{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Køb af wrap {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg skal for første gang selv indkøbe wrap til mine to ponyer. Derfor tænker jeg at jeg skal købe miniballer.
Jeg er dog i tvivl om hvor meget man skal købe? De får ca 5-6 kg hver i sær, hver dag.
Vi plejer at fodre dem fra september/oktober til marts/april - selvfølgelig alt efter vejret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af wrap
  • #1   1. mar 2019 Når du kun har 2 ponyer, så skal du nok ikke ha wrap baller, der er vildt store. Med mindre det er hø, pakke ind som wrap. Våd wrap kan ikke holde sig mere end ca 1 uge. Dog kan du, hvis det bliver nødvendigt, ryste wrappet ud så det kan tørre lidt inden du bruger det. På den måde kan du være heldig med, at det kan holde sig lidt længere.

  • #2   1. mar 2019 Det er vel bare at lave regnstykket? Noget i stil med:
    12kg x 30 dage x 5 mdr = 1.800 kg. I vores store er der 300-350kg i, så det ville være 5-6 tykker af dem (så ca. en om måneden). I de kolde måneder burde de godt kunne holde sig hvis de er tørre eller de spredes helt ud, men til to heste der spiser så lidt, ville jeg måske gå efter de helt små på 40-50 kg. Dog kan kiloprisen være ret høj på dem. Vi betaler lige omkring 1kr kiloet på de store og 2kr kiloet for de små.


  • #3   2. mar 2019 Du skal have de som Laura taler om, jeg plejer at give Ca 80kr stk. Normalt bruger jeg de store på ca 300kg, men til dyrskue og arrangementer bruger jeg de små smiley En på ca 300kg kan ikke holde sig, jeg har to store heste, og jeg vil ikke have givet mine det hvis de brugte længere tid end hvad de gør.. smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Køb af wrap

Annonce