{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

Helle A
Helle A
Tilmeldt:
7. sep 2011
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182

Regneksem {{forumTopicSubject}}

Er der nogen som har gode erfaringer med regneksem på unghest uden at der skal klippes i pelsen? smiley

Min unghest har desværre fået regneksem, dog har dyrlægen ikke været inde over endnu da det ikke er slemt.

Jeg er begyndt at vaske området med mediscrub, og vil give hesten en boost med vitaminer.

Jeg vil dog ikke klippe i pelsen på ryggen da hesten ikke skal have dækken på, men er det så til at komme til livs?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regneksem
  • #1   11. nov 2019 mit første føl havde regneksem da jeg fik ham. det vil sige at jeg ikke fik noget til ham
    han havde fået behandling der hvor jeg købte ham - men hvad det ved jeg ikke
    men jeg gjorde ikke noget ved/for det. han blev ikke klippet og fik hellere ikke dækken på-

    tænker at det bedste nok er at snakke med dyrlægen sådan at du får taget hånd om det nu, så det ikke kommer igen


  • #2   11. nov 2019 En af mine havde det for år tilbage, og han fik en antibiotikakur. Dyrlægen advarede mig mod at vaske ham, for det er jo den våde pels og den opblødte hud, der giver grobund for de bakterier der sætter sig som Dermatofilose.


  • #3   11. nov 2019 Hvor slemt er det?

    Vi vaskede og det ene og det andet i flere uger da min den store havde det. Det hjalp ikke en skid.
    Hun endte med at være en stor sårskorpe fra hals til røv, så det endte med en helvedes masse bedøvelse og så blev hun klippet. Hun lignede noget der var løgn - men det virkede, så fik vi bugt med det.

    Sidenhen har der aldrig været problemer, og hun har ikke gået med dækkener andet end den vinter.


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #5   12. nov 2019 Hope, det lyder voldsomt. Jeg holder godt øje med min, og hvis det bliver værre, så bliver dyrlægen kontaktet. Dyrlægen skal ud og vaccinere i slutningen af denne måned, så håber at jeg kan holde det nede indtil der.

    Rosa, det er også det jeg gør. Holder område nogenlunde rent og er startet med en vitaminboost.


  • #7   12. nov 2019 Jeg har god erfaring med vask med sporalD. Hesten fik også regndækken på, da det virkelig pissede ned det år, hesten gik i løsdrift og den konstante fugt gav udslag som regneksem. Eller også var det fordi regnen fik den til at fryse. Jeg husker det ikke, men det regnede så meget at den fik dækken på.

  • #8   14. nov 2019 Jeg fik besked på af dyrlægen at jeg skulle tørre ham og spraye dagligt med Jodspray. Jeg brugte den fra BH med succes smiley

    Mvh TT


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #9   14. nov 2019 Det er ikke blevet værre, men nu har det så heller ikke regnet så meget her på det sidste.

    Synes det har hjulpet at jeg har vasket de berørte område, så tænker at jeg skal prøve med en tættekam om jeg kan rede ud ud af pelsen.


Kommentér på:
Regneksem

Annonce