{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.194 visninger | Oprettet:

Siri H
Siri H
Tilmeldt:
6. jan 2020
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24

Hvordan beviser man hvad hesten er værd? {{forumTopicSubject}}

Kommunen har idag bedt mig om at bevise hvad mit føl er værd. Hvordan beviser jeg det?

Der er ingen kontrakt via tidl ejer, da de svindlede mig (i stedet for mine penge tilbage, gav de mig et føl uden pas osv. Og i rigtig dårligt stand der de mødte op..)
Der er selvfølgelig ansøgt om pas og det hele, som jeg vil modtage i næste uge og har kvittering fra seges og dyrlæge (som nu kommunen har godkendt) Men jeg ved personligt at føllet ikke er mere end 4500 kr værd (jeg må ikke eje noget med en værdi af 10.000).

Hvordan pokker kan jeg bevise hvad mit føl er værd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan beviser man hvad hesten er værd?
  • #1   25. feb 2020 Måske man kan få en 3. mand til at vurdere. Altså en avler eller noget andet som kommunen kan godkende.

  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #2   25. feb 2020 En avler indenfor den race har vurderet den. Det har de også på dokumentation på med underskrift, nummer på ham osv.
    Det er 4500 kr.
    Men det er ikke nok for dem.


  • #3   25. feb 2020 Har du spurgt dem? Hvaf siger de der skal til? Synes det er spøjst. Da jeg var på kontanthjælp sagde jeg bare min bil var i gæld (til min mor) og var ikke 10.000 værd og så var det det.

  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #4   25. feb 2020 Ja, det har jeg.
    De siger det samme "vi skal vide hvad din hest er værd". Ja tak, når en avler har vurderet, jeg har selv sagt hvad den er værd og samme med bekendte. osv, så aner jeg simpelthen ikke hvordan jeg skal bevise sådan noget. smiley


  • #5   25. feb 2020 Jeg havde spurgt dem om, hvad det vil kræve at vurdere, hvad føllet er værd.

    Alternativt - sælg det.
    Jeg antager, at du lever af kontanthjælp og skal holde udgifter nede??
    Medmindre det har affektionsværdi eller lignende tungtvejende grund til at beholde - så kommer føllet jo til at være en fast udgift i årene, der kommer.

    Hvis du forventer kun kort tid på overførsel, så sælg det med klausul om at du kan købe det tilbage indenfor fx et år til x pris.


  • #6   25. feb 2020 Ja nemlig. Spørg hvad der skal til. Nogle gange må man være lidt hård i filten overfor kommunen, så de ikke bare vader hen over en. Har været der nogle gange efterhånden

  • #7   25. feb 2020 hvorfor er det de vil vide hvad den er værd ?

  • #8   25. feb 2020 MB Det står til sidst i opslaget

  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #9   25. feb 2020 Jeg må gerne eje mit føl (den er også til salg) prisen via salg er 3500 - 1000 kr mindre end den er værd.
    Jeg har spurgt om alt, samme har sagsbehandler, mentor og talsperson . Men de siger kun "du skal bevise hvad den er værd"

    Jeg mødte op til fremmøde idag sammen med min tals person, der har været det hele igennem med mig fra start, hvor hende fra ydelse kontoret sagde "du skal bevise hvad den er værd"
    Jeg spørger så hvordan? Det ved hun ikke - hun ringede rundt og hun sagde igen, det ved jeg ikke. Du skal bare bevise hvad den er værd. Det har jeg jo, men de har nu kørt i det i så langtid og ander ikke hvad jeg ellers kan give dem mere som "er gyldig" de har adgang til salgs annoncer på føllet osv. Jeg har givet dem alt, jeg har på føllet.


  • #10   25. feb 2020 Er det kommunen der siger, du skal få den vurderet?
    Normalt indgår heste slet ikke i den normering medmindre man har en konkurrencehest med stor værdi.

    Har du mere end én hest?


  • #11   25. feb 2020 Spørg et par vilkårlige slagtere hvad de ville give i pris. Det er vel det eneste sikre, kiloprisen. Det er så højst sandsynligt meget lidt, men en garanteret pris.
    Alt andet er jo gætværk...


