{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Så er grovfodret bestilt til 2029/2020 {{forumTopicSubject}}

Uhhhh det er et dejligt grovfoder år i år - især med 2018 in mente smiley

Jeg har jo fået mig en ekstra hest i stalden - så i år er der bestilt mere hjem end sidste år.

140 Morten kock baller hø ryger ind i dag og i morgen.

20 minibig wrap til levering hen over vinteren.

12 minibig hø til levering hen over vinteren.

smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Så nu mangler jeg bare mine 3 paller træpillesmuld, og 200 Morten Kock vårbyghalm - så er jeg done smiley

Hvad med jer ? Skal I også ud og hente hø i denne weekend ?

Mvh Charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er grovfodret bestilt til 2029/2020
  • #1   28. jun 2019 Du er I god tid - 2029 smiley smiley smiley

  • #2   28. jun 2019 Nej, jeg har ikke det ansvar længere, efter at jeg er flyttet, så skal jeg ikke tænke / bekymere mig om det.

  • #3   28. jun 2019 Jeg har lige fået hø hjem - eng-hø - naboen sælger mig halm - og leverer det som jeg skal bruge det - og så har jeg 5 hektar som jeg håber snart bliver slået til hø også - så i år er jeg allerede sikret

  • #4   28. jun 2019
    Jeg har fået fat i en, som kan levere til mig - jeg skal så bare lige ha' fat i ham og være sikker på at det er helt iorden.

    Jeg kan desværre hverken betale eller opbevare for et helt år og skal også have leveret max to store baller ad gangen. Lettere besværligt og svært at finde en der kan det til en ok pris.

    Wrap brander let sammen, men hø kan jeg ikke opbevare særligt længe. Så det er wrap der spredes ud når det er varmt.


  • #7   28. jun 2019 Vi har bestilt fra vores lokale wrap-pusher. Både store og små til efter hvordan vejret nu bliver smiley Men da vi står med en forfangen hest, kan det være vi må finde på noget andet, alt efter hvad analysen kommer til at sige smiley
    Vores er alle taget af græsset pt, så forbruget af strå bliver noget højere i år. Men da vi også skal ligge græsmarken om, kan det være vi ender med selv at lave noget hø smiley


  • #8   28. jun 2019 vores "leverandør" presser i morgen, så vi er på hjælpeholdet.
    Men ja, absolut formidable priser i år, taget i betragtning af at vi gav 3 kr/kg på tidligere opstaldningssted


  • #9   28. jun 2019 Vi fik lavet wrap for nogle uger siden og i morgen presser vi alm hø, så må jeg se om der bliver nok. Nu er der en hest mindre i stalden så jeg tror vi når at få lavet nok, der skulle gerne blive et slet wrap mere

  • #10   28. jun 2019 Ja nogle af os er fremtidsynet - 2029 smiley
    Tal om tastefejl smiley

    Jeg kan desværre ikke nøjes med en Balle M.k. hø - marsvin kan de to af mine krikker ikke betegnes som smiley De æder som malkekvæg smiley

    Opbevaring er også “noget hø” hjemme hos mig - så jeg henter 2 minibig af gangen, og halm kan så heldigvis overleve på halmloftet smiley

    Men bare det at man ikke skal gå og bide negle for om man nu får fat i noget godt, som nærmest ødelagde hele sommeren for mig sidste år smiley

    Så nu kører jeg om en halv time, og henter første læs af de små baller.

    Mvh Charlotte


  • #13   29. jun 2019 Vi henter løbende wrap i minibig.
    Ellers har vi lige fået 250 baller 10-13 kg. hø ind ad døren. smiley


  • #14   29. jun 2019 Staldmutter fik slået græsset her for nogen dage siden og pakket det til wrap for to dage siden smiley det blev til 33 minibig, hvilket er så fint. Hun har 19 baller minibig tilbage fra sidste år, så hun er mere end sikret i år smiley

  • #15   29. jun 2019 Jeg hentede 70 Morten korch baller i går.. Og har så reserveret resten.. Vi har ikke så meget plads til opbevaring, så vi henter til en måned eller to ad gangen.. smiley

  • #16   29. jun 2019 Nana E - hvor meget jord har i?

