{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

Jeg har ikke læst....... {{forumTopicSubject}}

Jeg har tit undret mig over kommentaren:

Jeg har ikke læse alle kommentarerne......

Hvorfor ikke? Hvis ikke man har gidet læse alle svarende, hvordan ved man så om man kan bibringe tråden med noget nyt viden?

Jeg har det lidt, hvis ikke du gider at læse det vi andre skriver, hvorfor skal jeg så gide læse det du skriver?

Jeg forstår det ikke. Ved at læse hvad andre skriver, har man muligheden for at blive klogere. Ved kun at fremføre sine egne synspunkter, arbejder man jo kun med den viden man har i forvejen.



Kommentarer på:  Jeg har ikke læst.......
  • #1   18. jun 2018 Det har også undret mig flere gange - men sådan er det jo. Også IRL er der mennesker, som blot venter på en pause i samtalen for at kunne fremføre egne ideer/synspunkter - helt uafhængigt af andres bemærkninger, og uden i øvrigt at høre et ord af det, der bliver sagt smiley

  • #2   18. jun 2018 Hvis jeg kommer sent ind i en debat som har fået rigtig mange kommentarer, så kan det da godt være jeg stadig vil hjælpe eller svare TS så TS evt. kan få noget ud af mit synspunkt. Men det er bare ikke altid jeg lige har tid til at læse 100+ kommentarer, så jeg læser de første og skimmer resten og læser nogle af de sidste.

    Er det en meget interessant debat så læser jeg nok alligevel alle kommentarer hvis altså tiden er der smiley


  • #3   18. jun 2018 Når der nogle gange går mudder kast i det eller lignende, så der ligger 50+ kommentarer, så læser jeg ikke alle tingene igennem, men tjekker de ting som ts har skrevet og svaret med i tråde, så jeg har en nogenlunde idé om de oplysninger ts har at give.,.. Jeg vil gerne svare på ts's spørgsmål, men med to børn, 5 heste, kat, hun og jeg kunne blive ved, så er min tid ikke til at sidde og læse så mange kommentarer. Jeg svarer jo ts, ikke alle de andre der har svaret.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   18. jun 2018 Det er vel en forhåndsundskyldning, for at man måske kommer til at nævne hvad der er blevet nævnt.

    Jeg læser sjældent alle svar, oftes skimter jeg bare Trådstarters svar igennem. Jeg skriver dog heller ikke "jeg har ikke læst alle svar..".

    Jeg mener ikke at man bør læse svarene, for at bidrage - det er af ren venlighed/hjælpsomhed at folk giver svare, så man bør ikke forvente at folk ydermere også skal læse side op, og side ned af kommentarer. Det er for mig heller ikke at fortrække, da det oftes vil påvirke ens svar i en retning, så man ikke kommer med ens egentligt svar/holdning, da mange ikke tør gå mod fleretallet...

    Viden, kommer ved diskussion, uoverenstemmelser, og vidensdeling, og det sker ved at man kommer med SIT synspunkt/erfaring/holdning/tanker. Ikke ved at man læser en masse emner, hvor man ikke ved hvad der er rigtigt og forkert.

    Jeg syntes måske at det er en lidt absurd tankegang at, "Jeg har det lidt, hvis ikke du gider at læse det vi andre skriver, hvorfor skal jeg så gide læse det du skriver? "..
    - Man skal der være glad for at folk gider bruge deres tid på at dele viden, erfaringer og synspunkter. Folks kommentar bliver ikke mindre værd, fordi at de ikke læser andre kommentarer.


  • #5   18. jun 2018 Jeg har ikke læst alle svarene smiley smiley
    Men jeg er helt enig!
    Ofte kommer TS med yderligere oplysninger, så det mindste man kan gøre inden man selv bralrer op er at orientere sig om on det er relevant/allerede sagt 153468501 gange smiley
    I min optik er det selvoptaget at man tror man selv har så meget at bidrage med, at man ikke engang behøver se om det er skrevet.
    Dog kan det gå stærkt på FB og når jeg skriver går det ikke så hurtigt som når teenagere skriver smiley så der kan komme en del kommentarer jeg ikke får set før bagefter smiley


  • #6   18. jun 2018 AMT: I min optik bliver deres svar ofte mindre værd af to grunde:
    1. De har ikke nok interesse for emnet til at få det hele med = i min optik er det lig med mindre relevante input
    2. Det er meget ofte allerede sagt eller ikke længere relevant da der er kommet nye vinkler på opslaget.

