{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug af skelet efter aflivning
  • #1   3. maj 2019
    Tag fat i Susan Kjærgaard der har Blueberryhill, hun har karniet fra en af hendes heste smiley

Det er en dyr omgang så vidt jeg ved - og kræver man kender den rette så og sige, processen er også lang.

• #2   3. maj 2019 Har du Facebook?

Der er en gruppe der hedder
    Alle os der går på jagt ny

Jægere laver regelmæssigt trofæer.
    Måske ikke af en hel hest, men der er sikkert nogen der ved hvordan

• #3   3. maj 2019 https://www.tv2fyn.dk/nyheder/03-05-2019/1930/forgyldte-dyr-pa-udstilling?autoplay=1#player

her er faktisk en som har fået et skelet fra en i NY, so led i en udstilling på naturama i svendborg

• #4   3. maj 2019 Jeg tog fat i en konservator, og betalte mig fra det.
    Nu ligger han i en papkasse, og kommer frem og hjælper mig med anatomi????

• #5   4. maj 2019 Det er en lang og dyr proces, for Ja det skal koges og det tager ski lang tid, især med en hel hest, samtidig må det ikke koge for længe da knoglerne så bliver skøre og går let i stykker.

Derefter skal det ligge i en Bio-tex opløsning, ved ca. 20-30° og cirkulation øverst i vandet, vandet skal skiftes ca. en gang om ugen og dette step tager ca. et år.
    det er for at fjerne resterne og fedtet fra knoglerne, man kan enten med trykluft eller piberensere rense alle huller for sener og nerver.
    Får man ikke trukket alt fedt ud af knoglerne vil de begynde at lugte, især hvis de opbevares lunt, og/ eller får sollys, fedtet vil så blive flydende og begynde at trække ud og det stinker!!!!

Herefter skal det i brintoverilte opløsning i ca. 2-4 uger.

og så, efter godt et år, har du et færdigt resultat.

Jeg Kontaktede en konservator, som var meget villig til at dele ud af sin viden og fortalt hvordan jeg skulle gøre, det var dog kun kraniet.
    Det var et kæmpe arbejde, jeg smadrede 4-5 plastkasser pga. Bio-tex, det er også i sig selv dyrt i de mængder og så er det tungt arbejde at skifte vandet ud, samtidig må man ikke udsætte knoglerne for hurtige temperaturskift så vil de revne, det er noget omstændigt hvis man vil have et godt resultat.
    Han fortalte mig også at den måde jægerne laver trofæer på ikke kan sammenlignes, da de kun lige bruger pandeskal med gevir, og ofre gør de det på den hurtige måde, hvor man ikke får trukket fedtet ud.
    Jeg gav op efter 5-6 måneder og kørte ned til konservatoren som så lavede det færdigt.
    For kraniet ville det have kostet 2800 fra ende til anden, men jeg slap noget billigere, ved selv at have gjort det meste af arbejdet.

Men jeg ville kontakte en konservator og tage en snak om pris, brug osv.

Held og lykke og god arbejdslyst hvis du selv kaster dig ud i det, kan sige så meget at, til at starte med er det ret klamt, men når man for 3 gang får sprøjtet hjerne i hovedet går sartheden lidt af en smiley

• #6   4. maj 2019 det letteste er at macerere det og smide det i en tildækket balje vand og ud i haven, det lader du så stå i viiirkelig lang tid, vupti så er alt kødet væk og du slipper for at gøre knoglerne skøre ved kogning smiley og det er ikke dyrt det tager bare lang tid.

som nogle andre skriver kan du risikere det bliver skørt ved kogning og ved at grave det ned kan du risikere at mangle knogler lige pludselig.
    mange bruger myrer eller melorme også, men melorme kan finde på at spise af selve knoglen også så det er en chance og ved myrer risikere du at nogle hapser knoglerne fordi de ligger frit fremme smiley

pøj pøj med det smiley

• #7   4. maj 2019 Jeg har et par kranier og der har jeg egentlig bare ladet hundene spise det de kunne og så har det ligget ude i al slags vejr, indtil det var rent. Har også en rygrad liggende udenfor, fra da min veninde slagtede en hest. Den glemte vi egentlig bare alt om og nu er den ren og hvid. Men det her kræver selvfølgelig du har et sted du kan gøre af tingene smiley
    Hvis du så skal have tingene til at forblive hvide og ikke lugte, kræver det en behandling af Brintoverilte blanding

• #8   4. maj 2019 Som skrevet i pb så kender jeg nogen der godt kan påtage sig opgaven, så hvis du skriver i pb så får du navn og tlf nummer på personen smiley

Mvh TT

• #10   6. maj 2019 Til at lære eller til at lave pyntegenstander af. smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Brug af skelet efter aflivning

Annonce