  • #19   29. jun 2019 Nana- Da jeg havde heste hjemme, så hentede jeg 1-2 minibig hjem fra gang til gang. Jeg havde ik maskiner så det blev skubbet ud over kanten uden at der skete noget. Den første Balle blev åbnet og bar alle skiverne ind i stalden på trillebør og lagde det ud på paller spredt.
    Havde jeg fået en dårlig balle og det blev opdaget mens jeg havde den på trailer, så blev den kørt retur.
    Og ellers kunne jeg selv bortskaffe herhjemme og hente ny uden beregning smiley


  • #20   29. jun 2019 Vi bestiller bare ca det antal vi forventer at skulle bruge hele året og så aftaler vi levering 4-5 gange over året (efter behov) og betaler hver gang de kommer med en levering. Men de leverer gratis og stabler dem pænt med tang hvor vi vil have dem. Vi kan også lokke dem til at flytte vores wrapskur og sætte en hel balle derind. Det giver vi nogle øl for smiley
    Jeg ville fravælge steder hvor vi selv skulle hente, hvis det er store baller, da vi ingen maskiner har.


  • #21   29. jun 2019 Vi har noget høstet hø i stalden i går! smiley

  • #22   29. jun 2019 Dejligt med al det gode hø og wrap som kommer ind i år smiley

    Jeg plejer at betale hele optionen ved bestilling/får en regning på samlet beløb. Det er så nemt, så skal man bare komme og hente.

    Jeg henter på en stor trailer - sælger læsser med balletang.

    Når jeg kommer hjem skubber vi wrapballen ud til kanten på traileren, og vipper traileren, så ballen ryger af og stiller sig på højkant. Det er let nok for to voksne mennesker at gøre, og der går ikke hul i plastikken.

    Så for mig er det fint selv at hente. Hvis jeg kan se at jeg bliver tidspresset elker vejret er rigtig dårligt i en lang periode, ja så kører jeg frem og tilbage og henter to baller wrap den dag jeg har tid/vejret er til det. Så er der nok til 2-3 uger.

    Hø henter jeg 6-8 baller hjem i august og stabler i laden - til foråret henter jeg så de resterende to af gangen i marts/april - så finder jeg en dag med tørvejr.

    Mvh Charlotte


  • #28   29. jun 2019 Vi har lige kørt 200 Morten Korch baller i hus fra marlen ?? det tog lidt tid når man kun havde en hestetrailer at fragte i og det skulle på et høloft.

    Vi var 2 der skulle have 100 hver. heldigvis havde vi lidt hjælp fra søsteren.


    profilbillede
  • #29   30. jun 2019 Nana - lille ejendom???????? Hmm vores er 4-længet - men KUN 1 1/2 hektar jord til - jeg har så lejet mere - men kan ikke få det slået til hø pga økonomi smiley

  • #30   30. jun 2019 Fik 40 bigballer wrap kørt hjem den anden dag smiley Rigtigt nok, man ånder nærmest lettet op, når der er styr på det og man ikke skal spekulere mere over det.

  • #31   30. jun 2019 Show - helt enig - jeg har dog 13 Big rundballer hjemme og kan snildt købe mere - det er bare bedre at have hjemme på forhånd

  • #32   1. jul 2019 Vi fik lige presset vores første slet i mandags ?? 63 wrapballer blev det til i år, så vi har masser ??
    Det er altid spændende når man laver det selv og vejrudsigten hurtigt kan skifte ?? men skønt at vide hvad der er i ballerne ??


  • #33   2. jul 2019 Jeg fik 230 Morten Korch høballer i lørdags. Jeg tænker det er unødvendigt, da jeg fik forkøbt mig sidste år. Men jeg skulle gi det samme for at få høet leveret, uanset antal, så jeg købte alllt for meget. Men nu har jeg riiigeligt. Det samme med halm. Jeg tror jeg har brugt 10 baller halm og købte 150 baller. Det var før jeg fik fat i hø og jeg var bekymret for om jeg overhovedet fik noget hø, så gik lidt kok amok i halm. Så dem skal jeg ikke ha nogen af i år.

Kommentér på:
Så er grovfodret bestilt til 2029/2020

Annonce