{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Salg eller udlån? {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg står i den svære situation, at jeg har en 5 års som er den sødeste fra jorden af, men har nogle problemer fra ryggen når man skal op, hvilket godt kan udvikle sig til at han kan smide af..
Jeg synes han bliver en for stor mundfuld for mig, og så føler jeg ikke helt tiden er der til at videreuddannelse ham og holde ham ved lige, lige nu..
Derfor går jeg nu med tanken om at låne ham ud til en rytter som gerne vil ride og udvikle ham.
Men er det bedre så ellers at sælge ham? Hesten har nogle skavanker som gør at jeg ville være bange for at han ender som kastebold.. Men føler også bare at jeg tager den nemme løsning, også bare låner ham ud, den kan være fræk og kræver en rytter som har mod og ikke er bange af sig.
Mine overvejelser var med udlån at låne i 1 år og derefter måtte låner gerne købe hvis dette havde interesse, så man ikke føler man har redet en hest fin, og man så ingenting for ud af det, udover selvfølgelig erfaring - der vil naturlig blive skrevet en fast pris som han kan købes for efter endt udlån, så der ingen misforståelser er.
Hvad ville i have gjort i denne situation? Jeg føler mig lidt som en dårlig hestemor, men ønsker bare hesten det bedste, og den får den opmærksomhed og uddannelse som den skal have når den stadig er ung.
Ville i hellere sende den i ridning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg eller udlån?
  • #1   3. feb 2019 tror at du vil få mere ud af hesten ved at sende den ud i ridning.

    som du selv er inde på så risikere du at den ender som kasteboldt hvis den bliver solgt
    bliver den udlånt er det jo hellere ikke sikkert at den rytter som vil låne ham, faktisk så også får styr på ham. ergo så ender du med en hest som er mere træls end før
    så hellere lægge lidt penge i den og så får styr på problemerne inden det udvikler sig i den forkerte retning


  • #2   3. feb 2019 Jeg havde startet med at tage et baseball bat.
    Find den satans djævel, som siger mærkelige ting til en dame, som faktisk står ved sine grænser.
    Og smæk så den djævel et ordentligt smæk, lige på knæskallerne!
    - du forstår hvor jeg vil hen, ikke?
    Du skal have ros ikke ris for at erkende dine grænser og begrænsninger.

    Dernæst.
    Du kan prøve at sælge den med prøvetid. Som kan annulleres fra begge sider.
    Så kan køber trække sig, hvis det ikke går.
    Og så kan du også fortryde, hvis hesten ikke bliver bedre.

    Hvis du grundlæggende mener, at det er en god hest, og den bare skal have en bedre rytter, kan det være en løsning at sende den i ridning og sælge en harmonisk hest bagefter.
    Men, hvis det er en hest med handelsfejl i form af reelle, dybtgående adfærdsforstyrrelser, så slagt den...

    Syge eller på anden måde dysfungerende dyr er ofte bedst tjent med aldrig at blive solgt.
    Og, nåja, hvordan vil du have det, hvis køber bliver smidt af og brækker nakken? Er det der hesten er? Vi har jo landets farligste sport - og nogle få heste skal ikke bruges.


  • #3   3. feb 2019 Jeg har en veninde der søger en hest som din smiley
    Hun har virkelig hjertet på det rette sted og den hest hun får vil aldrig blive en kastebold

    https://m.facebook.com/groups/115188508666517?view=permalink&id=1070062879845737


  • #4   4. feb 2019 Først, thumps up for at du indser og står ved at det er for meget for dig!

    Men, er jeg den eneste der tænker at hesten har ondt?
    Hvis den er super fin fra jorden og problemerne først opstår når man skal op eller rider så vil jeg Aller først få den undersøgt og evt. behandlet af en dyrlæge som også er kiropraktor og herefter se om det er blevet bedre.
    Er det så stadig for stor mundfuld, ville jeg låne ud med forkøbsret.

    på den måde har du dit på det rene, ved at du har givet et forsøg med at udrede og herefter ved at du sender en hest videre som ikke fejler noget.


  • #5   4. feb 2019 Tak for jeres brugbare råd og idér! Hesten er tjekket i ryg og der er taget røntgen af både nak og ryg, så der skulle der ingenting være smiley

Kommentér på:
Salg eller udlån?

Annonce