{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Sadler {{forumTopicSubject}}

Hej Folk her inde i det dejlige hestegalleri.dk
Jeg er nu gået fra Dv til islænder men nu til dv igen da islænderen flyttes til Nykøbing.
Jeg har en sadel til den islænder jeg red som også passede min nye dv fint. Det var en “dressur sadel” og jeg elsker den virkelig! - mennnn, min dv hader at ride dressur og har stort talent indenfor spring, military og tur, jeg er nu mere dressur rytter og min numse passer bedre i en dressur sadel. Jeg sælger min islænder sadel og køber ny men problemet er nu hvilken en?
Jeg er dressur rytter men hesten er klart bedst indenfor spring, (jeg har intet problem med spring, jeg syntes det er sjovt men mit “talent” ligger indenfor dressur).

Jeg vil gerne begynde at springe mere på hende, men jeg vil gerne kunne ride dressur i korrekt holdning.
Burde man tage en kombi sadel så man kunne ride begge dele?- problemet med det er bare at jeg syntes knæ puderne er for små og der skal være dybere sæde.
Burde man købe en spring sadel så man kunne springe og måske begynde at gå meget op i spring. - problemet med det er bare jeg føler mig bedre tilpas i en dressur sadel.
Eller burde man købe en ny god dressur sadel, og så låne en af de andres sadler når man skulle springe?

Dette er noget jeg er meget i tvivl om da det er mange af mine selvoptjente penge der skal gå på det.
Håber på svar.
Varme hilsner og mange knus fra Laura smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadler
  • #1   11. jul 2019 Kontakt en sadelmager. Det er vigtigt at finde en sadel der passer hesten smiley

  • #2   11. jul 2019 Når du har haft en sadelmager ude, så se dig om efter en brugt sadel. Hvis den ikke er den pæneste, så brug et par timer på at shine den op. Evt med farve og godt med fedt bagefter. Lad tørre godt inden du rider i den, så den ikke smitter af.
    Hvis ellers hestedyret kan passe Kieffer, så findes de i tusindvis, ofte til under 1000 kr. Både i dressur og i kombi.
    På den måde får du en solid sadel til små penge, som du ikke først skal " ride til "


  • #3   11. jul 2019 Jeg er lidt forvirret. Hvis den sadel du har i forvejen passer og er tilpasset din hest, hvorfor så bytte den ud? Var jeg dig havde jeg fået sadelmager ud og fortalt hvilken type sadel din hest skulle have, købt en ny brugt springsadel, der passede de kriterier og så fået den tilpasset hesten. Så kunne du ride i springsadlen når i sprang og dressursadlen når i trænede dressur. Det med at låne en sadel af en anden ville jeg aldrig gøre. Jeg ville som ejer af den sadel så heller ikke låne den ud, da jeg ved hvor meget skade en sadel der ikke passer hesten 101% kan gøre. At vælge en kombi sadel synes jeg heller ikke er en god idé for de fleste er hverken optimale at ride dressur eller spring i.
    Lige til nyttig info, hvis du skal ud og finde en sadel efter sadelmagers anbefalinger, så husk at være sikker på fra hvilket år sadlerne skal være fra, for selvom sadlerne hedder det samme og har samme bom vidde, kan formen være helt anderledes hvis sadlen er af ældre dato end den sadelmageren vurderede passede til din hest smiley


  • #4   11. jul 2019 Jeg havde i dit sted købt en mellemklasse dressur sadel fra ny, hvis det er det du føler dig bekvem i. Så er det jo det din numse ønsker sig til hverdag.

    Og så taget lidt overarbejde og købt en mellemklasse springsadel - medmindre du har en ven, med en sadel der passer jer begge.

    De helt små spring kan man jo også tage i en dressursadel.


  • #5   12. jul 2019 Altså... har hesten fortalt dig, at den ikke vil ride dressur?

    Det er vel dig, der bestemmer, hvilken disciplin du vil ride. Og så må du bare få den til at kunne lide dressur.

    Hvis din sadel passer både hest og dig, hvorfor vil du så bytte den? Så ville jeg nok nøjes med at købe en anden brugt kombi-/springsadel, til den ene gang om måneden der skulle springes over et par små spring smiley


Kommentér på:
Sadler

Annonce