{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremvisning af salgshest!
  • #1   13. jan 2011 jeg ville vise dem hvordan han er på staldgang, tage ham med i ridehuset lave lidt øvelser på ham som du viser også lade dem som kigger på ham prøve smiley

  • #2   13. jan 2011 Gode råd, tak! smiley

  • #3   13. jan 2011 evt. hvis ham på folden. hvordan han er overfor de andre heste, og i naturen? smiley

  • #4   13. jan 2011 Den bedste måde at vise en hest frem på er: La evt køber tage hesten ind fra fold, strile, sadle op og ride den, det giver køber den bedste fremvisning! smiley

  • #5   13. jan 2011 Problemet er han står hjemme, så regner med at køre ham i ridehus. (;
    Så fold kan jeg ikke rigtig, og natur (med så meget sne) ved jeg heller ikke om duer. _ arthur er en skovl til at stå på sine ben, når det gælder sne! smiley


  • #7   13. jan 2011 De skal vel opleve ham hjemme ved dig på fold først så, eller står han bare i boks?

  • #8   13. jan 2011 Walentin:
    Han står kun i boks hjemme ved mig (og fold) og skal derfor i trailer for at komme til ridehus! (:

    En engel uden vinger:
    Uha! Så bliver rytter bange! smiley Er en pjevs med sådan noget, haha


  • #9   13. jan 2011 Nu har jeg arbejdet i salgsstald. og har vist mange heste frem
    Og det bedste du kan gøre er at ride den ligesom du plejer..
    Overhovedet ikke gøre noget specielt ud af det.
    Du skal faktisk tænke på a gøre mindre end normailt, ellers bliver du bare nervøs og det kommer til at gå skidt.
    Vis ham som den han er...


  • #11   13. jan 2011 1 gang kan du sagtens bare vise ham frem - altså have ham opsadlet, herefter kan du ride lidt på ham og lade dem prøve ham. Hvis de så kan lide ham kan de komme igen og selv strigle og sadle op.

  • #12   13. jan 2011 Jeg synes, at du skal snakke med køber om, hvad de gerne vil se smiley Hvis de rigtig gerne vil bruge tiden på at mødes hjemme ved dig, se den blive læsset i trailer og kørt ind til hal, synes jeg bare, du skal gøre det. Eller så kan du aftale med dem at mødes ved hallen, hvor den står på staldgangen, så de kan være med til at strigle, sadle op ovs. smiley Og så rider du den selv, så de kan se, hvad den kan, hvorefter køber selv prøver den smiley

  • #13   13. jan 2011 enig med dusty.

  • #15   13. jan 2011 <b>Marianne P *</b>
    Org, det lyder fornuftigt. Så egentligt bare vise det grundlæggende og basale, samt nogle enkelte øvelser. (:

    <b>En engel uden vinger smiley </b>
    Tak for rådene! smiley


    <b>Dusty,Twitter&Mille !</b>
    Tak for rådet! smiley Tror jeg også jeg gør! (;

    <b>CharDotte x D</b>
    Ja, god ide! smiley
    Det tror jeg at jeg vil ringe og gøre, når jeg bekræfter at det er passende tid de kommer smiley


  • #16   13. jan 2011 <b>- Pernica Fofo -</b>
    Altså, jeg har altid selv foretrukket at se en hest under rytter før jeg selv sætter mig op. Men tror jeg vil spørge på søndag, hvis de dukker op smiley
    Tak for rådet! smiley


  • #18   13. jan 2011 jeg kan huske for et par år siden havde jeg en toootalt stædig shetlænder! smiley lige da jeg fik hende hjem var hun MEGA stædig, hun stak af konstant, og tog hovdet ned og åd græs HVER gang jeg skridtede en hyggetur på hende. efter lidt over et halvt år hvor hun en DRØM!
    Hun blev den bedste pony ever, hun kunne såt ved min side uden træktov elelr noget og bare stå stilel med mig, og følge mig rundt omkring. og jeg kunne ride på hende med helst løse tøjler på en græsmark, og hun tog ikke hovdet ned og åd græs som hun plejede, hun gjorde det kun når jeg viste hende at det altså var okey :-)og hun blev bare den bedste og lille søde drømmepony, EVER. Hun var bare en drøm. men tiden forsvandt og jeg blev nød til at sælge hende smiley Da jeg så skulel vise hende frem, så stod jeg med hende i et træktov, løst. som jeg altid kunne. og lige præcis den dag, stak krikken af xD. da jeg stod med hende og fortalte om hende, så lige pludselig galoperede hun ud på græsmarken og åd græs. jeg var færdig af grin xD. og det var dem der kiggede på hende også. men de tog hende med hjem alligevel, og jeg tudbrølede. havde haft hende i et par år. hun var en lille prinsesse :')

    -det er iøvrigt hende her smiley - http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/5563828_l.jpg

    http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/5563826_l.jpg

    (link fjernet)

    http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/5563832_l.jpg

    http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/5563833_l.jpg

    (link fjernet)

    -det var bare lige min historie. undskyld det ikke HELT hvade noget med tråden at gøre xD.


  • #19   13. jan 2011 Det er bare i orden! smiley Hun ser sød ud smiley

  • #20   13. jan 2011 Enig med Pernica foto.

    Jeg gider ikke spilde min tid på at hente en møgbeskidt hest på folden, hvis hesten så viser sig ikke at være noget. Hovedsagen er for mig, først at fremmest at se om hesten lever op til de krav, man har til den som ridehest. Det andet med fold og opsadling kan man så evt. se på hvis man kommer igen.


