{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Vinterpels? {{forumTopicSubject}}

Jeg fik ny hest i sommers. Det er 7 år siden jeg var hesteejer sidst. I mellemtiden har jeg haft parter og ikke lige tænkt over, hvornår de fik vinterpels.

Min nye hest har nærmest ikke sat lang pels. Han har skiftet lidt farve (lysere på kroppen og mørkere på halsen) og så har han sat lidt længere pels i hovedet og på mulen. Jeg har tænkt han nok snart ville få længere pels, men så tænkte jeg på, hvornår er de færdige med at sætte pels? Skal jeg regne med at han måske bare ikke sætter lang pels som jeg ellers har været vant til, eller er han bare ikke færdig med prissætning? Han begyndte at fælde lidt for 1,5 måned siden, men fælder ikke ret meget nu.

Sætter jeres heste lang vinterpels? Og hvornår er jeres færdige med at sætte pels?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterpels?
  • #1   24. okt 2019 Min er færdig med at sætte pelsen. Han bliver ikke langhåret som en islænder, men får alligevel en ok længde. Han kan dog på trods at dette stadig ikke holde varmen ordentligt , så han går med dækken på.

  • #2   24. okt 2019 Min har længere pels om vinteren end om sommeren, men den er som sådan ikke lang. Den er tilgengæld virkelig tyk.

  • #3   24. okt 2019 Jeg synes jeg har svært ved at vurdere om den er tykkere, synes hans pels har været pæn og ok tyk siden jeg fik ham smiley

    Jeg tænker heller ikke han ville få en islænderpels, men bare noget længere end hans sommerpels.
    Han har regndækken på eller 100g når det er koldt og er ude 24/7


  • #4   24. okt 2019 Mine har fået lidt mere/længere pels, men ham der sædvanligvis ligner en halv islænder (han er appaloosa) har endnu ikke fået sin fulde vinterpels. Det er jo også ret varmt endnu, så tænker der er tid endnu

  • #5   24. okt 2019 Dette billede er fra januar.

    Aslan går uden dækken året rundt.
    Mit profil billede er et sommerbillede.

    Der behøves ikke at være meget at se, men hvis dyret holder varmen er det godt


    profilbillede
  • #6   24. okt 2019 Apropos hvad Doktor Who siger, så sætter min hoppe ikke særlig meget synligt tyk pels, men hun har kun haft brug for dækken, da hun var med føl og tabte sig.

  • #7   24. okt 2019 Herhjemme ligner trunten en isbjørn, mens bølle-manden han render med sommerpels. Vidt forskellige. Men har aldrig haft problemer med at han ikke kan holde varmen smiley se tiden an.

  • #8   25. okt 2019 Jeg har en araber. Han går uden dækken året rundt. Han bliver mere fluffy og vamset, men pelsen er ikke decideret lang, bare tyk. Normalt har han en tynd glat pels i farven grå skimmel blandet med flueskimmel. På billedet her ser han meget pelset ud. Og meget hvid. Han er færdig med at sætte pels.

    profilbillede
  • #9   25. okt 2019
    Det er forskelligt. Min sætter ikke vinterpels - for første gang i like, 5 år har hun overvejet at sætte lidt tykkere pels end sommerpels, men det er sgutte meget hun har gjort i.
    Hendes sommer og vinterpels er sådan cirka ens - eneste foreskel i år er at hun har lidt mere fluff ved ørene og nakken, ellers ikke.

    Så nogle heste sætter ikke pels - nogle kan godt holde varmen selv, nogle kan ikke.


  • Sofia H
    Sofia H Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 13 Svar: 1
    #10   10. nov 2019 Min hests pels bliver bare tykkere, men ikke længere som sådan. smiley

    Sofia,
    https://find-frisoer.com


  • #11   10. nov 2019 Vi har tre der, trods det er mor og 2 døtre, sætter vidt forskellig vinterpels.
    Allerede i oktober sætter moren en god, tyk og fluffet pels med både tyk underuld og lange hår. Den ældste datter sætter, hvad mange nok kalder en "hingstepels". Tæt underuld og en kort og glat pels, der godt kan ligne sommerples. Først når vejret bliver tilpas koldt sætter hun et dæklag af lange ydrehår. Den yngste sætter gradvis en meget tyk underuld med god volume, og bliver også fluff at se på når det er koldest.


  • #12   10. nov 2019 Tak for alle jeres svar. Kunne godt lyde som om han har en “hingstepels”. I kan se billeder af den tæt på her smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Vinterpels?

Annonce