{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har I læst dette?
  • #1   2. nov 2019 Synes det er lidt sjovt, at artiklen tager udgangspunkt i at der er forskel på Tillidt, bør og krav.. Når de så tager fat i det med underlag, hvor de skriver, at det ikke skal være hvidt men bare skal være diskret... (mangler lyden af en buzzer) Der står det BØR være diskret, så vil man ride med pink, så rider man med pink..


  • #2   2. nov 2019 Ja jeg har læst det.. smiley og tja.. Tænker stadig man bør vise respekt for traditionerne.. Så jeg kommer nok aldrig til at vise min hest i andet end hvidt underlag i dressuren.. Spring, det er noget andet smiley

    Mvh TT


  • #3   2. nov 2019 Jeg tror, man skal huske at overveje idéen bag det, der "bør" - for i mit hoved betyder "bør" noget nær "anbefales".

    Dvs. manen bør være flettet - ja, det anbefales, så dommeren kan se hestens holdning, for ellers så kan det vel koste i procenterne, hvis hals og holdning er svært at se. Har rytteren ikke håret sat op, men blot håret i en hestehale, kan det understrege uro, hvis rytteren sidder mere uroligt og give et dårligere indtryk. Så jeg synes, man kraftigt skal overveje at følge anbefalingerne - for der er en idé og et vigtigt formål med de fleste af dem smiley

    Og vurderingen indeholder i sidste ende en grad af subjektivitet (dommeren), så helhedsindtrykket gør meget - at hesten ser pæn ud, og at udstyret er rent og neutralt.

    Mht. stævnenummer synes jeg, man burde se lidt på rideklubberne. Til nogle klubstævner står der faktisk i proportionerne, at man ikke rider med stævnenummer - og så skal man jo ud i at vurdere, om Rideforbundets regler kan afviges - jeg ved faktisk ikke, om de allesammen er præceptive.... eller om nogle af dem er deklaratoriske, så de kan afviges, hvis klubberne f.eks. giver tilladelse til, at stævnenummer kan undværes. Det må stå på hjemmesiden.

    Når det er sagt, så synes jeg 9/10 af artiklerne på den side er helt ubrugelige... og denne er for mig ingen undtagelse. Man kan jo bare gå ind på DRF og læse direkte fra kilden selv - og naturligvis betyder "bør" ikke skal - men i mit hoved er der en smule fortolkning og vurdering fra dommerens side, som man også skal overveje... at noget skal være diskret er jo også en fortolkning, der kan være forskellige fra hest til hest, så der ville jeg følge anbefalingen med et sort eller hvidt underlag.


  • #4   3. nov 2019 Jeg syntes det er en fed artikel og dejligt med lidt forklaring på nogle af reglerne. Dog mener jeg, at både hest og rytters man skal være sat op - ellers kommer det hurtigt til at se uroligt og lidt uformelt ud. Samtidig er jeg også af den mening, at en hvidt underlag på en hvid hest ser lidt træls ud - derfor rider jeg med et mørkebrunt underlag. Så ja, man bør vise traditionerne respekt - men der skal også være plads til det nymodens smiley

  • #5   4. nov 2019 Ja, jeg har læst det - nu.
    Og nej, der var intet nyt i det, men jeg har heller aldrig haft problemer med at finde, læse og forstå de skrevne reglementer smiley

    Og jeg er i øvrigt helt på linje med Tjagvad: der skal være plads til det moderne, men man bør vise traditionerne respekt. Og jeg kommer aldrig til at ride stævne uden at mit hår er sat op - og hvis hesten havde langt hår, så ville jeg også sætte dét op.

    Der skal være forskel på hverdag og fest smiley - og traditioner som "kun" koster lidt arbejde, dem kan vi allesammen følge uden at vi går i stykker af den grund. Der, hvor det for mig giver meget mere mening at læse reglerne ordentligt - det er dér hvor det koster penge (som nogle måske ikke har). Fx er der ingen regler der siger at man SKAL ride med stævnejakke, hverken ved klubstævner eller distriktsstævner, og den i artiklen nævnte farvekoordination er heller ikke længere et krav. Se, DET giver mening: man behøver altså ikke at bruge tusindvis af kroner på at komme ud og starte stævne, men kan i stedet vælge at bruge pengene på undervisning (og tro mig, jeg har ofte stået på sidelinjen ved C-stævner og tænkt: hvis de dog bare havde brugt penge på en god træner i stedet for bling-bling smiley )




  • #6   4. nov 2019 Anna: Hvor ser du noget sted hvor frisure på manen er nævnt?
    Der står hverken, skal, bør, anbefales, må... For det er slet ikke nævnt, og det er RIGTIG mange år siden det var en del af reglementet.. Tænker det var været i kraft med, at folk begynder at starte konkurrencer på flere og flere af de racer der 'skal' have lidt lang man..


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #7   4. nov 2019 Der er ikke noget nyt for mig, men har også læst reglementet i stedet for at "lytte" til andre.

    For mig skal det være under trygge forhold, og hvis jeg er mere tryg ved at det ligner det daglige, jamen så tager jeg til stævne og ligner det daglige, bare at reglementet bliver overholdt.


Kommentér på:
Har I læst dette?

Annonce