  • #21   13. jan 2011 Ida T
    Så jeg skal bare have ham opsadlet og klar mener du? (:


  • #22   13. jan 2011 det er/var hun skam også smiley

  • #24   13. jan 2011 »Pernille Lind & Mrs. Coco «

    Det vil jeg gøre så ! smiley
    Tak for rådene!


  • #25   13. jan 2011 Jeg ville nok snakke med sælger om hvad de forventer. Selv ville jeg fortrække at komme ud til en striglet hest, som bare lige mangler at få sadel og trense på.

  • #26   13. jan 2011 ^Men det er jo forskelligt fra køber til køber smiley

  • #27   13. jan 2011 første gang, ville jeg have den stående striglet og smuk på staldgangen. så kan køber lige se hestens bygning og muskulatur. evt. give den er klap på halsen. smiley

    Så ligger du sadlen på og hovedtøjet. Det ser pænest ud hvis den har hvidt underlag og bandager på. Hvis det er nogle hestekyndige der vil se den så vent også lidt med bandagerne, da de måske vil mærke på dens sener .. smiley

    Så trækker du den i ridehuset, skridter lidt. traver, laver øvelserne og galoperer.
    så er det ellers købers tur til at prøve den. smiley
    sådan ville jeg gøre ved en dressurfremvisning. smiley


  • #30   13. jan 2011 Stinøøh<3:D mæhæhæ!


    tak for rådene alle sammen! det er helt sikkert nogle jeg kan bruge!


  • #31   13. jan 2011 Jeg kan se, at der er mange forskellige holdninger til det - så jeg ville klart spørge køber, hvad de gerne vil se smiley

    F.eks. ville jeg bliver irriteret over at komme til en opsadlet hest, hvor sælger bare forventede, at jeg hoppede på nakken af den uden at se den under rytter først. At se ejer på den først, viser ligesom for mig, hvad hesten kan, og at den rent faktisk er ridevant - det giver også ro til at vurdere den og se, hvordan den plejer at blive redet, f.eks. om den hænger hårdt på tøjlen eller rides for benene, osv.

    Da jeg skulle købe hest, valgte jeg faktisk en fra, selvom den var fantastisk at ride, da den var møghidsig på staldgangen, ikke kunne stå stille, ikke ville løfte hove osv., som jeg ville forvente, at en 5-års burde kunne. At den var SÅ hidsig, gjorde mig bekymret for, hvordan den var i skov, ved vej osv., så jeg ville som køber med garanti gerne se så meget som muligt smiley Men som de andre siger: 1. gang kan man jo se, om kemien er der - og så kan man komme igen og se den i flere situationer. Cherie var jeg f.eks. oppe at prøve 5 gange for at være sikker, så jeg kunne prøve hende i skov, hente hende fra fold og lukke hende ud osv. smiley


  • #32   13. jan 2011 hvis jeg skal se en hest foretrækker jeg at den enten står i boksen eller på folden når jeg kommer så jeg kan se det hele...
    Jeg bliver så mistænkelig hvis hesten er sadlet op og gjort klar...os selv om folk gør det i en god mening...(jeg vil hellere bruge lidt ekstra tid på at være der)

    og ellers vil jeg gerne se den under rytter først, for at se hvordan den bruger sig selv og hvordan den rides...

    ellers vil jeg bare gerne hører om dagligdags historierne med hesten...

    selvfølgelig hvis det er en 100000 kroners hest er det ikk sikkert jeg lige har brug for hygge historierne, nok nærmere om resultaterne osv...


  • #33   13. jan 2011 Når jeg skal ud at kigge på hest vil jeg gerne selv hente hesten på folden (er den nem at fange, få ud igennem led), se hesten i boksen (er den bokssur), selv sadle hesten op (står den stille på staldgangen, skaber den sig når man ligger bandager og lignede på, hvordan er den at spænde gjord på, og lægge hovedtøj på), og se rytteren ride hesten kort, og så selv prøve den smiley

  • #34   13. jan 2011 Jeg vidste lige min pony frem her for et par uger siden, jeg gjorde:

    Han stod i boksen da de kom, så hentede jeg ham ud mens de var der og fortalte og vidste hvordan han er i boksen.
    Så sadlede jeg ham op mens de var der så de kunne se hvordan han var der..
    Så startede jeg op med at ride ham, red nogle øvelser på ham så de kunne se ham.
    Så lod jeg hende ride, og hjalp hende da jeg jo ved hvordan den skal rides smiley


  • #35   13. jan 2011 Skriv til dem der skal ud og kigge, allerede i morgen og vis at du er interesseret i dem og du er forberet - ligeglade sælgere giv et dårligt første hånds indtryk af hesten

  • #36   14. jan 2011 Jeg syns at hesten skal stå på staldgangen. Klar til opsadling.
    Hvis det ikke kan lade sig gøre. Så skal den bare være opsadlet og klar inde i ridehuset.

    Hvis køber så kan li hesten under rytter, så kan personen altid se hesten på fold osv. Efter.

    De gange jeg har købt hest, har jeg fortrukket at se rytter/ejer på hesten først.

    Held og Lykke smiley


  • #37   14. jan 2011 Og lad være med at gøre det til 'en større sag'.
    Spørg køber når de kommer om du skal vise hesten frem først smiley


Kommentér på:
Fremvisning af salgshest!

Annonce