    HVIS jeg skulle springe kommentarer over ville det være dem der starter lige netop sådan "jeg har ikke læst kommentarerne" smiley


  • #7   18. jun 2018 Det har jeg også tit undret mig over, jeg læser som regel alle svar inden jeg selv svarer, men nogle skimmer jeg kun, men jeg ved hvad der i store træk er skrevet.

    Jeg synes det virker lidt selvoptaget, at mene at man ikke vil kunne lære noget selv, det kan være et synspunkt man ikke har tænkt over og bare fordi man har et godt råd at give, betyder det jo ikke at man ikke selv kan lære noget af at læse hvad andre har skrevet.

    Jeg synes ikke at mine råd/svar er farvet af hvad andre har skrevet, men jeg kan måske komme i tanke om flere gode inputs, netop ved at læse de andre svar, man vil vel også gerne have at folk læser det man selv skriver?!?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   18. jun 2018 Camilla: jeg tænker at det måske er at lægge for meget i, hvad hestegalleri og dets forum er smiley

    Jeg mener at man som trådstarter - hvis man gerne vil have relevante og brugbare svar, bør have et udførlig startindlæg, så alle oplysninger er med - såvidt som muligt.

    Jeg syntes det er utroligt at man kan mene at et svar ikke har samme "værdi", fordi at man måske ikke har gidet læse 100 kommentarer igennem, eller ikke har læst alle kommentarerne. Hvad er der blevet af "tak for hjælpen" (uanset om den kunne bruges eller ej).

    Man svare jo netop ikke, for at svare på kommentarerne, men for at svare på trådsarters startindlæg.

    Jeg syntes det er en enorm overdrivelse, og at gøre hestegalleris forum til noget det ikke er ved at bruge ord selvoptaget, og generelt pålægge at brugerne skal gøre en masse ting, før at de bør svare.


  • #9   18. jun 2018 AMT: ikke kun på HG - også i det virkelige liv smiley
    Jeg siger ikke tak for hjælpen hvis jeg stiller mig op på en kasse, spørger om folk ved hvordan vejret bliver imorgen, 10 fortæller mig det bliver regnvejr og een skubber sig frem med hænderne for ørerne og råber "det bliver regnvejr".
    Og jo, jeg synes det er at overvurdere vigtigheden af dine egne input ikke at gide høre andres. I en samtale mellem flere debattører forventer jeg også at man har lyttet til dem der har talt før een, fremfor bare at sidde med fingrene i ørerne og råbe sin egen mening.
    Værdi kommer af meningsudvekslinger (som den vi har nu, hvor der kommer perspektiver på), ikke af at ignorere andres input og bare fokusere på at få sagt hvad man selv tænker smiley


  • #10   18. jun 2018 jeg skimter altid alle svarene.

    jeg syntes nemlig ikke at man kan være andet bekendt


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   18. jun 2018 Camilla: Kan vi ikke lige blive enige om at forholde os til Hestegalleri's forum, og ikke begynde at indrage en masse andet. smiley

    Hvis man lægger mærke til hvornår at disse "jeg har ikke læst alle alle kommentarerne" kommer, så er det i emner, der er oppe på rigtig mange svar. Hvis man forlanger at alle skal læse alle disse svar, før at deres svar har en værdi for en, så vil det med stor sandsynlighed gør forummet endnu mere dødt end det er i forvejen.

    Jeg syntes at det er utaknemmeligt, ikke at vil "godtage" (I mangel på det rigtige ord), de kommentarer hvor brugere ikke har gennemlæst 100 andre svar. At folk overhovedet gider at hjælpe, og dele viden skal man da være glad for.

    Det er jo ikke fordi at folk lukker af for andres svar - men i teorien, så skal man svare ud fra start indlægget, for det er der (eller det bør det ihvertfald), at alle informationer står, og der hvor spørgsmålet er. Spørgmålet og informationen, er ikke i alle andres svar.

    Men vi kan godt blive enige om, at man vil have god gavn af at læse trådstarter svar i kommentar feltet, for det er sgu sjældent at trådstarter husker bare halvdelen af hvad de skal, og hvad der er relevant.


