{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Emma H
Emma H
Tilmeldt:
30. maj 2019
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1

Når man er i tvivl (hestekøb) {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid haft en interesse for heste, jeg har redet siden jeg var ganske lille og har haft egen hest i sammenlagt 2-3 år da jeg var yngre, hvor jeg mistede interessen og de blev solgt. Jeg har siden fundet interessen og har forsøgt mig med parter, hvilket absolut ikke har fungeret. Jeg er nu begyndt at spekulere i at købe hest igen og glæder mig enormt meget til dette, men kan alligevel ikke lade være med at være lidt i tvivl om jeg mister interessen igen..

Kan andre genkende denne følelse, i forbindelse med hestekøb?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man er i tvivl (hestekøb)
  • #2   4. jun 2019 Jeg vil give Charlotte ret, hvis du er i tvivl, så skal du vente, i hvert fald ind til du sidder en kold og våd vinter dag og tænker, jeg vil bare ud til hesten.

    Min hest blev aflivet i sept. 17. i jan. 18 fik jeg en salgshest stillet til rådighed, til den var solgt, så gik jeg sommeren over uden hest og i nov. fin jeg part på en skøn hest, så for mig har det været "slemt nok" til at jeg havde lyst til at tage ud og ride, udendørs, i regn, Storm, sne og frost, jeg glæder mig til her hen over sommeren, hvor vejrt er lækkert!

    Jeg har haft hest det meste af mit liv, så for mig er det jo go at undvære helt, det kan være i et par måneder, men heller ikke længere, for dig kan det være anderledes, da du jo før har mistet interessen, tror du ikke at det bare er fordi du ikke har fundet den rigtige part?


  • #3   4. jun 2019 Hvis du er i tvivl, så er du ikke i tvivl. Det plejer jeg at sige til mig selv.

    Når/hvis du finder den rigtige hest, så er du ikke i tvivl.

    Vi købte Epona tilbage meget spontant. Faktisk midt i min eksamen i etik. Ubeset. Midt i januars mørke og kulde. Vi MÅTTE bare have hende tilbage!
    Inden da havde jeg egentlig fortalt mig selv, at jeg aldrig gad heste igen. Nu er det noget af det eneste, jeg gider.


    Så når den rigtige dukker op, og din mavefornemmelse bare er helt rigtig, SÅ slår du til. Ind til da, så lad være med at spekulere for meget.
    Hvis vi bekymrer os på forhånd, kan vi ende med at skulle bekymre os dobbelt, og det vil være dumt.


  • #4   4. jun 2019 Du mister sikkert interessen igen.
    Om 3 år, 13 år eller når du er 93...

    Den tvivl er ok.
    Spørgsmålet er, om du er der i livet hvor du har gavn af hest?
    Har du gavn og glæde af en hest +råd til det, så er lidt usikkerhed almindelig. Men - jeg tænker "grønt lys"


  • #5   4. jun 2019 Hvis du er i tvivl synes jeg ikke du skal købe en, find måske evt. en som du kan leje.

    Jeg havde også et tidspunkt hvor jeg tænkte meget på at stoppe, men så tænkte jeg meget på hvad jeg ville lave hvis jeg stoppede, og hvad jeg så skulle bruge min tid på, og det vidste jeg ikke, så jeg blev bare ved med at ride. Er rigtig glad for jeg ikke stoppede.
    Har ellers aldrig haft noget tidspunkt hvor jeg er stoppet med at ride, og har redet i 11-12 år.


  • #6   5. jun 2019 Når man er hesteejer så vil man have perioder hvor man ikke rigtig gider. Det er normalt, men det er vigtigt at du er klar over at du er NØDT til at tage dig af din hest alligevel. Også når det er koldt, vådt, gråt og du er træt og ikke har overskud. Hesten vælger ikke selv sin ejer, så det er vigtigt at du tager dens pasning og velbefindende seriøst og sætter hesten før dig selv så længe du har den.
    Ydermere er det en meget dyr hobby. Du skal gøre op med dig selv om du er villig til at ofte al den tid og alle de penge, og om du er klar på at du nogen gange skal hive dig selv op i nakken og få "hestetjansen" overstået.

