{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Flytte hest til Sverige? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Er de nogen herinde, kan fortælle mig hvilke regler der er, for at få en hest flyttet til Sverige? Vi snakker en periode på ca et år.
Hvilke regler og eventuelle krav er der?
Jeg har søgt lidt på nettet, men synes ikke jeg kan finde nogen forståelige svar, hvor der står direkte hvordan og hvorledes.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte hest til Sverige?
  • #1   16. jul 2019 Spørg SEGES.

  • #2   16. jul 2019 Du kan kontakte Seges. Men det er således at din hest skal tjekkes af embets dyrlægen samme dag for at du må få lov til at tage ham ud af landet. Også skal selvfølgelig alle vacciner og papirer være i orden, og mener der er et skema mht rejsens/opholdets varighed og formål som skal være udfyldt. Også skal hesten selvfølgelig tjekkes af embets dyrlægen på vej ind i landet igen smiley
    Men kontakt Seges, de kan nok give dig et mere præcist svar smiley

    Mvh TT


  • #3   16. jul 2019 Jeg læste lidt om det på et tidspunkt og kom frem til at man skelner mellem to forhold i det nordiske samarbejde.

    Ved deltagelse i stævner/kåringer er det bare at køre, så længe man kun er der for stævnet og har bevis for det.
    Ved andre ting, flytning/ophold, så er det eksport og dermed besøg af en embedsdyrlæge et eller andet antal dage inden.


  • #4   20. jul 2019 da jeg boede i Sverige og skulle have mine heste over, kom embedslægen og godkendte dem, mener det var 2 døgn inden og de papirer medfølgte hestene da de blev fragtet over

Kommentér på:
Flytte hest til Sverige?

Annonce