{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.440 visninger | Oprettet:

ridebukser til heste-arrangement. {{forumTopicSubject}}

hej alle.

jeg er lige nød til at høre hvad i tænker måske nogen kan give mig et andet syn på sagen:)

hvorfor tager man ridebukser på nå man blandt andet skal til Herning hingste kåring og gå og kigge på udstyr og hest?

altså man skal ikke ride man skal blot shoppe og kigge heste.

det er ikke kun hingste kåringen jeg tænker på det kan også være dyreskue eller andet heste relateret.

jeg bare nysgerrig det ikke noget negativt opslag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ridebukser til heste-arrangement.
  • #1   9. mar 2019 Det har jeg også tit tænkt, så følger lige med smiley

    I herning sad jeg ved siden af en der havde sine høje dubarry støvler på. Det undrede mig godt nok lidt.



  • #3   9. mar 2019 Til hingste kåring i Herning, havde jeg ikke ridebukser på, det gav ikke rigtig mening, da det er en dagsbegivenhed, og jeg derfor ikke skal ride.

    Men når jeg har været til mindre hesterelateret begivenheder i lokalsamfundet kan jeg sagtens finde på at troppe op i ridebukser. Ofte har jeg været ude og ride inden, og da alle andre jo også lugter af hest, kan det jo være ligemeget. F.eks. til åbenhus hos Hinderup hesteartikler eller åbenhus hos Helgstrand.

    Men nu er jeg også typen som går over alt i mine ridebukser, og det gælder både indløb samt på forældrerækken i hallen, mens ældsteguldet øver spring gymnastik, såfremt jeg lige har været ude at ride.


  • #4   9. mar 2019 Fordi det er behagelige bukser - ganske enkelt tænker jeg smiley Det samme gælder jodphurs eller andre staldstøvler.

    Og måske man alligevel skal i stalden bagefter.


  • #5   9. mar 2019 Nu kan jeg ikke sige så meget om sådan nogle situationer, men min erfaring er, at nogle mennesker bare også bruger ridebukser som almindelige bukser. Det gør min psykologilærer for eksempel (og hun har altså intet med heste at gøre) smiley


  • #6   9. mar 2019 Det er osse mig en gåde, jeg har dog gjort mig en del tanker om, hvorfor man har behov for det.
    Jeg hader at vade rundt i ridebukser, man ska være hurtig for at se mig i ridebukser.
    Men da jeg var yngere, gjorde jeg det meget og der tror jeg det var noget "se mig, jeg går til hestning"


  • #7   9. mar 2019 Jeg har det lige omvendt, sorte Slyngel, jeg knus elsker mine ridebukser, elsker bare at have dem på, der findes ikke nogle bedre bukser end min ridebukser - hvilket er grundet til jeg har dem på over alt.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   9. mar 2019 simpelthen fordi at folk kan. smiley

    og rigtig mange føler sig godt tilpas i dit ridetøj = det er behageligt at bevæge sig rundt i en hel dag.


  • #9   9. mar 2019 Jeg tror, at folk klæder sig på for at vise, hvilke stamme af nørderi, de tilhører.
    Altid. Ligesom de blå/gule fodbolds trøjer, jægere der tager jaggtøj pp, når de træner hund osv, folk med forkærlighed for Ungdomshuset tager måske sort sweater på første maj i stedet for den babyblå...

    Man har nogle praktiske behov, som tøjet skal dække den dag.
    Det gør det valgte tøj.
    Og man viser hvem man er.

    Og hvis ens mest behagelige tøj ER ridetøj, så handler det da bare om at få det på, hvis man er i en social acceptabel situation?


  • #10   9. mar 2019 ja, min mand har da også jagt tøj på, når han skal på skydebanen md jagt-gutterne, selvom klamoflace tøj, måske ikke er Så nødvendigt på en indendørs skydebane.

  • #11   9. mar 2019 Dorthe :
    Kamoflage er måske ligegyldigt, men store lommer til haglpatroner...
    DET er nødvendigt!

    smiley
    Prøv at tage en almindelig jakke på, hvor lommerne kun er beregnet til at kunne rumme et par husnøgler og din mobil...
    Test, hvor mange haglpatroner, der er plads til?

    Nope.
    Jagttøjet er faktisk nødvendigt på skydebanen.


  • #12   9. mar 2019 Jakke måske, men næppe bukser og skjorte.

    Men det er et fælles skab, og alle er klædt således på.

    Men når så min søn er til skydning, bare fordi han gerne vil lære at skyde, og ikke noget med jagt, foregår det i helt alm tøj.


  • #13   9. mar 2019 Jeg har haft ridebukser på en enkelt gang, fordi jeg skulle prøve ridestøvler. Resten af mit outfit er altid mit hestetøj, fordi det er behageligt.

