{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.883 visninger | Oprettet:

Webbers eller remme? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg tænkte på, om I måske kunne hjælpe mig med... smiley

Jeg er lidt i et "dilemma" omkring om jeg skal vælge webbers eller stigremme til min sadel.
Hvad er fordele og ulemper ved at vælge det ene frem for det andet?

Hvad foretrækker I?
Hvad er mest holdbart?
Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg køber?

Det er til en Butterfly Uta Gräf. Sadlen har en rem til den "ekstra" rem, så vil det mon se underligt ud, hvis den ikke er i brug (altså, hvis jeg vælger webbers)? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Webbers eller remme?
  • #1   14. feb 2019 Jeg bryder mig ikke om webber og sværger til almindelige remme smiley men det er jo smag og behag smiley
    Synes de to webber jeg har set/haft i hænderne, var af dårligere kvalitet.. De var primært af stof.. Og efter ikke ret lang tid var hullerne i de blevet større/slidte.

    Mvh TT


  • #2   14. feb 2019 jeg har webbers på min nye sadel og sikke noget pis.
    helt klart alm stigeremme


  • #3   14. feb 2019 Hahaha, tak! smiley Jeg er nok også til de almindelige så. Har aldrig prøvet webbers! smiley

  • #4   14. feb 2019 Jeg har begge dele og har skiftet lidt mellem dem det sidste halve år (hvor jeg også har prøvet en del forskellige sadler). Jeg er nok mest til de almindelige ?? Dog er mine almindelige købt til lammesadel, så de er for korte til at nå ud til den lille dims i sadlen.

  • #5   14. feb 2019 almindelig remme.. jeg har webbers på sadlen til min parthest og nøj hvor er jeg træt af dem... enten skal de smides hen over sadlen og bøje de små sadleklapper, eller også skal man spænde dem op i hullerne så de ikke hænger ned langs sadlen, og derfor skal man til at tæle huller osv osv, plus hullerne bliver træls syntes jeg..
    almindelige remme sætter du bøjlerne i de huller der passer dig, og færdig


  • #6   14. feb 2019 Jeg er meget enig med de to øverste. Sikke noget pis.. smiley

  • #7   14. feb 2019 Åh, tak skal I have!! smiley Almindelige remme bliver det så! smiley

  • #8   14. feb 2019 Jeg har haft et par Bates læder webbers da jeg lige havde fået ny sadel, da de skulle slide mindre på sadlen. Nu nåede jeg godt nok kun at ride med dem i et halvt års tid, men syntes faktisk de fungerer betydeligt bedre end forventet. Jeg har ellers også altid synes de var irriterende og brugt alm remme, men de har havde faktisk et hul helt oppe ved ophænget, så man kunne faktisk hænge bøjlerne op som på alm remme. Og synes ikke dem jeg havde nåede at blive trukket i hullerne eller lige de var ved at slide igennem på forsiden, hvad jeg ellers synes at se sker jævnligt.

  • #9   14. feb 2019 og Webbers fylder mindre og derfor et plus??

  • #10   14. feb 2019 Nå kan godt høre at jeg er en del af minoriteten, jeg er mest til webbers! Men min sidste sadel havde heller ikke den der dimmer/holder. Derudover synes jeg at webbers er nemmere at indstille og bare generelt rare at bruge smiley

  • #11   14. feb 2019 Har redet i en sadel med webbers én gang... Det var rigeligt. Det behøver jeg ikke gøre igen.

    Vil altid vælge almindelige remme.


  • #12   14. feb 2019 Jeg elsker mine Bates webbers! Synes det er fantastiske at de ikke fylder så meget, og har ingen problemer med at indstille dem. Mht til at sætte dem op, så piller jeg bøjler og webbers af hver gang jeg har redet (de er super nemme at pille af/på) min sadel er så bred, at hvis bøjlerne er på, så kan sadlen ikke være i skabet smiley

  • #13   14. feb 2019 Elsker mine Webbers! de har et hul øverst, så man kan sætte dem op som ved alm stigremme.

  • #14   14. feb 2019 Altid remme. Uden tvivl! smiley

  • #15   15. feb 2019 Hvor mange af jer rider egentligt med stigeremmene inden under sadlen?

  • #16   15. feb 2019 Mine sidder uden på sadlen smiley

  • #17   15. feb 2019 Ikke mig! smiley Jeg HADER det da dette ikke altid passer til hesten og rytters form således at man ikke kan få schenklen langt nok ud.. smiley så man er tvunget til at berøre hesten med denne smiley

    Mvh TT


  • #18   15. feb 2019 Inde under sadlen er det sådan, så "flappen" fra stigremmene ikke sidder på sadelklappen i den der lille "holder"? Men i stedet sidder under sadelklappen? smiley

    Det var det eneste, man kunne, med min gamle sadel. Måske kan man se det på billedet her? Men det er sjovt, at du spørger, for med min nye er der mulighed for begge dele. Og jeg er simpelthen sådan i tvivl, om jeg skal vælge at have dem udenpå sadelklappen eller inden under. Tænker det er rarest og flottest at have dem udenpå, men hvis de sidder udenpå, så slider det nok på sadlens farve. smiley

    Jeg har i øvrigt netop lige købt et par remme i AB Rideudstyr, som jeg tager ud og prøver inden længe! smiley


    profilbillede
  • #19   15. feb 2019 Jeg er lidt delt. Jeg er blevet mere og mere begejstret for webbers, men det kommer meget an på sadlen. Jeg har redet flere hvor spændet fra en almindelig rem ikke ligger ordentligt op til låsen eller helt ind til sadlen. Det gør ondt i inderlårene! Men ellers er det ligegyldigt i brug.
    Skal jeg justere bøjlelængden undervejs, så er webbers nemmest, men remme føles sikrest.

    Jeg foretrækker at stigbøjlerne ligger uden på sadelklappen, medmindre jeg er så tåbelig at ride i shorts. Indvendig kan gå hvis jeg har lange bøjler i forhold til sadlen og jeg er meget omhyggelig med at lægge det hele pænt.


  • #20   15. feb 2019 Ja Sofie smiley næsten hele sadel kappen ligger over remmene, således at de ikke kan bevæge sig..

    Knus smiley


  • #21   15. feb 2019 Webbers! kommer aldrig til at ride med alm stigremme igen.
    Har nogle i læder fra Bates og de holder form og facon 100 %.



  • #22   16. feb 2019 Bruger kun webbers. Fylder mindre. Lettere at ændre med mine gigtfingre. Bruger samme sadel i hverdagen som til spring. Har også billige webbers som er ganske udmærkede til mig.

  • #23   18. feb 2019 Jeg bruger mest almindelige remme, men har en enkelt custommade sadel, hvor remmene ligger under sadelklappen - her bruger jeg webbers.

    Jeg er noget delt, for jeg elsker at jeg ikke kan mærke stigremmen under sadlen (det kunne jeg tydeligt med almindelige remme), men jeg HADER at slæbe rundt på sadlen når stigbøjlerne hænger og dasker, og slår mig over skinnebenene smiley

    Hesten er ligeglad, han har for længst vænnet sig til at jeg kyler noget flagrende over ryggen på ham smiley


Kommentér på:
Webbers eller remme?

Annonce