{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

udlån eller salg? {{forumTopicSubject}}

Je er i den sitiuration at jeg er nødsaget til at sælge ud af mine heste, og har sat de fleste til salg allerede.
Jeg kan desværre ikke komme uden om spørgsmåket om min elskede pony.

Mule har jeg selv trukket ud af hans mor for snart ti år siden.
Han var en upser dengang, og ikke en pony jeg ville kunne bruge.
Men alligevel tog han vores hjerter med storm, han lå i vores arme som en hund da han var føl og er i dag også som en hund.
Han blev da han var 2 lånt ud som selvskabs pony, til et ægtepar, der har nydt ham, forkælet ham og plejet hans hunde gen.
I 7 år er mule ved dette ægte par, men da manden dør, måtte konen sælge gården, og Mule kom hjem igen.

Så i sommers genså jeg min pony jeg 9 år tidligre havde hjulpet til verden.
Mule er i dag stadig som en hund, han ar aldrig lært andet.
han er klog og sød, men også sin egen.
han ved hvad han vil og gør absolut lige som det passer ham - Altid.

Nu er det jo bare sådan at jeg ikke kan beholde alle mine heste, og jeg skal have skåret ned til 4 stk, og mule er en af de sidste 5.
Spørgsmålet er jo så, kunne det tænkes at der var markedet for udlån af sådan en charmetrod der er sin egen herre?
Han er jo ret så økonomisk, spirser ikke meget mv.
eller..
sidste udvej, salg?
er der overhovedet nogen der køber den slags ponyer? og i så fald hva pokker skulle han så koste?

det er den her charmefyr:
http://www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/2575750.jpg?31-08-2011_19:34:13

http://www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/2575753.jpg?31-08-2011_19:34:13


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udlån eller salg?
  • #3   15. nov 2011
    Sådanne størrelser er svære at sælge - især ikke hvis det er hingste og de ikke er tilredet.
    Og hvis de endelig bliver solgt så er det for 3000kr max - der skal virkelig noget til for at få dem over den grænse.

    Så hellere udlåne til en der mangler en selvskabshest - evt. hyggehest der kan komme med som hånd hest, eller en man kan lave noget fra jorden med ind imellem.


  • #4   15. nov 2011 Jamen jeg vil da også helst udlåne ham.
    Han er vallak så der er ikke så meget at tænke på der , og han kan gå med absolut alle.
    men er der overhovedet nogen der vil låne sådan en størrelse?


  • #5   15. nov 2011 da heste nettet åbenbart syntes det var falsk reklame slettede de mit indlæg jeg havde lavet der inde.

    så jeg vilel sætte meget pris på nogle flers mening.
    findes der mennsker der låner eller køber sådan en str ?

    og lige for en god ordens skyld er det IKKE en annonce.. hesten er IKKE til salg eller til udlån!


  • #6   15. nov 2011 der er et marked for det, men tror man skal være meget heldig at finde en låner der passer ens krav, og desuden som stiller de krav som ponyen opfylder. Jeg var selv ved at låne en utilredet 3'erpony ud for nylig pga. økonomiske årsager til en familie der virkede helt perfekte, men der var ikke mange henvendelser....tror godt det kan lade sig gøre. Og tror desuden det vil være nemmere at låne ud end at finde en køber da hestemarkedet er virkelig dødt for tiden, og desuden når det kommer til små ponyer smiley

Kommentér på:
udlån eller salg?

Annonce