{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
356 visninger | Oprettet:

Kræsen hest?, Gode råd {{forumTopicSubject}}

Har fornyligt skiftet foder til min dreng, i samråd med fagfolk;).

Men desværre vil han ikke rigtig spise det, primært hans pulver tilskud :(.

Han fejler ikke noget fysisk, har bare altid været MEGET kræsen og aldrig været en hest der kaster sig over sit foder, han har altid været typen der gik til og fra sit foder.

Mash og melasse er der ikke den store succes med, ej heller at tilføre fugt til foderet, æbler og gulerødder sortere han blot.

Nogen gode råd?

Kommentarer på:  Kræsen hest?, Gode råd
  • #1   7. apr hvorfor har du skiftet?

• #2   7. apr Tindur er heller ikke den der er den vildeste alt spiser.. Og nu skal han have en udrensning med loppefrø.. Samt at han får 1 dl ølgær også...det er MEGET pulver at skulle spise, og det gider han ikke.. (forståeligt nok) så jeg tager nogle gulerødder, blander med vand og æblecidereddike, blænder det, helder i krybben, også vit/min, loppefrø og ølgær oveni således at han bliver nødt til at spise pulveret for at komme til det lækre gulerøddemos smiley
    Så det var dagens tip.. smiley lidt ekstra arbejde for mig, men det en uge det drejer sig om for mig, så det skal nok gå smiley

Mvh TT

• #3   7. apr Har du skiftet konsistens dvs fra musli til piller ?

Jeg har to heste som æder ALT du putter i krybben - og fordi jeg synes musli ser lækkert ud, så plejer de at få musli.
    Så fik jeg Freiherr, og han syntes musli var “træls” - det blev spist men han brugte hele natten på det, og efterlod gerne morgenmaden.
    Så prøvede jeg at skifte til pillefoder - og hurra han ELSKER sit foder smiley

De to gamle æder som sagt hvad som helst, så nu får alle kedelige piller - og krybberne slikkes smiley

Så har du prøvet om din hest bedre kan lide pillefoder ifht musli eller omvendt ?

Mvh Charlotte

• #4   7. apr Jeg har en hest der er lige så kræsen som din. En ting jeg har lært er, at man ikke skifter fra noget der fungerer. Jeg gav mine vitaminer, og blev af konsulent anbefalet at skifte, da de ikke var de bedste på markedet. Troligt skiftede jeg, med det resultat at den nu slet ikke får vitaminer.
    Hvis der ikke var nogen særlig grund til at du skiftede, så ville jeg gå tilbage til det der fungerer..

Jeg har nogle gange held med revnede æbler i foderet eller Dangros Urtemash når min skal have tilskudsfoder, men langt fra altid.

• #5   8. apr Jeg er skiftet fordi det mærke han fik før udgik og alternativet var med 42%, det var i pilleform, det fungerede ikke Særlig godt for ham, han så fin ud i pelsen men er til den tynde side på trods af alt det hø og wrap Han Kan spise+han fik overdraget 3 kg om dagen af det uden nævneværdig resultater og jeg vil gerne i gang med at arbejde med ham igen (han har ikke lavet så meget de sidste par år) og vil derfor gerne ha noget han bedre kunne bygge muskler af og som er bedre for ham:). Nu Får han høcobs og vitaminer (som han fint spiser), maxirice, urter til roligere sind, magnesium og kiselgur mod svamp i hovene, det er særligt de sidste to ting jeg mistænker volder problemer:/

• #6   8. apr Og han spiser ikke sit foder om morgenen, der ryger høcobs og vitaminerne ned, men resten ligger til om aftenen hvor han så får en ny portion og oftest er krybben næsten tom om morgenen

• #7   8. apr Okay det giver mening smiley
    Maxirice kan mine ikke lide. Det har også en lidt speciel lugt. Der har jeg bedre held med linamix smiley
    Men hvis det glider ned i løbet af natten, så ville jeg ikke gøre så meget andet end at give den tid til at spise. Det er lige gyldigt hvor lang tid det tager, så længe det kommer ned smiley

• #8   8. apr Linamix kan han heller ikke li, det glider desværre kun ned i løbet af natten pt. Fordi der er lidt klidmelasse i, hvilket jo ikke er holdbart på længere sigt :). Har du erfaring med linocrunch evt.?

• #9   8. apr Øv. Nej, ingen erfaring, men har hørt smagen er bedre smiley

• #10   8. apr Kieselgur fås som piller. Magnesium gør vist også.
    Magnesium smager åbenbart rigtig dårligt, for det kan også få mine til at gå fra deres grønpillegrød. Men her hjælper det at blande noget palatin senior fibre fra hippolyt i, så glider alle tilskud tilsyneladende ned. Det dufter rigtig meget af mynte og begge mine er helt vilde med det.

• #11   8. apr Jeg er faktisk gået i krig med at lave en mynte olie selv og en lakrids, for at se om det kan afhjælpe lidt smiley

• #12   8. apr Min havde en periode hvor han ikke syntes at hans foder var super spændende, så jeg tog hen til en foderforretning og spurgte om de havde noget lækkert jeg kunne putte i.
    De foreslog B-vitamin olie fra Blue hors, (som dufter vildt godt!) så det prøvede jeg, og min hest var vild med det! smiley

• #13   8. apr Min veninde bruger det faktisk til hendes, kan være jeg skulle prøve smiley

Kommentér på:
Kræsen hest?, Gode råd