    Når det er sagt, så kunne jeg ikke selv forestille mig et liv uden heste, jeg har 4, og de giver mig så uendelig meget. Det er en livsstil, ikke bare en sport eller hobby. Men hvis du ikke har det på den måde, så vil jeg helt klart anbefale dig at fortsætte med at søge efter en bedre part som vil kunne fungere for dig. At du ikke har haft held med det tidligere betyder ikke, at det ikke er den rette løsning for dig. Det kan godt tage lang tid at finde det rette match, især fordi det både er hesten og ejeren du skal matche med.

    Held og lykke med det smiley


  • #7   5. jun 2019 Ps. Man kan også være heldig at låne en hest eller man kan adoptere fra fx nyt hesteliv. Så har man mulighed for at aflevere hesten igen hvis det ikke går. Så det kunne være værd at overveje også.

  • Emma H
    Emma H Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1
    #8   5. jun 2019 Jeg har ikke reddet regelmæssigt de sidste 2 år, men for mig er det stadig "den jeg er" altså noget jeg altid har ønsket var en del af mit liv. Jeg har overvejet at købe igen meget længe, men jeg er af natur meget usikker omkring mine egne beslutninger.
    Jeg er ikke førstegangs hesteejer, og jeg ved at man skal afsted i slud, sne og storm, og at der er trælse dage, men glæden ved at have hest er bare det værd.


  • #9   5. jun 2019 jeg tænker at når du møder den helt rigtige hest, så vil du ikke længere være i tvivl.

    nu har jeg to som lige er blevet 18 år. har haft dem siden de var 1 og 2 år
    og i alle de år har jeg da også haft perioder hvor man lige brugte lidt tid på at tænke over om det var nu man skulle af med dem igen.Men jeg har altid sagt at mine dyr ikke kommer længere end her hos mig, og det har gjort beslutningen nemmere, for så vil jeg jo ikke af med dem alligevel
    jeg startede med at ride da jeg var 8-10 år, og så holdt så en lang pause omkring da jeg var 13 år. startede så igen da jeg var vel 22 år, og fik så hest kort tid efter. og kom til at købe en ekstra året efter...
    men nu var jeg så helt sikker på at det var de heste jeg skulle have.

    jeg er hellere ikke for god til at springe ud i noget. vil gerne have lidt betænknings tid. men da jeg så disse to heste, ja så var jeg ikke længere i tvivl. det var DEM jeg skulle have


  • #10   5. jun 2019 Som skrevet ovenfor så kan du evt. låne en, evt. med forkøbsret, så har du et sikkerhedsnet, om man vil.

    Men du lyder nu egentlig ikke så usikker igen som jeg først forstod.


  • #11   5. jun 2019 En god ide er at finde et godt opstaldningssted!

    Jeg har været meget syg og blev opereret i løbet af sidste år, og starten af dette, her har det betydet ALT, med de fantastiske mennesker på stedet vi er opstaldet.

    Ud over at opstaldningen er inkl alt undtagen foder(og sygt billig jubii), så skal man i forvejen kun “ride” (ja ok vi ender altid i snak med nogen og er der i flere timer) men de holder øje med vores heste, og tjekker at alle er ok, specielt hvis de ved man er “forhindret”. Hestene lukkes ud og ind, og der muges ud. Nogle opstaldere kommer et par gange om ugen og rider, andre kommer hver dag ingen ses skævt til uanset valget.

    Jeg er så lykkelig for at vi endte der, og heldigvis er jeg så rask nu at vi rider næsten hver dag, og rider vi ikke, så skal jeg ud og nusse.

    Ps. Det er islændere og ud over meget meget lækkert hø, wrap (dyrlæge har rost analyse) og græs på fold, får de mineraler et par gange om ugen, og har egentlig derfor ikke behov for reelt foder. Vi vælger at give lidt eksta vitaminer og andre ting, fordi vi rider relativt lange ture.


Kommentér på:
Når man er i tvivl (hestekøb)

Annonce