{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.568 visninger | Oprettet:

Sadel til kort bred hest {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er

Jeg har efterhånden prøvet en del sadler, også ældre wintec/bates/Isabell modeller på min rullesteg af en tinker.

Jeg vil godt slå et slaug, for den nye wintec wide 500 cair dressur sadel :O) Og enda til overkommelig pris. ca. 4700-5500 kr. alt efter hvor du handler.

Har i lang tid haft problemer med at finde en sadel til min kortryggede tinker. Så tænkte hvis andre kunne bruge disse oplysninger. Jeg syntes det var et helvede at der ikke var brugbare oplysninger jeg kunne finde på nettet. Enten var sadlerne for lange eller kostede en halv krig smiley Så dette er en hjælp til Jer med disse problemer.

Denne model findes også i alm str, altså ikke wide.
De måler i anlægsflade: 16"/41 cm. 16,5"/42 cm. 17"/43 cm. 17,5"/ 44 cm. 18"/46 cm.

Skal lige tilføjes hvis man skal ned i 16" og derunder, er sadelklapperne noget kortere, og har man lange ben vil støvlerne komme til at "hænge i sadelplapperne". Så denne str. er til meget små ryttere. Jeg er selv en lille rytter på 1,56 cm. men støvlerne kom ind under klappen på 16", så jeg skulle op i en 16,5" med længere klapper :O)

Håber I kan bruge det til noget !!

Skal lige siges jeg hverken sælger disse sadler eller har aktier i noget som helst selskab der vedrører sadelsalg smiley

VH Monibe
med den brede og kortryggede tinker Sheiken


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel til kort bred hest
  • #2   29. apr 2013 HI hi jep har fundet min sadel, har også en lammefætter som er utrolig dejlig. Har prøvet en del bomløse efterhånden heriblandt Barefoot sadlerne, men søgte noget mere dressurpræget og så faldt jeg over den nye wintec dressur, da jeg gerne vil han skal skoles noget mere, og ikke kunne få optimal støtte i boløse :O)

  • #3   29. apr 2013 Det var måske en mulighed for mig, har en frieser, hun kan ikke passe det hvide kopjern længere, måske jeg skulle prøv sådan en, hvordan er knæstøtten?

  • #5   29. apr 2013 Hej Friser elsker.
    Knæstøtten er ok, du kan som sagt flytte rundt på dem og vælge den store flexiblock knæstøtte :O)


  • #6   29. apr 2013 hvor bred er den i kammeret mellem sadelpuderne.???

    Lige nu har jeg en Masterback bomløs dressursadel til min cob men det er 17.5 tommer og jeg skal ned i 16.5 har tænkt på wintec wide.

    Men det er også surt at gå ud og bruge mange penge på en sadel som igen igen igen er for smal i kammeret smiley


  • #7   29. apr 2013 Har selv en halv-bred og meget kort hest. Han går med 16,5" kentaur og den er også bare super!

  • #8   29. apr 2013 Kort og bred:

    Begge mine oldenborgere - den ene er ultra kort, den anden er 10 cm KORTERE end hende!! Det er helt åndssvagt. Har præcis samme højde smiley

    Jeg har en sommer magnus, som sadelmageren anbefalede. Hun sagde, jeg kunne bruge den i 17" , fordi den er så kort, men har den i 16", og den passer perfekt til hende den ultra-ultra korte.

    Hun anbefalede også en HDR paris. Den kunne jeg bruge i 17,5 " !! Fordi de er meget, meget korte.

    smiley


  • #9   29. apr 2013 Er der nogen der har prøvet thorowgood t8 cob dressage?

  • #10   30. apr 2013 Kent og Master er også meget kort, og meget bred, med bredt kammer og i en læder lækker kvalitet, med udskiftelige kopjern, koster 8000kr fra ny.

    Min venindes Tinker er meget kort og MEGET bred, den passer denne sadel i xxwide, og i str. 17

    Til min Belgier har jeg lige haft sadelmager ude, hun fandt en Santa Cruz oktavia xwide til hende, den er godt nok også lækker : )
    Koster lidt over 10000kr fra ny.
    Min Belgier har så ikke problemer med længden, til min venindes Tinker var Santa Cruz oktavia lidt for lang i 17, men hendes hest er også ultra kort.

    Havde også lånt en Bates wide med hjem, men fik den ikke prøvet i mens sadelmageren var der, synes kvaliteten, sammenlignet med de to andre, var utrolig "pap" agtig på læderet, den koster 11700kr, fra ny.

    Disse sadler er gode til brede heste, uden for høj manke.


  • #12   30. apr 2013 Laila N: Wide modellen fås i 4 forsk breder 1xw, 2xw, 3xw og 4xw. Standard kopfjernet er 2xw som den leveres med, men kan jo udskiftes alt efter hvor "smal" eller bredt du vil ha. Det kunne være en ide at låne sadlen hos en der forhandler dem, så kan du i ro og fred afprøve inden du handler. De fleste udstyrsforretninger udlåner, nu ved jeg ikke hvor du kommer fra, men her på fyn har vi fyns rideudstyr, som udlåner nye sadler, gratis hvis du selv henter :O) Imellem sadelpuderne kan du have hele håndsbreden smiley

    Tine K: Pengene her hænger desværre ikke på træerne, så vi havde et maxbeløb vi kunne handle udfra smiley


Kommentér på:
Sadel til kort bred hest

Annonce