{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Dagens “forberedelse til vintersæson” hesteaktivitet..... {{forumTopicSubject}}

Så er jeg slut med dagens “forberedelse til vintersæsonnen” smiley

Jeg har i år valgt at lade alle tre heste gå på samme fold - sidste år gik de opdelt, så Pinot gik for sig og Caspian og Freiherr sammen.
Pinot er jo en easykeeper, og Freiherr og Caspian kan æde alt det de vil uden at se tykke ud - så for at kunne holde styr på grovfoder indtaget, så gik de opdelt.

Men i år har jeg besluttet de skal gå sammen, og så må jeg op-/nedjusterer grovfoder mængden i boksene når de kommer ind.

Her har jeg så fået kvababbelser ang at de jo ikke kan få de store mængder grovfoder ud på fold pga pinot smiley Pinot æder rub og stub i løbet af nul komma fem, og så er der lang tid til jeg kommer hjem om eftermiddagen.
Samtidig har jeg også følt mig små stresset over ikke at komme hjem hurtigt fra arbejde, fordi hestene har gået uden grovfoder siden morgenstunden - og det vil jeg også gerne gøre noget ved smiley

Så da jeg sad og så en god ide på nettet, så blev der fluks købt ind til det smiley

Så i dag er der blevet lavet opstarten til at hestene får en fold med grovfoder, som de får adgang til via en timer, som åbner leddet fx kl 13. På folden har manden og jeg så lavet høkasser, så høet/wrappen ikke ligger direkte på jord og ej heller blæser væk smiley
Timer er en “hønse-låge åbner” som hønseejere kan sætte på lågen ind til hønsehuset, og som så kan løfte lågen fx først kl 08, således at naboen ikke vækkes af hanegal når solen står op.
Og så har jeg købt Flexigate, som er et led som “ruller op”, når det klikkes af.

Som bonus kan jeg så også mega hurtig inddrage denne foderfold til at være sygefold, hvis nogle skulle komme til skade og ikke lige skal fræse rundt med flokken smiley

Jeg skal nok give lyd, når vi har fået timerne indstalleret, og når hestene forhåbentlig har fundet ud af at gå ind/ud af “hamsterfælden” smiley

Mvh Charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dagens “forberedelse til vintersæson” hesteaktivitet.....
Kommentér på:
Dagens “forberedelse til vintersæson” hesteaktivitet.....

Annonce