{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Sarah S
Sarah S
Tilmeldt:
5. jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Fremvisning af salgshest {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg har lige været ude og prøve en hest som jeg kender fra tidligere.
Hesten er slet ikke sig selv,den er skræmt,må ikke få klap eller godbidder.
Da jeg skal prøve hesten bliver jeg bedt om at ride med sporer OG pisk,hvilken jeg ikke rider med til hverdag,så det blev jeg lidt underlig over.
Konstant bliver jeg bedt og at lade hesten mærke pisken og også gerne så man kunne høre det.

Da vi er færdige går der dårligt 5 min. Før han spørg om vi vil købe og hvis vi gør så skal vi vide at der kommer en kontrakt fra en advokat på vi ikke kan sende hesten tilbage hvis der opstår problemer.

Hesten er i ridning langt fra ejeren men ved hvem hun er fra rideverdenen.

Ville i kontakte ejeren og fortælle hesten ikke trives,er tynd og får pisk under hele rideturen og nogen der før har hørt sælger har en advokat hen over en salgskontrakt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremvisning af salgshest
  • #1   11. jan 2020 Jeg ville gerne vide det, hvis jeg var ejer. Hvis hun er enig i metoden er det jo så bare det...

  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #2   11. jan 2020 "Ville i kontakte ejeren og fortælle hesten ikke trives,er tynd og får pisk under hele rideturen" - ja, det ville jeg.

  • #3   11. jan 2020 Advokathjælp til kontraktskrivelse er ikke unormalt.

    Hvis jeg var ejer, så ville jeg gerne informeres, hvis en potentiel køber har oplevet noget som ikke taler for at hesten trives i salgsstalden.
    Hvad ejer så vælgerat gøre er op til han/hun.

    Jeg har en gang været ude at prøve en hest, som dissideret gjorde mig ked af at sidde på den og ride den. Den udførte fuldstændig mekanisk sine øvelser til GP - men jeg har aldrig oplevet så følelsesmæssig nedslukket hest. Den havde fungeret som lærerhest for en rig person, som jeg oplevede i salgssituationen som yderst uempatisk, grænseoverskridende og ubehagelig person smiley

    Jeg talte siden med en som havde kendt hesten fra den gik LA til INT, hvorefter den var blevet solgt videre og siden endte der hvor jeg så den - og hesten havde været fantastisk sød og nem, absolut velgående og smidig, redet efter den måde jeg selv træner på, og havde haft masser af placeringer til stævner.

    Nogle heste får desværre en hård skæbne, især hvis de reelt er søde og rare, og finder sig i ubehagelig behandling. Og hvis så rytteren og ejeren ikke kender forskel på spændstighed og spændthed, så tror de at de laver et godtstykke arbejde.

    Mvh Charlotte


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   11. jan 2020 Ejer har vel et ansvar for at sikre hestens trivsel, uanset hvor hesten befinder sig i landet?

  • Sarah S
    Sarah S Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #6   11. jan 2020 Tak for alle jeres svar ???? Kører hjem og var både ked og sur, især fordi hesten er normalt en fantastisk hest men jeg følte hesten var helt slukket og at man ikke må hilse på hesten,undre mig meget.
    Hesten har været kastet lidt rundt det sidste år så ved ikke om ejeren er med på den skal under HÅRD hånd nu,men som køber syntes jeg ikke det er måden at vise en hest frem på.
    Er godt klar over at der nogle gange følger en kontrakt med,men den kontrakt jeg skulle skrive under på frasagde jeg mig den. Alm. Købelov og så er det jeg tænker der stikker noget under.

    Men kontakter ejeren og så må det være op til hende om hun vil reagere på det eller lade vær,men en ting er sikkert,jeg kommer aldrig til at kigge på en hest igen der har været i ridning der,når jeg ved det kun er en pengemaskine der ingen kærlighed får andet en tørre tæsk og skæld ud bare fordi den gerne vil klappes.


  • #7   12. jan 2020 Gud hvor det lyder rædselfuldt og der er også en elendig sælger som ikke vil lade dig prøve hesten som du selv vil. Det er jo vigtigt at du kan ride hesten som du vil derhjemme.
    Hvis det var mig ville jeg skynde mig at kontakte ejeren om det. Hvis de behandler hesten dårligt så risikere den at få mavesår og adfærdsproblemer, så hvis jeg var ejeren ville jeg gerne vide hvis min hest ikke havde det godt når den var i andres hænder.


  • #8   12. jan 2020 Puha smiley sikke en forfærdelig oplevelse.. smiley Jeg ville bestemt kontakte ejer.. Så må resten være op til hende..

    Mvh TT


  • Helle N
    Helle N Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 2
    #9   17. jan 2020 Venter spændt på, hvad ejer synes smiley

  • Sarah S
    Sarah S Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #11   18. jan 2020 Har langt om længe fået kontakt til ejeren og er dybt rystet over hende, hun er fløjtende ligeglad og syntes hendes hest er under de bedste forhold.
    Nu vil jeg ikke nævne navne men kig ikke på hest i Jylland til 100.000
    Spurgte endda indtil det med kontrakten og det fik jeg aldrig svar på,så min formodning er at hesten fejler noget der ikke kan ses på røntgen,men jeg frygter så meget at hesten bliver solgt og den ender med at gøre voldsom skade på rytteren.
    Hesten er sat så meget ned i foder at den ikke har kræfter/energi til at gøre modstand og hvad sker der så når den begynder at få foder hos den nye ejer.
    FØJ hvor er der nogle mennesker der kun tænker på penge og ikke dyret.


  • #12   18. jan 2020 Det er jeg rigtig ked af at høre smiley håber den så ender hos en ejer der tager sig tid til at lære den at kende og når at opdage problemerne før denne kommer til skade, og som tager sig godt af hesten på trods.. A

    Mvh TT


Kommentér på:
Fremvisning af salgshest

Annonce