{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Tyk hoppe {{forumTopicSubject}}

Ja, overskriften er nok lidt forvirrende, men jeg ved næsten ikke hvad jeg skal tro.

Min hoppe er på godt 3 uger gået ikke mindre en 2 fulde gjordstørrelser op, fra en 110 cm til en 130 cm.

Ja, hun lever godt, og ja, jeg har fået redet for lidt, men jeg har aldrig oplevet en hest gå så meget op i størrelse på så kort tid. Det er trods alt fulde 20 cm.

Hun blev forsøgt insemineret sidste år og scannet tom, men efter en hurtig søgning kan jeg konstatere at hopper en sjælden gang kan snyde dyrlægen. Jeg tør ikke tro noget og slet ikke håbe, for blev så elendig og skuffet sidste år da hun blev scannet tom.

Men har nogen andre oplevet at en fuldvoksen hest kan gå så meget op i gjordstørrelse på så kort tid alene pga. "fedme"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyk hoppe
  • #1   14. jun 2019 Det kan de hvis de får meget græs, frøgræs eller halm. De kan blive meget oppustede.

  • #2   14. jun 2019 Prøv at få hende scannet igen smiley
    Det lyder til at det kunne være at alligevel blev drægtig da hun blev insemineret.
    Det lyder voldsomt hvis hun på tre uger er blevet så tyk... hvis hun er fed, tænker jeg at der ville vise sig ‘depoter’ andre steder end maven. Fx tyk hals, puder på ballerne osv.


  • #4   14. jun 2019 Aslan har stået stille 3-4 uger, fordi jeg har haft travlt.

    Han er gået 2-3 gjordhuller op i omfang.
    UPS.

    PS.
    Vallak.


  • #5   14. jun 2019 prøv at smid et billede af damen herinde

  • #6   15. jun 2019 Hvordan sidder 'fedtet' er det kun maven og hvordan er formen på maven?

  • #7   15. jun 2019 Jeg tror godt græsset kan gøre det. De vokser som regel ikke så spontant selvom de er i fol smiley

  • #8   16. jun 2019 Min egen skal bare være på græs 1 time eller 2 og så buler hun ud for vildt. Hun ligner en ko med trommesyge. Det så vildt smiley jeg håber lidt i år, at de ik skal gå timegræs(hopperne), da de begge gerne må tabe sig, især den anden hoppe som går sammen med min. Hun er nemlig i farezonen for at blive forfangen og dyrlægen har pålagt at hun skal tabe sig. Hun har fået konstateret slid i kodeleddet og dyrlægen kan/vil ikke lægge en blokade, da den kan være dråben til at bærget flyder over og hun bliver forfangen.

  • #9   16. jun 2019 En hest kan sagtens blive så fed og oppustet på 3 uger. Men det øger også sandsynligheden for forfangenhed og stofskiftesygdomme.
    husk at sadlen ikke følger med når hesten ændre form på den måde.


  • #10   16. jun 2019 12 dage på fuld græs uden motion og så var den gået 20 kg op i vægt. smiley
    Måtte starte op uden sadel, den kunne ikke passe.

    Det kan sagtens lade sig gøre.



  • #11   16. jun 2019 Hun er blevet tyk, så meget kan jeg se i helheden. Jeg har dog aldrig haft en hest, uanset hvor meget græs (mine er meget sprinkle og tåler generelt alt det foder de gider æde) eller hvor lidt motion, der er blevet så udspilet/stor på så kort tid.

    Doctor Who: 3-4 huller kunne jeg forstå, det har jeg set før, men min er to gjord størrelser!! Det har jeg aldrig oplevet, har ikke engang haft en som måtte bare én størrelse op ved at være blevet tyk.

    Ballonfisken: Tænkte også mere en kombi af for meget mad, for lidt motion og potentielt noget inden i der voksede.

    Må i gang med ridningen igen og se om ikke det gør noget. Tak for svar alle sammen smiley


  • #12   16. jun 2019 Det kan også sagtens være. Det skader jo aldrig at få tjekket smiley

  • #13   16. jun 2019 Jeg kan måske tage et billede.
    Den ekstra afstand er ca 10-12 cm.
    Der er længere afstand mellem gjordhuller på western gjord end på almindelig sadel...


Kommentér på:
Tyk hoppe

Annonce