{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.890 visninger | Oprettet:

Vis mig dit sadelrum {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal til at indrette nyt sadelrum i nær fremtid.

Jeg har en masse sadelunderlag som jeg tænker at hænge op med buksebøjler (dem med klemmer på), skal have plads til 3-4 sadler, trenser og grimer til 3 heste + alt det andet.

Jeg har mange idéer til hvordan tingene skal/kan være, men måske kan jeg få lidt nye idéer og inspiration ved at se jeres sadelrum. smiley

Så kom glade og friske og øs ud af jeres gode indretningstips. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vis mig dit sadelrum
  • #1   2. mar 2019 Jeg har godt nok ikke mit eget sted og sadelrum endnu, MEN jeg har store planer og har udtænkt at jeg skal have en væg med et billede jeg har af min hest i renæssance stil og guld ramme i midten og ved hver side skal hænge sadler samt hovedtøj så de bliver vist frem smiley

    nu har jeg ikke super mange underlag, men jeg tror hvis jeg havde at jeg ville designe en holder hvor de kan ligge en og en, med et luftlag under så de kan tørre efter brug og man samtid kan udvælge uden at skulle grave i en bunke, lidt alla et dækkenholder måske smiley


  • #2   3. mar 2019 Det er ikke helt færdig (og bliver det nok ej heller nu hvor jeg er skilt.. smiley men det fungerer upåklageligt smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #3   3. mar 2019

    profilbillede
  • #4   3. mar 2019

    profilbillede
  • #5   3. mar 2019 Aimee, ja jeg har indtænkt en "tørrepind" til evt våde/fugtige underlag.
    De tørre/rene kommer på et tøjstatv med justerbar højde. Er der så for mange til selve bøjlestangen, så kan jeg køre det en tand i vejret og sætte en ekstra stang på og vupti! så er der til dobbelt så mange. smiley :D smiley

    TT, Tak for billeder - jeg skriver straks Hjelmholdere på listen. smiley



  • #6   3. mar 2019 Også har jeg nu også en blæksprutte til at tørre handsker og diverse på. smiley den er uundværlig smiley

    Mvh TT


  • #7   3. mar 2019 TT, tørreplads er essentielt! smiley

  • #8   3. mar 2019 Runde knager hvis du har trenser med bredt nakkestykke
    Piskeholder i "udgang" så det er nemt at tage den med ud
    Ekstra sadelholdere er eminente til at tørre underlag på (og opmagasinere lændedækkener i vintersæson)


  • #9   3. mar 2019 Heldigvis behøver jeg ikke plads til at hænge dækkener op, hverken alm eller lændedækkener, da ingen af mine heste går med dækken. smiley

    Der er allerede 4 træ-sadelpinde opsat i rummet, så de er udset som "tørrepinde". Jeg vil ikke hænge mine sadler derpå, da jeg ikke ved om de holder i længden; de sad der da vi flyttede ind. smiley


  • #10   3. mar 2019 Jeg ville nok alligevel skaffe mig et svede dækken, for når jeg rider hesten hårdt om vinteren så selvom mine ikke bruger dækken, og går i løsdrift, så er det meget rart at lægge dækkenet over de et kvarters tid når de er svædige således at jeg er sikker på at de ikke er kolde og våde når de lukkes tilbage.. Og så er et sted at tørre dækkenet et must smiley

    Mvh TT


  • #11   3. mar 2019 Jeg rider ingen af mine heste hårdt, så det er virkelig ikke et issue her. smiley
    Den ene er ikke tilredet og den anden tager kun stille ture ud. Den sidste er en minipony der heller ikke rides.... smiley


  • #12   3. mar 2019 Hvis jeg skulle lave sadelrum:
    Frem for alt skal der være en smule varme på, så udstyret ikke får mug om vinteren.
    Dernæst skal potentielt fugtig udstyr have en chance for at tørre.
    Jeg ville nok sætte håndklæde stænger op til at tørre småting. (den slags med vippearme.)
    Og selvom jeg ikke er fan af nogle folks vane med at pakke alle heste ind i dækkener, så vil jeg sætte plads af til en lignende model til at hænge våde dækkener op på.
    Hvis jeg får en dækkenhest, får jeg brug for stativet. Det kan jo ske, fx ved hests sygdom.

    Og så kommoder til dimser. Og reoler med gennemsigtige plastikkasser med tætsluttende låg, så mus ikke kan gå i det.
    En sofahyndekasse, dels til at sidde på, men også til at opbevare større ting i.

    Som western rytter / bruger af western sadler har jeg lært at elske sadelvogne.
    Jeg ville gøre plads til flere sadelvogne.
    Og måske et par almindelige knager, men naturligvis ekstra solide, da almindelige sadelknager går i stykker under western sadler...
    Og så en stang og løse knager, til at hænge hovedtøj, reb og alt muligt andet, der opbevares bedst hængende. (Jeg kan lige se for mig, at man mangler 1 knage til 1 hovedtøj)

    Og så mulighed for at låse af.


  • #13   4. mar 2019 Dr Who - lagde du måske mærke til at jeg manglede et par hovedtøj holdere? smiley smiley

    Mvh TT


  • #14   4. mar 2019 Nej.

    Men jeg er helt sikker på, at når man bygger sadelrummet tænker man "dether er rigeligt!"

    Men så sker der noget, og så er det ikke længere rigeligt.


  • #15   6. mar 2019 Da jeg selv havde løsdriftstald, havde jeg overskabe til førstehjælp, værktøj og hegns udstyr. Jeg malede lågerne med tavlelak. Så havde hver hest sin tavle med navn og hvad den fik at spise ink tilskud af diverse. Så kunne en afløser let se hvad de forskellige heste skulle ha, uden at få en laaang liste eller mundtlig besked, man har svært ved at huske. Under overskabene havde jeg foder tønder og spande med tilskud.
    Men det er jo nok mere hvis du ikke har foder og udstyr adskilt.
    Ikke det bedste billed men mere hvad der er plads til under skabene.


    profilbillede
Kommentér på:
Vis mig dit sadelrum

Annonce