{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.423 visninger | Oprettet:

Prisforslag til lille privatsted {{forumTopicSubject}}

Vi har gået med tanken om hvorvidt vi skulle låne en hest, eller tage en enkelt opstalder ind, når nu vi får hestene hjem.
Skulle vi tage en opstalder ind, har jeg dog ingen idé i forhold til pris, så selvom vi ikke endeligt har besluttet os endnu, vil jeg lige høre til forslag.

Umiddelbart kan vi tilbyde:
- Løsdrift med læskur
- Stald med strigleplads og plads til staldskab
- Lille rytterstue
- Mulighed for sygeboks (men ikke opstaldningsboks)
- Wrap ad libitum (både i læskur og ude)
- Trail/agility bane på stedet inkl. roundpen
- 2x ridehus i ride-/gå aftand (er ikke inkl. i prisen)
- Ingen pligter i form af udmugning mf.

Trail banen er udendørs, og vil så vidt muligt blive lavet så det er muligt at træne almindelige dressurøvelser.

Lokation: 9800 i Nordjylland, og der holder bus 1 km fra stedet.
Der er 2,35 km til skov og 3,5 km til stand.

Så ja, spørgsmålet er så - Hvad vil I mene er en fair pris alt (inkl. lokation) taget i betragtning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prisforslag til lille privatsted
  • #1   20. dec 2019 ville sige 1000,- er en fair pris smiley og er det uden hø/wrap adlibitum så 800,- ??

• #2   20. dec 2019 Prisen skal jo passe dit budget, du skulle nødig tabe penge og vil også mene der skal betales ekstra så dine udgifter er dækket men også sådan at skulle der blive ødelagt noget er der rum til at erstatte smiley Jeg er ved at være farvet af at være så tæt på århus i så mange år så hvad jeg synes er billigt vil være dyrt i nordjylland (jeg savner at bo der smiley ) for det du tilbyder vil jeg sige 1000-1300. Jeg giver 1350 for sådanne faciliter nu og synes det er rimeligt det er jo ikke billigt at fodre dem ad libitum smiley jeg står langt fra århus og bruger en del i transport. jeg var ude og se et sted noget tættere på byen her var det 1500 uden nogen faciliter bare løsdrift og wrap ad libitum.

• #3   21. dec 2019 Ja jeg tog 1000kr (veninde pris) her nede på Fyn.. Det kunne ikke betale sig overhovedet med wrap ad libitum, strøelse, vand og strøm.. Så jeg ville sige 1500kr er en fair pris smiley

Mvh TT

• #4   21. dec 2019 Jeg har ingen ide om priserne i dit område smiley

Min veninde og jeg lejer løsdrift/stald i Nordsjælland og har en enkel opstalder. Vi har ca de samme faciliteter (dog skal man køre til bane/ridehus) men vi har kæmpe skove i baghaven. Det er fuldpas og ejer kommer måske 2-3 gange om ugen.
    Min veninde og jeg sørger derfor for alt (og dermed også diverse indkøb til stalden) samt vi tjekker hesten igennem dagligt. Vi tager 1700 inkl (dyrt) wrap ad libitum og da vores opstalder vejer ca 750kg, så der køres meget indenbords smiley prisen er sat efter at vi deler vores lejepris i 3. De sidste 700 kr er for at dække wrap, småting til stalden og vores “løn” for at passe den. Pt spiser den dog for 700 kr i wrap smiley men når der kommer mere græs, spiser den mindre smiley

• #5   21. dec 2019 Har betalt 1500 kroner for noget lignende, havde cirka lige så langt til skov og ridehus.
    Det var med foder og wrap, på Sjælland.
    Dog var hjalp jeg meget til med at fodre, muge indendørs arealet og give vand.

• #7   21. dec 2019 Jeg er chokeret over hvordan I kan få det til at løbe rundt for mindre end 1500kr.. Lige nu spiser mine to heste en minibig på 5 dage smiley det er 375 kr.. X 6.. Så er der strøelse, vand og strøm.. Samt det arbejde I lægger..