  • #12   18. jun 2018 AMT; jeg læser ikke noget sted i TSs indlæg at det kun er HG, der står kun undren over kommentaren helt generelt.
    Men vi kan hurtigt blive enige om, at TS (også mig selv) ikke altid får det relevante med.
    Her er HG faktisk smartere end FB da TSs svar er markeret, på FB skal du nærlæse navn/profilbillede smiley


  • #13   18. jun 2018 Jeg har endnu ikke læst de andre svar, da det ikke altid er relevant ift min mening og erfaring ift det jeg svarer ud fra smiley så derfor skriver jeg dette. Jeg læser dog som oftest bagefter jeg har svaret. Men jeg kommer som oftest først med mine tanker og viden om indlægget. smiley

    Mvh TT


  • #14   18. jun 2018 Og nu har jeg læst det hele.. Og er enig med AMT. smiley

    Mvh TT


  • #15   19. jun 2018 I en lang tråd springer jeg ofte de svar over som starter med: jeg har ikke læst.....

    Da svarer ofte bare er en gentagelse af hvad der tidligere er skrevet.

    Hvis der er 7 som i forvejen har skrevet det jeg også mener. Så kan jeg ikke se at TS bliver ret meget klogere at jeg som nr 8 også skriver det.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   19. jun 2018 Dorthe: så kan det jo bare være at du misser noget relevant. men det er jo op til en selv..

    for at bruge det ord som tidligere er brugt i emnet. hvorfor er nr. 8 erfaring dårligere end nr. 2?

    sksl nummer 8 så bare hoppe ud af emnet, for denne "kan jo ikke bidrage med noget nyt" (selvom at denne så er med til at underbygge de 7 andres teori, med sine erfaringer.. hvilket jo også er ret godt)


  • #18   19. jun 2018 Amt,

    Den anden dag på fb. var der en tråd om fluer, hvor 10 personer gav det samme svar: "svaler".

    Så undre det mig bare, hvorfor man som nr 10. mener at ens 6 bogstaver gør en stor forskel på de 9 andres 6 bogstaver????

    Nej, nr 8's erfaring om at svaler spiser fluer er ikke mindre vigtig end nr 2. Men pointen er lige som fanget ved de første 3.

    Eller når trådstarter beder om et råd. og de første 3 er kommet med et råd, som TS så svare, ikke kan bruges fordi...... også kommer der lige 5 mere med det samme råd som TS ikke kan bruge..... Bare fordi den som svare ikke gider læse de foregående igennem, og samtidig mener, at vedkommendes mening er guld værd. så er det jeg tænker hvorfor???


  • #19   19. jun 2018 Jeg kan så forstå på denne tråd at jeg er modsat af mange andre smiley

    Jeg bruger forummet på denne måde:
    1) Ser på forsiden af HG om der er emner med en overskrift der fanger min interesse ELLER søger i forum efter emner med min interesse.
    2) Læser TS opslag og vurderer om emnet stadigvæk interesserer mig, eller om jeg stadigvæk mener at jeg kan hjælpe
    3) Læser alle øvrige kommentarer igennem.
    4) HVIS jeg vurderer at jeg kan komme med NY VIDEN, eller med EGEN RELEVANT ERFARING (i de "hyggetråde" hvor man fx fortæller hvilket udstyr man bedst kan lide at købe), så kommenterer jeg.
    5) Har jeg først svaret i et emne, så læser jeg også de efterfølgende kommetarer - der er jo altid en chance for at jeg selv bliver klogere.
    6) Finder jeg det nødvendigt skriver jeg endnu en kommentar - det er typisk hvis TS eller andre spørger ind til noget i min første kommentar, eller hvis jeg har gjort nye erfaringer siden jeg svarede første gang.


    smiley


  • #20   19. jun 2018 Michala: nej, du er ikke den eneste. Du har lige præcist beskrevet min brug af hg. smiley

  • #21   19. jun 2018 Michaela: Du er ikke den eneste, men der er desværre MANGE som end ikke ulejliger sig med at læse start indlægget ordentligt. Eller giver samme råd som 10 andre allerede har gjort.

    Hvis alle gjorde som dig, ville debatterne blive meget mere overskuelige.



