{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.475 visninger | Oprettet:

Udlejning af stald {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Mine forældre har en stald som de godt vil leje ud, da de ikke selv har heste mere og vi børn er flyttet hjemme fra med vores heste.
Der er 5 bokse + sadelrum og en lille fold lige ude foran stalden og en kæmpe fold med egen lille skov lige 200 m fra ejendom ca.
Der er mega lækre tur muligheder igennem store skove og ned til vandet.
De fedeste udsigter.
Vi kan ikke helt finde ud af hvad man kan leje stalden ud til?
Og dem der lejer skal søger for alt selv, det eneste vi gør er at kører op med møddingen.
Vi havde en pris ide på 3000kr/md men ved ikke om det er helt ude i hampen ???


Kommentarer på:  Udlejning af stald
  • #1   12. sep 2019 Hvor henne i verden er det?
    Landsdel er afgørende for prisen.
    Det er også vigtigt, hvor tæt det er på byer og hvor nemt / svært det er at komme med offentlig transport / cykel.
    ......
    Du nævner det ikke, så jeg er bange for at I mangler følgende :
    I har ingen ridebane på stedet?
    Ingen hal tæt på??
    Hvor meget opbevaringsplads er der?
    Der skal jo være plads til at man får leveret 3 paller træpiller ad gangen, da en del butikker ikke leverer en af gangen uden horribel merpris.
    Hvis folk selv skal sørge for det, vil det også betyde meget, hvis der er tør opbevaring til et par måneders forbrug af hø.
    Hvad med parkering af biler og hestetrailer??
    Hvad med vedligeholdelse af hegn og folde?
    Hvor går man de 200 meter til den store fold? Trafikeret vej? Mudret mark? En god fast grusvej, så man kan gå i mørke uden gummistøvler, refleksdækken og trafiksikker hest??
    Hvor stor er den lille fold? Kan den bære at være vinterfold for 5 heste uden at blive til mudderhelvede??

    Jeg kan forestille mig, at 3000 kr er for højt.
    Det svarer til 500 kr pr måned pr hest.
    Jeg står med ridebane, hal, hø, strøelse og fuldpas for 1800 om vinteren.
    Det er samme pris, når man skal købe hø en bigballe ad gangen, og betale for levering af en palle træpiller af gangen....
    ......
    Uden bane kan man kun ride tur.
    Ikke alle ryttere vil nøjes med kun at ride tur, de kunder har man udelukket.
    En del kan ikke nå at ride om vinteren, hvis der ikke er adgang til hal, dem har du udelukket.
    Folk skal kunne komme derud. Hvis store børn ikke kan cykle / tage bussen har I udelukket dem.
    Ja. Jeg fokusere på alle problemerne.
    Men, I skal tage stilling til problemerne, før I lejer ud. Og er I ikke attraktive, får I ikke lejet det ud.

    Har I taget stilling til, hvor mange penge pr måned i skal bruge, før det er værd at have 5 opstaldere med 3 biler og 2 væltede cykler, en har små børn, en har hund, en har en tung western sadel som pga vægt knækket jeres sadelholdere hver måned og....


  • #4   12. sep 2019 500 pr boks unden noget er ikke unormalt og ganske fint med de folde osv. Mener ikke at nogen udelukkes da en trailer jo snart er hver mands eje og der med stor sandsynlighed jo nok kan findes en lokal rideklub eller andet hvor man kan låne en bane eller en hal.

  • #6   12. sep 2019 altså de steder jeg har stået før hen har man kun få steder måtte medtage hund men de steder man har måtte har der ingen problemer været overhoved.de opstaldere vi selv har haft hjemme har altid måtte tage deres hunde med da vores hunde tager pænt imod alle og det har aldrig været et problem. Vi har da tit haft gårdspladsen fyldt med børn og hunde men ser det ikke som et problem da det samtidig giver en masse smil og sjove og søde oplevelser.