Mvh TT

• #8   21. dec 2019 Jeg tror at man kan få det til at løbe rundt, hvis man har flere opstaldere. Jeg tror det er meget svært at få alle de faktiske omkostninger dækket ved en hest, så det er et puslespil man skal ud i.

• #9   21. dec 2019 Jeg er enig med TT. Jeg havde selv løsdriftstald i 7 år og mine store heste åd hø for 500 kr pr hest pr mrd. Der skal være penge til vand, strøm og vedligehold af fold og stald. Så 1500 er bestemt ikke for meget og så med de muligheder for skov, strand og ridehus i nærheden, vil det være billigt.
    Du skal ikke være for billig, for så er der for meget arbejde, i forhold til det man får for det. Og det er det bestemt ikke værd.
    Husk at stille klare regler op for hjælp til udmugning i løsdriften. Det er en ( møg ) sur pligt, at klare alene. Eks at det er hver lørdag kl 9 ...eller hvad dag der passer DIG bedst.

• #10   21. dec 2019 Om et års tid har jeg nok et par pladser.

Løsdrift skur. Sandsynligvis strøet med halm.
    Ridebane, måske med lys.
    Folde. Der er sikkert rigeligt med areal og græs.
    Bor op ad skov.
    Ca 20 km syd for Køge, dvs 1 time i bil syd for København.
    Grovfoder ad libitum.
    Sikkert plads til et skab pr person.
    Måske 2 sygebokse, men ikke til opstaldning.
    - jeg tænker 1500 kr. Måske billigere sommergræs og er der ikke marked for det, lidt kødkvæg til at æde græs.
    Take it or leave it. Jeg vil gerne have godt selskab, men ikke tabe penge.

• #11   21. dec 2019 Sunshine - 500 kr pr hest er godt nok billigt smiley som sagt spiser en hest normalt for 750kr måneden i bare wrap her hos mig.. Men nu spiser de endnu mere.. smiley

Mvh TT

• #12   21. dec 2019
    Det folk vil give, er ikke det der kan få det til at løbe rundt.

Hvis folk reelt skulle give det i opstaldning, det kostede at få det hele til og løbe rundt så er min formodning at ret mange hestefolk ikke ville have råd til hest - eller hvis de havde, så var de nød til at " nedgradere " deres forventninger til faciliteter, pasning mm.

Når der ikke er ridebane så trækker det for mange ret meget ned, selvom det er i skridt afstand. Så jeg tænker at du skal være heldig hvis nogen vil give 1000 kr for det.

Jeg står et sted med lønnet personale og hvor det koster, det det gør for at det skal løbe rundt ( også giver det nok ikke en gang noget voldsomt plus ) og folk er jo ved at få et granatchok over prisen - men så er der også styr på tingene og lækre faciliteter.

• #13   21. dec 2019 Krikken
    Hvis folk ikke vil gi det, det koster, ja så fik de ikke opstaldning hos mig. Jeg ville ikke passe deres hest gratis og slet ikke kun til kostpris og slet ikke sætte noget til. Så hellere undvære.

• #14   21. dec 2019
    Jeg har slet ikke noget imod den holdning, at man ikke skal passe andres heste gratis - sandheden er bare, at ret mange ikke ville ha' råd til og have hest, hvis folk begyndte og kræve det, det reelt kostede for at få det til og løbe rundt smiley

I " hvad koster det dig og have hest " emner er der jævnligt folk der holder deres heste budget nede på max 2000 kr, helst mindre nærmest. Inkl. smed, foder osv.

• #15   21. dec 2019 Krikken
    Det koster det, det koster. De får jo heller ikke rabat i Brugsen, fordi de ikke vil gi mere end 5 kr for 1 L mælk. Butikken er jo, i bund og grund, ligeglad med om folk har råd.