  • Cecilia
    Cecilia Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 29
    #14   9. mar 2019 Ofte er man der jo også sammen med de andre hestepiger og er derfor kommet direkte fra stalden. Eller måske fordi man har planer om at prøve sko/støvler eller andet, der skal passe sammen med ridetøjet. smiley

  • #15   9. mar 2019 Jeg kan sagtens finde på at tage ridetøj på fordi jeg har købt mit ridetøj til at skulle gås meget i (laver meget jordarbejde), og det er simpelthen bare både praktisk og behageligt, så hvorfor ikke smiley Derudover er det meget sjældent at jeg køber nyt tøj pånær ridetøj, så det er faktisk også det pæneste jeg har smiley

  • #16   10. mar 2019 Kan ske man kommer lige fra stalden. Personligt havde jeg ridetøj på idag fordi det er behageligt, vi skulle rende i mudder inden og lukke heste ud og ordne bokse og hø.
    Og desuden af rent praktiske årsager hvis man faldt over nogle støvler/leggings fx så er det bare ikke ordentligt at prøve dem med alm bukser på heller ikke selvom de er smalle så HVIS jeg skulle komme i den situation kan jeg ligeså godt være forberedt


  • #17   10. mar 2019 Jeg tænker egentlig også at mange af dem som render rundt i ridetøj, sådan nogle steder, enten selv har hest med eller måske er med som groom el.a.
    Der er jo et hav af heste. er og ser til hører ejere og personale, de går da også rundt og kigger.

    Men ja, mange går i ridetøj fordi det er behageligt, det har jeg dog stadig tilgode at opleve på mine senere dage, førhen har jeg også kunne rende i ridetøj hele dagen, men ikke mere, kan ikke finde nogle bukser som at lækre at have på i lang tid.


  • #18   10. mar 2019 måske de enten lige kommer fra stalden, måske selv har redet, finder det behageligt at have på, det er det de har lyst til at have på.. tror grunden kan være MANGE..
    vi er jo alle forskellige og alle klæder sig forskelligt på


  • #19   10. mar 2019 Jeg har nogle gange ridebukser på til store hestedag eller Roskilde dyrskue fordi jeg enten lige har været i stalden eller skal bagefter. Og Fx hvis vi har hest med som skal ordnes osv, så vil jeg helst ikke få hest på mit alm tøj.
    Det kan også være man skal prøve støvler osv, så kan det være rart at have bukser på til det.
    Havde jeg taget til Herning (helt fra København) havde jeg valgt alm tøj smiley


  • #20   11. mar 2019 Det er ligesom når man er til traktortræk, så har alle de der maskinstationsdrenge også deres owerall på og træsko uden hælkap sammen med den obligatoriske pilotjakke med maskinstationens logo. Det er et statussymbol, man vil gerne vise at man har en berettigelse. Og man fatter det ikke, vel? Hvorfor gider de rende rundt i deres arbejdstøj, når de har fri.

    Men det er fordi man er stolt over sit virke eller det man går op i. Og det er der jo intet galt for.

    Til Hingstekåring havde jeg også min firma-vest på, fordi jeg er foderstofsælger. Jeg viser min identitet.


  • #21   11. mar 2019 Jeg har købt, for år tilbage, en lækker Equipage vinter frakke. Jeg bruger den overalt om vinteren, til pænt brug. I efteråret var jeg så heldig at kunne købe en brugt, i samme udgave og den bruger jeg så til stald. At jeg har 2 ens vinterfrakker til hver sit brug, er nok underligt for nogen. Men jeg smiley smiley smiley elsker den model.

  • #22   11. mar 2019 Jeg var en af dem med ridebukser til Hest og Rytter messen i år.
    Det var et par mørke cowboy, som mest ligener et par almindelig stramme cowboy bukser.

    Grunden til. jeg valgte ridebukser ( Det var faktisk vores datter der syntes jeg skulle have dem på ) var fordi jeg skulle købe mig mine 1. par lædereidestøvler. så jeg ville være sikker på at de passede, med ridebukser på.
    Da jeg har ikke standart læg/ben mål, så var jeg nød til at prøve mig frem.

    Og så elsker jeg at have ridebukser på, og følte på ingen måde mig forkert påklædte.

    Jeg kom til Herning direkte fra et erhvervmøde, iført skjorte og blæser sæt, + hæle. Hvilke jeg så ikke syntes var passende "dress" at have på til et ride-udstyrs messe smiley
    og slet ikke når formålet var at finde nye ridestøvler smiley


  • #23   14. mar 2019 Jeg undrer mig også når jeg ser helt rene ridebukser smiley men er de beskidte tænker jeg ikke over at det er underligt, de kunne jo være nogle hjælpere e.l. smiley Jeg selv løber jo rundt i min FHF jakke så ofte som muligt da jeg reklamerer og er meget stolt af vores fantastiske race. Og den var selvfølgelig på den korte tid jeg var på messen. smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
ridebukser til heste-arrangement.

Annonce