{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
496 visninger | Oprettet:

Boostervaccine {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt forvirret over vaccinereglerne... kan det passe at vaccinationsreglerne er lavet om igen?
Jeg har en hest der skal have 3. vaccine (boosteren) snart. Og før var det vidst noget med at den skulle være tidligst 5 måneder og senest 6 måneder og 21 dage efter 2. vaccine. Når jeg finder info nu, så står der senest 7 måneder efter 2. vaccine.

Egentlig kunne jeg jo være ligeglad, men jeg synes at JEG trænger til at hesten får et tandtjek og det kunne jo være snildt at kombinere med den fremtidige årlige vaccine. Der er bare det at de 5 måneder først er gået den 20. maj og der er alligevel nogle dage til.

Er der nogen der ved hvad der gælder nu og om det er det samme i alle mulige foreninger? Og er det overhovedet snildt at kombinere tandtjek og vaccine?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boostervaccine
  • #1   23. apr 2019 Så vidt jeg ved følger de fleste DRFs regler omkring vaccinering og jeg havde nok også valgt at følge dem smiley og de skal den senest have fået vaccinen 6 måneder og 21. dage efter 2. vaccine

    Medmindre det virker som om der er noget decideret galt med tænderne så ville jeg trække det til du kan få vaccinen samtidig.

    Og de kan sagtens få ordnet begge på samme tid. Det er min begyndt på her inden for de seneste år da hun er ved at være oppe i alderen og skal have tjekket tænder årligt smiley


  • #2   23. apr 2019 Jeg kan så godt se at der står 7 måneder andre steder - men jeg havde nok senest vaccineret inden 6 måneder og 21 dage for at være sikker smiley

  • #3   23. apr 2019 Det bliver under alle omstændigheder inden 6 måneder.
    Jeg ved ikke om der er noget galt, men hesten har lidt svært ved at acceptere biddet og da jeg prøvede med et anden blev det bare endnu værre. Jeg tænker der er nogle spidser, som det måske trykker ind på.


  • #4   23. apr 2019 Jeg ville da hører dyrlægen om det ikke går at få vaccinen nu her? For syntes ikke jeg kan læse noget om de 5 måneder nogen steder, men kun hvornår den senest skal være givet.

    Så det kan jo være at det ikke er noget problem at få begge ting gjort i starten af maj? smiley


  • #5   23. apr 2019 Det er vidst ikke samme dyrlæge til tænder og jeg aner ikke hvem "vi" bruger her. Så det ville være snildt hvis nogen vidste det smiley

    Jeg synes nemlig heller intet jeg kan se, men der var et minimum tilbage i december.


  • #6   23. apr 2019 Jeg kan ikke svare på hvor langt der er imellem, vi var igennem de 3 vacciner i 2014 men jeg kan simpelthen ikke huske hvor langt imellem.

    Men tandsrasp og vaccine har jeg altid kombineret, det kan du sagtens smiley


Kommentér på:
Boostervaccine

Annonce