{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højde på jeres plag
  • #2   9. jul 2019 Nana E - Hold da op en høj en du får dig. Men ja, det er aldrig rigtig til at regne med. Jeg håber min kommer op og når de 165+, men det må tiden jo vise smiley

  • #3   9. jul 2019 min som er 4 nu, han målte 140 på sin 2 års fødselsdag smiley
    Han er 149 nu

    mor var omkring 142 og far omkring 147 smiley


  • #4   9. jul 2019 Aimee Cú faoil - Ja okay, så han tog også en del cm. På de sidste 2 år. Alligevel utroligt han kom så meget over forældrenes højde smiley

  • #5   9. jul 2019 ja er spændt på at se når han er færdig vokset smiley han må i hvert fald meget gerne blive højere smiley

  • #6   9. jul 2019 Aimee Cú faoil - Ja! Nu er min trods alt kun 2 år, men håber også hun får taget en del cm. Endnu. Hun er ret høj bagtil så er ret håbefuld smiley

  • #7   9. jul 2019 Min 1 års (15 måneder) er lige omkring 155. Mor er 163 og far er 170 smiley

  • #8   9. jul 2019 Min, nu solgte plag, var kun 90 cm da han blev født. Mor er 158 cm og far er 170 cm.
    De første 4 mrd voksede han 10 cm pr mrd. Da han var 1 år gik han i stå på 137 cm og jeg frygtede at han ville ende som pony eller lille hest på 150 cm. Begyndte ikke at vokse igen før han var over 2 år. Så tog fa.... ved ham og han voksede 20 cm på 2 mrd. I dag er han vist ca 165 cm og lige blevet 4 år og er solgt igen, til Tyskland, hvor han går dressur og spring. Tror ikke han vokser sååå meget mere, måske bliver han kraftig bygget, da mor er en tønde på 4 ben. smiley
    Så der er mange måder de vokser på.


  • #9   9. jul 2019 Min 2 års oldenborg er ca 165 cm i stang pt, og har set harmonisk ud uden at være skæv af vækst.

    Avler forventer han bliver 170-172 cm - mine dyrlæger og smeden er enige om at han bliver STOR og større end 172 cm smiley

    Men jeg satser nu mine penge på avler - han har avlet hele afstamning 5 generationer tilbage, så mon ikke han er i sin ret til at udtale sig ret sikkert om sine linier smiley

    Jeg er selv 180 cm høj, så jeg vil foretrækker 168-172 cm i stang smiley

    Mvh Charlotte


    profilbillede
  • #10   9. jul 2019 Charlotte M - Hold da op en stor en du har dig smiley Så sjovt at følge med i deres udvikling og se hvad det ender med. Det er vel altid lidt et sats og så håber man jo altid sit smiley

  • #11   10. jul 2019 Hun var 159 som 2 års.
    Som 3 års nu 169.
    Satser på hun slut mæssigt ender på 173 agtigt.

    Mor et 174 høj og far er 170 høj.


    profilbillede
  • #13   10. jul 2019 Ja det er det som er fantastisk med plage - reelt aner man ikke helt hvad man får smiley

    Jeg elsker at sammenligne det med min egen familie - jeg ligner jo ikke helt min mor eller far, men har nogle træk der går igen fra de to familiegrene.
    Vi er 3 søskende, og er alle blevet højere end mine forældre, selvom de er høje i forvejen.
    Jeg er selvfølgelig både den smukkeste, klogesteste, rareste....hovsa æhhhh jeg mener mine søskende og jeg ligner såmænd også hinanden, og er alligevel meget forskellig af temperament og personlighed - og jeg ligner da heller ikke min brødre smiley

    Samme ser man med nogle familier med en supermodel, og så hendes pæne men helt “normale” søstre smiley

    Formentlig har man nok avlet lidt mere stabilt på hesteavl, end med mennesker smiley

    Helt generelt tror jeg ikke man skal “kigge” for meget på de 2 års - nogle som sandra’s vokser lige pludselig som ukrudt, nogle tager nærmest ikke flere cm smiley
    Nogle heste vokser jævnt med 1-2 cm hvert år til de er 6-7 år, andre er færdigmålte som 4 års.

    Når man ser hvor meget hestene ændre sig fra de er 2-3 år til 7-8 år er det jo utroligt så meget bredde og tyngde de får.
    Jeg elsker selv min bette fede’s udvikling - han er af ukendt afstamning, mennnn mon ikke han er rimelig meget ollebolle smiley
    Her som 1,5 års grimmert


    profilbillede
  • #14   10. jul 2019 Her som absolut kun ryttervant - aka en af de første gange jeg bare sad på ham. Her er han 3 år og nok på en god dag i medvind og solskin ca 158-160 cm i stang

    profilbillede
  • #15   10. jul 2019 Og så som fuldvoksen dressurbolle på 7 år - og på en god dag igen i medvind og solskin 165 cm i stang smiley

    profilbillede
  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #17   10. jul 2019 Jeg har en 1´års på 140 cm, jeg håber han bliver maks 155, men det vil de næste år vise smiley

  • #18   10. jul 2019 Ja man skal faktisk i min verden ønske sig “ranglethed” hos plagene smiley

    Pinot har aldrig rigtig været ranglet, og så bliver man altså et “brød” når man får muskler oveni.
    Det har selvfølgelig sin charme også at være et “brød” - når jeg sammenligner Pinot og Caspian så snakker jeg altid om at den ene er “imponerende” mens den anden er “elegant” smiley

    Rangelhed giver i min verden mulighed for at fylde rammerne ud med tiden - Caspian er et smukt eksempel på en ranglet 3 års, så ranglet at en af de store lokalehingstestationejere troede han var en 3 års hoppe - så er man altså lidt for feminin smiley


    profilbillede
  • #19   10. jul 2019 Og så som 6 års - stadig ranglet og et helvede at fodre på smiley

    profilbillede
  • #20   10. jul 2019 Og først nu som 11 års er han “småfed” og almindelig at fodre på - er til gengæld heller ikke i toptræning smiley

    Så kunne man lave kombination af Caspian og Pinot, så håber jeg at det er lille Freiherr som skal vise sig at være det smiley


    profilbillede
  • #21   10. jul 2019 Nana E
    Nej ingen røntgen. Far er testet fri for OCD og mor er vist nok araber/ pony Palomino hingst. Faren er jeg sikker på da han stod i kåringsbeskrivelsen, selvom det var en ureg. bedækning. Mor er derimod mit gæt. Ved kun at hun er rød. Så tvivler på der har været noget OCD.


  • #23   10. jul 2019 Nana E
    Nu havde han jo en lidt sær vækst i forvejen, så et eller andet sted var jeg bare glad for at han, endelig, begyndte at vokse igen. smiley Jeg var godt nok begyndt at være bekymret over, om han ville ende som pony/ lille hest. Han var ret harmonisk af vækst. Blev aldrig særlig ranglet eller mager som nogen plage gør. Alt i alt en lækker sag. Der ligger flere små video og albums herinde af ham. Har desv ikke nogen billeder af han fra senere end i vinter. Dog ingen herinde. Men tænker han er blevet mere kraftig, efter sin mor smiley


  • #25   10. jul 2019 På sin 2 års fødselsdag (23/5) målte Citrine 147 cm.
    Mor: 154 cm
    Far: 158 cm

    Som det ses er hun en anelse høj bagtil, så vi forventer der et kommet yderligere et ryk næste gang vi måler hende.


    profilbillede
Kommentér på:
Højde på jeres plag

Annonce