  • #22   20. jun 2018 mette b:
    Det kan godt ske at debatterne ville blive mere overskuelige. Men omvendt tror jeg også at forummet ville dø lidt hen - det er måske 5-10% af alle de emner jeg læser som jeg svarer på. Og det er måske 40-50% af emnerne jeg får læst. Så hvis alle gjorde som mig, ville der formentlig være nogen emner der ikke/næsten ikke fik nogen svar.

    Der findes garanteret en gylden middelvej mellem mig og dem der svarer som 10. person med samme svar smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #23   20. jun 2018 altså hvis man gerne vil have forum, til at dø helt, så dkal man da bare sidde og diktere 500 regler for hvad man skal gøre, inden at man nå svare på et emne.. smiley

    syntes i ikke at forum er dødt nok i forvejen?


  • #24   20. jun 2018 Jo her er dødt nok, men der kommer altså ikke mere liv og det bliver bestemt ikke mere interessant sted at være, af at der kommer 5-7 ens svar.

    Jeg kan bare ikke se værdien af et svar, som 5 andre før vedkommende også har svaret, og som TS har skrevet hun ikke kan bruge. Når skriver ikke har så meget tid, så hvorfor bruge tid på at skrive et ubrugeligt svar?






  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #25   20. jun 2018 Dorthe: Hvad forventer du af brugerne på hestegalleri??

    Find da et andet debat forum, hvor de har 100.000 krav til hvordan man skal skrive, læse mm.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #26   20. jun 2018 kort sagt: jeg tænker at Du nok har for høje forventninger til kliantellet her inde..

    ikke at der er noget galt med brugerne, men med så bred en målgruppe, og se bredt et forum, så skal man nok finde et andet forum, med en mindre målgruppe, og mere målrettet forum, hvis man ser sådan på tingene som du gør.


  • #27   20. jun 2018 Jeg stille INGEN krav, jeg undre mig bare over den ligegyldighed man kan have overfor andre brugere, når man ikke gider læse hvad de har skrevet.

    En ting er at man ikke har læst en kæmpe lang tråd igennem, men at man ligefrem reklamere med at man er total ligeglad med hvad andre skriver, - den del forstår jeg ikke.



  • #28   20. jun 2018 Dorthe - Et ubrugelig svar.. Og 10 person anbefaler det.. Så burde man måske tage det op til overvejelse om hvor ubrugelig svaret egentlig er.. Og ja, det er mig der siger det.. På trods af at I(mange/nogle) her inde tror at jeg ikke tager jeres råd til mig så overvejer jeg (og også nogle gange forsøger) det hvis der er mange der kommer med samme råd. For hvor ubrugelig er det hvis det har fungeret fint for 10 andre.. (dog selvfølgelig med forbehold)

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #29   20. jun 2018 Dorthe: du stiller da krav.. ellers er folk svar jo ligegyldige.

    det er DIG der opdigter at folk er ligeglade med andres svar.
    hvordan kan "jeg har ikke læst alle svar" blive til "jeg er ligeglad med andres svar..

    debatter ville jo også blive meget bedre hvis folk stoppedr med at opdigte


  • #30   20. jun 2018 Det handler jo ikke om at man er ligeglad med hvad andre skriver, men at man prioriterer at svare på det først, og bagefter læse de andre indlæg..
    Jeg har denne rekkefølge når jeg ser et nyt indlæg.
    - Læser selve indlægget.
    - Svarer TS (hvis det er mange der har svaret)
    - Læser de andre svar (måske dette gøres senere hen da jeg ikke altid har tid til at sidde her så længe af gangen) og liker de indlæg jeg synes er brugbare/er enig i.
    - Og svarer endnu engang hvis der er kommentarer eller jeg undrer mig over andres svar, eller hvis TS har kommet med ny info.
    Så det handler ikke om at være ligeglad..

    Mvh TT


  • #31   20. jun 2018 Hvis interessen i at læse svarene var høj nok, så blev svarene nok også læst.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #32   20. jun 2018 Dorthe: det ved du jo ikke smiley

    min interesde i at læse svar fra andre brugere er rigtig høj. men min interesse i at formidle mit eget svar er endnu højere...


  • #33   20. jun 2018 Det bliver de da også! Men først når jeg har taget mig tid til at svare Ts.