  • #7   12. sep 2019 Syntes det er helt fint at se på problematikkerne der kan opstå men så er det nok ikke lige de punkter jeg ville se på. Der er ting jeg frygter langt mere en biler og væltede cykler det er helt sikkert!

  • #9   12. sep 2019 Anette.

    Hvis man er opstalder til selvpas og selv skal skaffe foder, strøelse osv er træpiller et eksempel. Halm fylder mere.
    Jeg ville da se efter alle ovenstående ting, når jeg vælger sted. Og det påvirker da prisen man er villig til at betale.

    Hvis man lejer ud, så skal man jo være opmærksom på, hvordan man selv har det med at have folk rendende.
    De fylder, når de parkerer. Folk i den fertile alder har måske børn.
    Må hunden ikke komme med, så er det udlejer der bestemmer - men så er en idiot som mig jo udelukket, for jeg har altid hunden med mig... smiley
    Osv...

    Både som lejer og udlejer skal det tænkes igennem. Og indtægt / pris skal jo stemme overens med besværet / værdien af lejemålet.


  • #11   12. sep 2019 #10.

    Jeps.
    Pris afgøres af ratio mellem fordele og ulemper.
    Så, spørges til prisen og jeg ikke kan se ting, der er afgørende fx belæggenhed og adgang til faciliteter mv, så stiller jeg uddybende spørgsmål.


  • #12   12. sep 2019 Det er da bare om at sende det i udbud, så finder du ud af, om der er et marked for det.

    Det er klart målgruppen vil være en hesteejer med mere end en enkelt hest... Kender ikke priserne på strøelse og foder på Sjælland, men gennemsnitsprisen pr. hest skal jo være i ligevægt med hvad andre opstaldningsteder tilbyder, for det er attraktivt.


  • #13   12. sep 2019 Jeg har lejet en hel stald til mine to kat. I ponier. Der er 6 bokse, ca. 2 ha fold, løsdrift på folden, mulighed for opbevaring af små baller på loftet, træpiller og minibig i stald eller løsdrift. Ejer sætter det ind for os. Vand og el er med i prisen. Resten står jeg selv for inkl. vedligehold. Skov tæt på. Naboer har ridebaner. Pris i alt 1200 kr. pr. måned i Midtjylland. Ved godt, at det er billigt, og jeg er overlykkelig for det smiley Jeg må gøre som jeg har lyst, så jeg laver en boks om til opvarmet sadelrum. Jeg laver sandsynligvis en ridebane på et stykke af folden. Har fået harvet et stykke af folden op, da min ene pony ikke tåler græs. Så det vil være nemt at smide lidt sand der.

  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #15   12. sep 2019 Er det 3000,00 for alle 5 bokse?
    For det virker alt for billigt, selvom det vil blive en selvpasserstald.
    Har i regnet på hvad det vil koste i strøm og vand hvis alle 5 bokse bliver fyldt op med store heste?
    I skal regne på hvilken udgifter i har, og der skal i tage ALT med


  • #16   12. sep 2019 Tror i skal regner på det igen.. 3000,- for en hel stald.. lyder i mine øre meget billigt. For strøm og vand.. og hva vis der sker skade på inventar herunder hegn. er det så jer der står for det eller dem selv..

  • #17   12. sep 2019 3000kr for en hel stald med 5 bokse er en fin pris smiley

  • #18   15. sep 2019 Hold da op der var lidt af læse smiley
    Det er i Fårevejle 4540 og det er ikke alle der fortrækker bane og ridehal fx ikke mig selv, så det et lækkert tur område til dem der er til det, der ligger to ridehus/ridebaner man kan låne af dem max 10 min væk.
    Dem der lejer, lejer også foldene så derfor skal de hjælpe med at holde foldene. Man betaler også hvis der sker store skader i stalden, hvis man har en hest der får losset et bræt ud fx så betaler man selv et nyt osv.
    Dem der lejer stalden kan selvfølgelig selv vælge om de vil leje et par bokse ud.


Kommentér på:
Udlejning af stald

Annonce