  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #12   25. feb 2020 Jeg har kun føllet, de heste jeg har haft er redegøret for (da de er solgt) alt er fint der.
    Føllet modtog jeg som 1,5 måned gammel ( flasket- 7 hopper afviste føllet... Som sagt svindel hos dem. Da det er uden pas og 1,5 måned føl... smiley )

    Så der er intet at hente hos tidl ejere, da de har blokeret mig, efter min dyrlæge og smed kontaktede dem (ikke mindst Dyreværnet og andre organisationer) smiley

    Jeg ejer intet med en værdi af 10.000. men forstår de åbenbart ikke, med et føl jeg har flasket op til nu 7 måneder...

    Så at redegøre for mit føl, det ved jeg simpelthen ikke hvordan... Nu hvor jeg har sendt en avler, ejerciferkatet/pas, og selvfølgelig værdi fra avlet af samme race- og salgs annoncer...


  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #14   25. feb 2020 Det er et nu sundt og rask føl jeg har brugt ca.6 måneder på at gøre rask. Så selvfølgelig er h"n ikke egnet til slagt, nu hvor den er sund og rask..
    Var h*n døden nær var det på tale (ja, jeg har haft flere heste til slagt) men det egner h*n sig ikke til og jeg vil aldrig byde føl/pony/hest, til slagt. Med mindre der var en grund. :))
    . :))


  • #15   25. feb 2020 Siri H: tror ikke det er det hun mener smiley . Bare at det er en pris fra en anden end en avler. Ikke at du skal sende den til slagt smiley

  • #16   25. feb 2020 Jeg havde nok bare pænt sagt - det er jer der vil vide hvad den er værd, så må I også finde ud af, hvad JEG skal gøre, for at bevise det, så det er fyldestgørende og ''gyldigt''. Det er ikke dit problem. Mange mennesker ender på kontanthjælp - også folk med heste. Det er jo for fanden, ja undskyld sproget, ikke første gang, de er, har eller bliver udsat for, at en person skal bevise sin hests værd.

  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #17   25. feb 2020 Føllet er ikke til slagt, hvis man misforstod.
    Men jeg har har en sjat til slagt (ældre heste, unge pga skader) som ville blive aflivet ellers.
    Men hvordan jeg skal bevise hvad den (føl) er værd? Den er til salg for 3500 kr. Hvor den blev vurderet til 4500 af en avler af racen. Og nej, den kommer ikke til slagt



  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #18   25. feb 2020 Få en pris ved en hestehandler hvor du sender billeder og beskrivelse.
    Er det et race plag vil du vel kunne få en vurdering fra en avler indenfor racen


  • #19   25. feb 2020 Syria: hun har fået en vurdering fra avler og det er ikke godt nok åbenbart

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #20   25. feb 2020 Ups så du har prøvet det

  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #21   25. feb 2020 Hestehandler/salgstald er også prøvet. Så 2 steder, både salgs sted og tidl avler... smiley

  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #22   25. feb 2020 Læs opslaget og kommentarer, inden i svare.
    Som sagt alt er prøvet - glemte at nævne salgs sted.. smiley
    Men alt er 99% prøvet. Og nej, slagt er ikke nødvendigt til et føl - jeg blev svindlet for, som nu er sund og rask PGA mig PGA penge til at gøre den det.. og nej, jeg har aldrig spurgt om et føl uden pas, ejerciferkatet osv. .. kun penge (handlen gik tilbage) efter en hest de lovede rask, men var kronisk forfangen, gigt osv... Som jeg stadigvæk havde til aflivning samme dag føl ankom ...


  • #23   25. feb 2020 Siri kan umiddelbart ikke se nogen foreslå at slagte det. Kun at få prisen fra en slagter smiley

  • #24   25. feb 2020 Siri: Slå lige kold vand i blodet. Du skal også lige huske at læse hvad folk skriver til dig, for du misforstår det tydeligvis meget. INGEN siger din hest skal slagtes. Og sig at du har gjort hvad du kunne, vil de have andet bevis må de selv komme op med hvordan.

