{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel helvede til fjordhest med svaj
  • #1   3. apr 2019 Normalt ville jeg sige tag et kig på nogle mærker, som jeg ved er kort i det men på baggrund af din hests ryg facon, så kan jeg desværre ikke råde dig. ville jeg stærkt anbefale en sadelmager, som kan komme med nogle sadelmærker du evt kan købe brugt og få sadelmageren ud igen og få den stoppet sadelpuderne lige præcis efter din hests ryg og bygning smiley pøj pøj med det

  • #2   4. apr 2019 Du skal have fat i en sadelmager, som kan stoppe sadlen i den rette facon.
    Hvis du ikke allerede kender lokalforeningen Fynske Fjordheste, så vil jeg råde dig til at finde dem på Facebook, der er mange ryttere som kan fortælle dig, hvem de selv bruger smiley
    De har forresten stævne nu på lørdag - så har du mulighed for at møde op og kigge, så kan du jo se på, hvilke sadler der bruges.

    I øvrigt kan jeg fortælle, at min gamle vallak, som også er blevet lidt vigende i sin overlinje, bruger den samme Trainers Jessica, som han altid har gået med. Den er bare blevet stoppet ud, så den er lidt mere buet og “gyngestolsagtig” i sadelpuderne smiley


  • #3   4. apr 2019
    Det kommer an på hvad en kort ryg er og hvor stor en bagdel der skal være i sadelen oven på. Det er det der er det sværeste.

    Der er foreskel på at have en hest med 45 cm til sadel og en 42 bagdel også på at ville kombinere samme bagdel med en anlægsflade på 40 cm, det er noget nær umuligt.

    Du kan godt få sadelmagere ud hvis du er på helt bar bund - men vær kritisk og få evt. en second opinion ud for at hører hvad dens mening er, da der virkelig er mange faldgrupper. Jeg har selv opgivet projektet.


  • #4   4. apr 2019 Mange tak ender nok med det falder på en bomløs som jeg rider i nu da det han fungler bedst med nu da han har et svært sadel lej

  • #5   5. apr 2019 en windsor elite bom 4 ville være et godt bud

  • #8   6. apr 2019 Meget end da tror det falder på bomløs igen for vil ikke ende med en ødelagt ryg ?

  • #9   6. apr 2019 Få en sadelmager ud smiley

  • #10   6. apr 2019 Det Bare ikke altid sadlen så passer ??

  • #11   7. apr 2019 Min fjordhest er også en del svajrygget, men hun er også sunket lidt, hun er trods alt også 22 eller 23 smiley hvis ikke du skal starte stævner og lign så behold den bomløse.

Kommentér på:
Sadel helvede til fjordhest med svaj

Annonce