{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Mærkelig "klump" på heste ben {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Min plag på 1,5 har fået en mærkelig hård klump under hans led på et af hans forben.
Jeg har tænkt mig at kontakte dyrlægen.
Men det kunne være der var nogen der havde set noget lign. Før så jeg måske kunne få en idé om hvad det er?
Den har ikke altid været der.
Jeg har hørt fra nogle at de kan ske ved ungheste at de får sådan nogle "hårde" væskesamlinger pga. Vokse værk?? Men jeg har aldrig set det før
Han virker ikke til at have ondt, jeg må gerne røre ved det. Det er heller ikke varmt

Det er på hans højre ben på billedet.


Kommentarer på:  Mærkelig "klump" på heste ben
  • #1   3. nov 2019

    profilbillede
  • #2   3. nov 2019 Det ligner et overben - de kan komme af et slag fx under leg. Men de kan også komme af at benet måske er skævt, og så dannes der ny knogle der hvor benet/knoglen er svagest.

    Men det er altid en god ide at få dyrlægen til at kigge på et overben, da de alt efter placering kan være “ligegyldige” eller generer fx senerne hvis det er griffelbenet som er brækket af et slag.

    Jeg kan dog sige, at min Pinot som 2 års fik sådan et slag på et forben, som var gigantisk stort i mine øjne. Men det havde en “god placering” hvor det ikke generede senerne, og det sad et sted hvor han heller ikke selv kom til at ramme sig, så det har aldrig generet ham.

    Mvh Charlotte


  • #3   3. nov 2019 Tak for svar Charlotte.
    Jeg mp have fat i dyrlægen og håbe det ikke er noget alt for træls smiley


  • #4   3. nov 2019 Det ser ud til at det bare er et overben, min fik et lige inden han blev 2, for ham havde det ingen betydning overhovedet, de fleste tilfælde er det helt uskadeligt og generer ikke, der kan selvfølgelig være få tilfælde hvor det sidder dumt. Så hør dyrlægen ad.

Kommentér på:
Mærkelig "klump" på heste ben

Annonce