  • #25   26. feb 2020 Nu har jeg læst det hele og er lidt i tvivl!

    Forstår det på to forskellige måder!
    Måde nr 1 er som de andre, og tror du misforstår hvad folk siger! De siger ikke du skal slagte din hest/føl, men at en slagter vil kunne give dig en vejledende pris på din hest hvad de vil mene den er værd i kød! Det er en måde at få en vejledende pris på din hest!(:

    Den anden måde er; at kommune vil vide hvad prisen er på din hest/føl! Ment med at du skriver du har lagt mange penge i den, de vil gerne vide hvilke slags penge du har lagt i den!
    Altså du skriver du har fået den med en masse skader og sygdom og har derved lagt penge i den med behandlinger mm. Der ved burde du have beviser på de ting du har lagt i den og din hest er det værd du i sidste ende har lagt i den!(:
    Og ikke hvad man kan vurdere den på af udseende!(:

    Så alt i alt de penge du har brugt på føllet/hesten, køb af den, behandlinger, foder mv er din hestes pris!(;

    Håber du forstår hvad jeg mener eller skal jeg prøve at skrive det på en anden måde!(:


  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #26   26. feb 2020 Nok mig der har misforstået noget. Det må du/i undskylde og tror jeg misfortod det, men det er self, bare det..... Jeg undskylder for alt. :))

  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #27   26. feb 2020 Det eneste de vil vide er HVAD ER FØLLET VÆRD. De er ligeglad med dyrlæge osv. De vil bare gerne vide hvad dette føl er værd og dette aner jeg ikke hvordan skal bevises...
    - :))


  • #28   26. feb 2020 Har du så prøvet at kommunikere med dem?


  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #29   26. feb 2020 Ja, jeg har været til fremmøde en del gange., sammen med min talsperson.. De siger det samme... :))

  • #30   26. feb 2020 Men tænker de burde kunne forklare hvad de skal bruge!
    Hvis de siger det de måske hele tiden har gjort, så få dem til at få det ned sort på hvidt så du har hvad de vil have og hvis de så pludselig ikke vil tage i mod det de har bedt om har du det skriftligt (:


  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #31   26. feb 2020 Har alt fra banken, til seges og advokat.... Derfor jeg for det første spørger her...

  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #32   26. feb 2020 - Det hele er på pdf...

  • #33   26. feb 2020 Siri: læser du overhovedet hvad jeg skriver til dig? SIG til dem, at det må DE finde ud af og lad være med at tænke videre over det.

  • #35   26. feb 2020 Jeg tror ikke på, at vi på en heste-debatform kan definere, hvordan man dokumenteret værdsætter en hest.

    Det lyder for mig, somom at du har gjort nogle gode tiltag, for at dokumentere prisen.
    1) Sat den til salg. De kan jo se prisen i annoncen.
    2) Rådført dig med avlere, mv. Og har deres svar på skrift.
    3) Du mangler at spørge en slagter, hvad kiloprisen er. Nej, den skal ikke slagtes, men så du har dokumenteret at dyret kan sælges hurtigt til denne pris.

    Jeg tror og håber sgu ikke, at de selv tror på, at dyret er det værd, som man har brugt på det. Så ville alle gamle heste være meget værdifulde.
    Om du køber Caffè latte, mælkepulver til et føl eller guldøl - det kommer ikke dem ved - fraset guldøl, de er forpligtet til at have relevante tilbud til alkoholisme.

    ...
    Jeg vil nok mene, at du er nødt til at bede dem svare på, hvordan man definerer værdien af en hest?
    For hvis de ikke selv ved hvad de vil have, kan du jo ikke give dem det.

    Hvordan jeg mener, at en hests værdi skal defineres.
    Hvis en person, som ville købe en hest, bød en pris - og du ville sælge for den pris - så er det handelsværdien for dig.
    Hvis du vil sælge for 3500 kr - så er det føllets værdi.

    ...
    Noget helt andet.
    Hvis føllet er til salg, og gerne skal sælges. Vil du vise annoncen?