    Mvh TT


  • #34   20. jun 2018 Amt : hvorfor læser du så ikke svarerne inden du skriver dit eget svar?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #35   20. jun 2018 Dorthe: fordi at det er vigtigere for mig at få formidlet mit svar først, inden at jeg læwer 100 andre svar.

  • #36   20. jun 2018 Så du vil hellere høres end at høre?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #37   20. jun 2018 Dorthe: hvor skriver jeg det??

  • #38   20. jun 2018 Når ts stiller et spørgsmål, så er det fordi de vil have et svar... Det er ikke mig der stiller et spørgsmål og vil have et svar, så jeg har ikke altid behov for andres svar, hvis vi skal kigge på det på den måde.

    Eksempel:

    TS spørger: Jeg bruger pessoa systemet på min vallak, men vi kan ikke rigtig få det til at virke og han sparker nogle gange ud efter det, hvad skal jeg gøre? gør jeg noget forkert? hvad kan jeg ellers gøre?

    Så kommer der 100 svar med alt fra at ts er dyreplager for at bruge systemet til at kræet skal vende sig til det eller det er indstillet forkert. Flere brugere begynder at kritisere hinandens svar der omhandler hvilket system der er godt og skidt at bruge, for sådan er det bare her på hg.

    Mit svar kan så være: Jeg er ikke den store fan af pessoasystemet fordi.... bla bla bla.... prøv bla bla bla...

    Mit svar har derfor INTET med alle andres svar og mudderkast at gøre, hvofor skal jeg så læse det hele, hvis jeg har en træningsmetode der fungerer fintr for mig og min hest? det er jo ikke mig der søger hjælp....


  • #39   20. jun 2018 Amt: Det har du ikke skrevet, derfor spørger jeg

  • #40   20. jun 2018 Dorthe
    Værdien af 5 ens svar er da netop ret høj, da det tilsyneladende er noget der enten har fungeret for flere eller som flere synes er en god ide. Derfor er det da meget brugbart at der ikke kun er 1 herinde der kommer med det svar. Hvis man slet ikke måtte nævne det som andre gør, ville trådene herinde formentlig være ret korte. Bare i denne tråd er vi mange der deler samme holdning og egentlig siger det samme. Men her mener du så at jeg ikke måtte komme med min mening fordi AMT lige har delt hendes og vi mener det samme?

    Jeg kan nu også finde på at svare før jeg læser alle andres kommentarer, hvilket er fordi jeg gerne vil give et svar til debatten som den er på det tidspunkt jeg kommer ind, og ikke sådan som den er når jeg engang har fået læst alle kommentarerne, da det kan tage timer eller dage hvis jeg ikke har så meget tid smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #41   20. jun 2018 Dorthe: Jeg undre mig bare over, hvordan det spørgsmål kan opstå?
    Når der ingen steder er lagt op til at jeg hellere vil høres end at hører.. tvært imod. Men det ville du også vide hvis du læser mine svar, for der står der faktisk beskrevet hvorfor at jeg ikke læser andres svar først, og hvorfor at jeg ikke foretrækker at andre læser andes svar, inden at de selv svare..



  • #42   20. jun 2018 LM

    Nu er alting ikke sort og Hvidt. Og i menings debatte må alle have deres mening.

    Og dette er en menings debat.

    Jeg synes det er nedladende at skrive jeg har ikke læst de foregående svar. For det signalere ligegyldighed i mine øre, og får mig ofte til netop at springe de indlæg over.

    Det er MIN holdning.

    Derfor undre det mig at folk gør det, og derfor spørger jeg hvorfor folk gør det.

    Det betyder ikke, at i IKKE må gøre det, i skal forsat være velkommen til at gøre det.

    Nu ved ved jeg at i gør det, fordi i vægter jeres svar højere end at læse andres svar.

    Og det var hvad jeg ønskede at få svar på.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #43   20. jun 2018 Dorthe: Igen, hvor står der at folk vægter deres svar højere end at læse andres svar?

  • #44   20. jun 2018 Dorthe
    Nej alting er netop ikke sort på hvid, hvorfor det ikke giver dig ret til at antage at blot fordi man skriver sådan en kommentar, at man er ligeglad med andres svar.

