{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  halekløe
  • #1   16. apr 2019 Hvad er årsagen til kløen ??

    Jeg har brugt kovalines produkter på to heste..
    Den ene pga sommereksem hvor det hjalp rigtig godt ..

    Den anden på en som havde et sår, den fik dig en kraftig allergisk reaktion af det .. - Noget jeg efterfølgende fandt ud af er sket på flere heste..
    Så vær opmærksom på nogle heste ikke tåler kovaline's produkter ..

    Du kan prøve at vaske med kovaline's shampoo, også smøre med deres salve/vaseline ting bagefter ..
    Det var det som hjalp på min gamle hest med sommereksem ..


  • #2   16. apr 2019 Du kan evt prøve at vaske godt med Blue Hors Tea Tree Oil Shampoo. Det har jeg selv god erfaring med smiley

  • #3   16. apr 2019 Nu er der jo fine råd? men prøv med noget saltvand? måske?

  • #4   17. apr 2019 Jeg er kæmpe fan af, at man prøver at tænke sig om og finde årsagen.

    Hvis du ved hvad problemet er, er det nemt at finde behandlingen.
    Hvis du ikke aner, hvad der er galt, så prøver du dig frem, og det koster dyrt i tid og penge


  • #5   17. apr 2019 Hvad med haleorm?

    Der er rigtig mange heste der klør sig lige i øjeblikket, min ene gør også. Jeg havde dyrlægen ude og fik noget at vaske ham i, Imaverol, som er til lus og svamp. Det hjalp heldigvis til at stoppe kløen, men han har stadig meget tør pels/hud og ligner noget der er løgn.


  • #6   17. apr 2019 Engang for efterhånden mange år siden, kløede mine ponyer sin hale og man af. Det holdt de op med igen efter de fik en behandling for utøj.

    De blev behandlet med Bayvantic, anbefalet af en medentusiast på dette site.


  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #7   18. apr 2019 Få hesten tjekket for haleorm
    En af symptomerne er kløe af hale, da ormene lægger æg i åbningen af endetarmen


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #8   18. apr 2019 Jeg bruger Ekholm olie til min eksem hest forebyggende i halen og hun klør sig ikke når bare jeg bruger det morgen og aften.
    Elholm har tilfredshedsgaranti og købes billigst hos borjes.dk


  • #9   19. apr 2019 Det er sæson for at få lavet gødningsprøver på hestene. Jeg har tidligere oplevet, at heste med behandlingskrævende indvoldsorm begyndte at klø deres hale. Så hvis ikke du har fået lavet et tjek, så ville jeg starte med det som det første. Ellers benyt dig af de mange råd, som de andre giver.

  • #10   21. apr 2019 https://www.horze.dk/fluespray-til-hest/pharma-itchslayer-500ml/25643.html#color=FI/SV/NO/D

    Denne virker på min hest. Kan klart anbefales.


Kommentér på:
halekløe

Annonce