poppede hans annonce op på heste-nettet på startsiden, og jeg var HELT SOLGT. Royale^ blev aflivet den 13. juli, og den 6. august hentede vi Alberto A Kila. Jeg så ikke nogen andre heste, og skulle som sagt have ventet. Men når man ikke er i tvivl, så er det med at slå til smiley Det skulle gå rigtig stærkt med at beslutte sig, så jeg ringede dagen efter, vi havde set ham og sagde, at gik han igennem handel + røngten, så ville jeg købe ham. Han havde 2 små OCD-fragmenter, der skulle fjernes... men allerede på vej hjem i bilen efter dyrlæge v. hans tidl. hjem ringede jeg og sagde, at vi ville have ham alligevel smiley Så måtte jeg bare betale for at få dem fjernet og så ligge det til den totale købspris. Han kostede 16.000,00 kr. i indkøb hos avler, og der var mange interesserede, så jeg var DØDheldig, at han havnede hos mig. Tror nu også avleren Kim synes, jeg var et godt match til ham, som ville passe på ham, uddanne ham og beholde ham til mig selv. Blev solgt så billigt, da han var klaphingst og derfor ikke kunne bruges til avlen, så de havde kastreret ham 2-3 mdr. forinden.

    Jeg fandt min plette hos Stald Kila i Arnborg. De laver nogle FANTASTISKE heste. Utroligt ridelige og med nogle fantastiske sind, fantastisk tænding, fantastisk ro. Købte ham som 2 års. I år fylder han 6 år, og han er virkeligt min drømmehest. Ønskede noget varmt og sensitivt - men også noget kærligt og rideligt... og jeg har virkeligt fået begge dele i min Michellino! smiley Har så meget, som jeg aldrig havde turde håbe på, jeg kom i nærheden af. En fantastisk unik hest. Efterfølgende har to af mine veninder også hentet en Kila, og de er begge fantastiske heste smiley Alberto A Kila har høstet mange rosende kommentarer fra forskellige behandlere, dyrlæger, beridere smiley Jeg kunne snakke om min hest hele dagen, haha smiley


    profilbillede
  • #14   20. jan 2019 Jeg havde ikke travlt med at finde min og brugte lidt over et år smiley

    profilbillede
  • #15   20. jan 2019 Jeg har aldrig brugt lang tid på at finde hesten. Når jeg har set hesten eller foto har jeg aldrig været i tvivl. De gå gange jeg har købt hest har jeg haft dem med hjem samme dag. Har og har haft drømmehestene. Mine heste bruges til turridning, spring, jagt, agility og horsemanship. Har været og er fantastiske til børn, nybegyndere og lidt sjovere for voksne. Går ikke efter noget bestemt men en hest der siger bingo når jeg ser den. Tror det hedder kemi. Har haft 7 heste igennem til min datter og jeg i løbet af årene og de 5 har været "problemheste" men endt ud som fantastiske dyr. Hestene har ikke skullet ikke nå noget færdigt resultat til en bestemt tid.

  • #16   20. jan 2019 Jeg har aldrig rigtig nået at lede. De var der bare.

  • #17   20. jan 2019 Ledte faktisk slet ikke efter hest da jeg fandt hende smiley
    Havde et halvt år inden aflivet min gamle hest og have på daværende tidspunkt en skøn lånehest.
    Fandt hende på forsiden herinde. Hun var slet ikke hvad jeg havde forventet at skulle have. Men da jeg så annoncen på en smuk, 2 års Irish cob hoppe var jeg fuldstændig solgt! To dage senere kørte jeg med en veninde fra midt-sjælland til Vest-Fyn for at se hende, og dagen efter flyttede hun ind smiley
    Hun har det mest fantastisk sind, super lærenem og ekstrem sociale.


  • #19   21. jan 2019 Jeg ledte ikke, og manglede ikke hest. Annoncen dukkede bare ligesom op, og efter et par mdr., hvor jeg holdt lidt øje med annoncen, men der åbenbart ikke skete et salg af hesten, valgte jeg at tage hen for at se hende. Og jeg var bare solgt.

  • #20   21. jan 2019 Med min seneste hest, var det ren tilfældighed.

    Jeg havde en hest, jeg skulle af med (en laang historie), min træner som havde redet min gamle hest, havde denne dejlige vallak stående, som han helt bestemt mente var noget for mig.

    Så vi endte med at bytte.

    Derfor har jeg i dag min dejlige hest, som jeg er super glad for. En sød og helt igennem rar hest, med et super sind og ikke kedelig. Som en stald kammerat sagde en dag, Jeg tror at Dolce er en hygge pony, der er gået lidt over mål…

    Når jeg kigger efter hest, så leder jeg altid bredt. Det der i annoncen ser perfekt ud, kan være noget helt andet i virkeligheden, og så er annoncen ikke meget værd.
    Jeg starter tæt på hjemme og arbejder mig længere og længere væk. Skal jeg køre langt, kigger jeg på om der er flere heste i området, der er et besøg værd.

    Det er selvfølgelig svært, hvis der skal være den skal have en bestemt farve, aldre, køn, højde og så også være næsten gratis.

    Jo, flere krav du sætter op, jo svære bliver det.


Kommentér på:
Hvor lang tid tog det dig at finde din drømme hest/pony

Annonce