{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Navn til ridder troupe? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg jo set flere emner, hvor der er kommet nogen ganske ferme navne ud af det, så nu tænker jeg jeg også vil prøve smiley

Vi er en lille gruppe kvinder, der har en "ridder troupe" med fokus på renæssancen. Vi tilbyder de helt standard "ridder ting" - turnering, show ridning, kom-og-klap-en-hest osv. - med den ekstra ting at vi alle kan ride i damesadel - så det giver os mulighed for at vise noget der er lidt mere unikt på markedet.

Hestene er en broget sammensætning, og det samme er rytterne smiley

Indtil nu har vi bare gået under "Adelsdamer til hest", men det navn fænger ikke helt, og er ikke et man går rundt og husker. Jeg har forsøgt at finde på et andet navn til os, men der er ikke noget der for alvor har fanget mig endnu.

Måske i har nogen bud? smiley

Lidt info:
Vi samarbejder med Action Art som er stagefighter og rytter, men arbejder også selvstændigt.
"Ejer" af ridder troupen er Christina Keppie, og vi rider derfor under hendes firma. Måske man kan spille på hendes navn?
Antallet af ryttere og hjælpere varierer alt efter hvad der er brug for - men vi er som standard en gruppe på fire ryttere.
Vi ser gerne at navnet understreger at vi alle er kvinder - men det hænder også vi alle spiller mænd.
Som vores første show har vi spillet en del på Klods Hans, og andre gamle eventyr - måske navnet kan have noget at gøre med det?
Som sagt rider vi primært renæssance show, men har også gjort os i middelalder af og til.
Vores mål er at komme til at ride lanse turneringer, og have et stort repertoire hvor vi indrager sværd kamp til hest i kombination med pæn ridning, og historier der også er underholdende for børn.

Spørg endelig hvis i synes i mangler mere info smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Navn til ridder troupe?
  • #1   27. aug 2019 The Royal ladies
    The Royal Riders
    Renæssance Riders
    Renæssance ladies
    Evt By Christina Keppie bagefter navnet.. smiley

    Mvh TT


  • #2   27. aug 2019 Dame Christina Keppie Troupe

    Wikipedia:
    Dame [udt. 'dæim'] er en britisk titel, der bruges af kvinder, der er riddere (storkors (Dame Grand Cross)) eller kommandører (Dame Commander)
    Titlen er lavadelig, og den bruges foran fornavnet. Dvs. ”Dame Helen” eller Dame Helen Mirren, men aldrig ”Dame Mirren”.
    Kvinder, der er riddere af den engelske hosebåndsorden eller den skotske Tidsel-orden bruger titlen Lady foran deres fornavn.


  • #3   28. aug 2019 Hmmm det er godt nok græsk, så lidt en anden stil - Hippeis betyder kavalri. Om det kan bruges ved jeg ikke, men synes ordet er nemt at huske og lyder godt smiley

Kommentér på:
Navn til ridder troupe?

Annonce