    Du spørger ikke bare i dette emne, du antager alt muligt og er faktisk selv ligeglad med hvad vi har af grunde til at vi gør som vi gør, for du mener ligegyldigt hvad at man kun tænker på sig selv og slet ikke mener at andre svar er værd at læse. Men jeg føler faktisk ikke at du læser vores svar her.

    Det kan nogle gange hjælpe at kigge lidt indad smiley


  • #45   20. jun 2018 Der er flere som har svaret, at de ikke har tid til at læse svarene, men har tid tid at skrive et svar.

    Altså proritere man sit svar højere end at læse andres svar.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #46   20. jun 2018 Dorthe: Arg, nu må du altså stoppe. Det er jo helt hen i vejret at overfortolke SÅ meget på hvad der skrives.

    Men okay, hvis der kommer et vigtigt spørgsmål, og en bruger har stor viden inden for det spørgsmål, og denne kun har 10 min. Så er det da bedre at bruge de 10 min. på at komme med et rigtigt brugbar svar, end det er at bruge de 10 min. på kun at læse kommentarene.

    Det er da logik, at det er bedst at komme med hjælp, end at lade være, og bruge tiden på noget som ikke hjælper trådstarter. smiley smiley


  • #47   20. jun 2018 LM

    Nu er det vist dig som tillægger mig egenskaber som jeg ikke har.

    Jeg prøver lige at gentage mig selv:

    Jeg undrede mig over en bemærkning som for mig signalere, ligegyldighed, i omegen af :” mit svar er så vigtigt at jeg ikke behøver at høre hvad i andre mener”

    DET ER MIN OPFATTELSE!!!!!! Af den sætning.

    Også undre det mig af nogen kan finde på at signalere det.

    Det betyder ikke, at i ikke må - kun at JEG ikke kan forstå at i gør det.



  • #48   20. jun 2018 Dorthe
    Tror næppe du skal snakke om at tillægge nogen egenskaber de ikke besidder...

    Men dette er jo også DIN opfattelse, hvis min opfattelse er en helt anden er det da klart jeg kan finde på at skrive sådan, så det behøver du slet ikke undre dig over. Jeg opfatter det som en person der gerne vil komme med sin mening eller hjælp, men ikke lige havde tid til andet end det.

    Som TS i sådan en tråd vil jeg da være glad for at personen alligevel tog sig tid til at komme med hjælp eller lignende, i stedet for at have en holdning at man ikke bør svare før man har læst dem alle, og så slet ikke svare.

    Jeg kan da også undre mig over noget folk gør, men mon ikke de fleste har en grund til at de gør som de gør, og derfor synes jeg det er et underligt behov du har for at konkludere at det nok er fordi vi bare synes at alle andres meninger er ligegyldige og vi kun vil høre på os selv. Det er noget du overanalyserer dig frem til og lægger i vores mund.


  • #49   20. jun 2018 Hvorfor skriver man så ikke bare - " jeg har kun lige 10 min, så derfor har jeg ikke læst de andre, men du får lige mit svar, da det her emne ved jeg ret meget om"

    Et "jeg har ikke læst....." og ikke en begrundelse, kan jo betyde alt, fra, jeres andres svar rager mig en høst blomst, over til jeres svar er ikke værd at læse, til Jeg har kun få minutter eller at jeg vil gerne give min mening, inden jeg bliver påvirket af jeres.

    Så viste man jo hvad man havde at gøre med.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #50   20. jun 2018 Dorthe: Det er da fuldstændig underordnet hvordan man indleder sit svar - så længe at man giver et svar, og giver råd i håb om at trådstarter kan bruge det.

    Der er ingen der bør skulle stå til regnskab for om de læser andres kommentarer, eller hvorfor at de gør som de gør. Det (undskyld udtrykket) rager ikke andre smiley

    Bed om hjælp, og tag imod den man får - eller lad være.


  • #51   20. jun 2018 Hvad så i de situationer, hvor det er en debat man blander sig i, altså ikke som svar på et dissideret spørgsmål, men stadig ikke gider/vil/har tid til at læse de foregående svar?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #52   20. jun 2018 Dorthe: For at kunne deltage i en debat, har man læst et eller andet form for spørgsmål, udmelding mm.

    Jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvordan folk griber det an at skulle deltage i et forum emne. - og slet ikke her inde.



Kommentér på:
Jeg har ikke læst.......

Annonce