• #16   21. dec 2019 Krikken.
    Jeg forstår egentlig godt, hvis nogle accepterer en mindre tilsætning for at have opstaldere.
    For nogen er det bedre end alternativet.

Hvis man gerne vil have lidt mere liv på ejendommen, nogen at dele sin hobby med, nogen at ride ture med og måske være en hjælpende hånd??

Jeg forventer bare selv at regne på, hvad det cirka koster pr hest på ejendommen.
    Og hvis det er for dyrt at have andres heste kan jeg bare opstalder Aslan ude og hygge med kødkvæg og andre dejligt dumme ting hjemme.
    Eller fortsætte med at forpagte jorden ud...

• #17   21. dec 2019
    Det kan vi sagtens blive enige om, at tingene koster det det koster. Det er bare nærmest som om at det er blevet " alle mands ret " ( i mangel af bedre ord ), at have hest og i forskellige opslag vdr. budget og hest hedder det " du kan hvad du vil, det handler om prioritering! " og ind imellem går der nærmest prestige i at have hest for så lidt penge som muligt og spare og spare.

Folk må helt selv om hvad de gør - mht. hvad de tager for opstaldning, det var ikke fordi jeg var uenig med nogen i prisen - det var såmænd bare en konstatering det med at mange folk ikke ville have råd eller skulle nedgradere hvis man tog de penge det reelt kostede smiley

• #18   22. dec 2019 Tusind tak for svar. Det er egentlig ikke som sådan fordi vi har brug for det - Det vil bare gøre det nemmere fx at arbejde med 2 heste af gangen. da vi kun har 3. Men om ikke andet kan vi jo også låne en hest hvis der ikke er nogen interesserede smiley

Umiddelbart var min tanke også mellem 1000-1500 kr. Der kommer som sagt ridebane (med lys) til den tid, omend ikke en specielt traditionel en, da det mest af alt vil være en trail bane med mulighed for at træne almindelig dressurøvelser og spring, men ikke træne til konkurrence da banen får en alternativ form, og ingen bogstaver at ride efter.
    Heroppe koster wrap ballerne 400 kr. for en minibig, og vores 3x str. lille hest spiser tilsammen ca. en balle om ugen.
    Umiddelbart vil vi koste på wrap, vand, lys og strøm, men hvor meget har vi endnu ikke regnet ud. Derudover kommer naturligvis vedligehold, i form af hegn og dertilhørende, læskur, bane, faciliteter, vandbaljer, foderkrybber mf.
    Udmugning er klart det nemmeste at vi ordner selv, så der ikke kommer uoverenstemmelser, men vi siger selvfølgelig ikke nej hvis opstalder skulle få lyst til at hjælpe til engang imellem. Samme gælder reparationer af div. Så ved vi at det færdige resultat bliver som ønsket, men prisen kommer til gengæld også til at dække, hvis opstalder skulle komme til at ødelægge noget.

Det er ihf. lidt de tanker vi står med, men om det bliver må tiden vise smiley
    Jeg siger ihf. tak for bud, og skulle der være flere meninger hører jeg gerne.

• #19   23. dec 2019 Altsår jeg giver 700kr per mrd om vinteren med bund og 500kr om sommeren vi har gode tur muligheder og ridebane på stedet smiley

• #20   24. dec 2019 Men det er uden foder ikke? smiley

Mvh TT

• #21   24. dec 2019 Joh smiley men giver med hø og foder knap 1300lr om med

• #22   24. dec 2019 Jeg bruger 750 kr normalt på en hest i kun wrap, og Ca 350 kr i krybbefoder inkl gulerødder og tilskud. smiley men i år tror jeg min Maskinstation ikke har presset pladerne hårdt nok for nu bruger jeg en balle på to heste på 5 dage smiley hvor normalt er 7-10 dage på en balle..

Mvh TT

• #23   24. dec 2019 Århh jah så det ikke helt billigt jeg har en balle hø til ca en mrd og giver 325kr per balle

Kommentér på:
Prisforslag til lille privatsted

Annonce