  • #36   26. feb 2020 Det her er simpelthen noget af det mest langt ude, som jeg har læst længe, såfremt det virkelig er sådan. Det er forvaltning, der er kørt helt af sporet.
    Får du tilbageholdt din kontanthjælp af den årsag - eller truer de med det?
    Hvis de vedbliver med ikke at ville acceptere dine forsøg på at dokumentere prisen, så er mit bedste forslag, at du opsøger gratis retshjælp. Hvis du ikke har held med det, så gå til den lokale avis.



  • #38   26. feb 2020 Desv findes, der kommuner, der er sådan.
    Møder med kommuner kan være gode nok, men der opstår tit delte meninger om hvad, der blev sagt, da sagsbehandler skal referere mødet på skrift bagefter og der er det sagsbehandlerens version af sagen, der bliver skrevet.
    Du skal sammen med din tals person skrive en mail til din sagsbehandler, da ord sagt ud i det fri, til et møde let kan misforståes, det er derfor det skal være på skrift. Be h#n om at formulere hvad det er de forlanger som dokumentation, samtidig med, at du opremser alle de vurderinger du allerede er fremkommet med, fra de forskellige der har vurderet føllet for dig.
    Kommunen / sagsbehandleren SKAL så svare dig på din mail og så har du noget på skrift, om hvordan du skal forholde dig, hvilket nyt tiltag du skal foretage dig for, at få vurderet føllet.
    Deres: Vi ved ikke hvordan du skal vurdere føllet, det må du selv finde ud af. Den holder ikke. Det er DERES opgave, at fremkomme med et forslag til vurdering. Det er dem der vil ha vurderingen, så er det også deres opgave, at fremkomme med forslag. Ikke din.

    Dette her er for langt ude for dig og du bruger uforholdsmæssigt meget energi på noget pjat. Du kan bruge din energi bedre på, at komme videre i systemet, end hænge fast her. Det kan du også godt flette ind i mailen, da det viser du vil videre og ikke vil stå i stampe.
    jeg håber virkelig for dig, at dette snart løser sig. Det er du ikke tjent med, at blive kørt ud i tovene for så latterlig en sag.
    Jeg tror næsten, uden at vide det, at du vil få det svar retur, at de godtager det du allerede har fundet.

    PS hvordan er det kommet så vit, at føllet skal vurderes? Ikke at det vedkommer mig, men det er normalt ikke noget kommunen skal vurdere. Det er normalt kun hus, sommerhus, bil, motorcykel og campingvogn. Så et eller andet sted tror jeg din kommune er lidt på glatis her. Derfor de er så vage i deres formuleringer om hvad der skal til.
    Jeg kan forstå det hvis det var en hest til mange penge og ikke kun et føl, der reelt ingen værdi har før det er tilredet. Med mindre det er Blue Horse der har avlet det, eller ligende.
    krydser fingre for det snart løser sig.


  • #39   26. feb 2020 DU skal ringe til en slagter, der slagter heste og spørg hvad han vil gir pr kilo til slagtning.

    Hvis han siger 3 kr pr kilo, så kan du selv regne ud hvad din hest er værd.

    3kr x det din hest vejer = det hesten er værd.

    DET BETYDER IKKE AT DIN HEST SKAL SLAGTES!!!!

    Men så har du en værdi du kan give videre.


  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #42   26. feb 2020 Jeg var til fremmøde idag, hvor de sagde jeg ikke vil få udbetalt noget i marts.
    Jeg gav dem alt hvad jeg havde på skrift og ikke i PDF.
    Men det er åbenbart ikke nok, de kunne ikke svare på hvordan jeg kunne bevise det ellers.


  • #43   26. feb 2020 Ej men det er jo bare noget fis altså. Så må du klage til kommunen. Det kan man vist godt. Eller gratis retshjælp.

  • #44   26. feb 2020 Den afgørelse skal du bede om at få på skrift og når du har det, skal du klage over afgørelsen til kommunen.

    Og når du skriver til hende ang afgørelsen, skal du også, skriftligt, bede om vejledning i, hvilken dokumentation de godtager.

    Og fremover ville jeg bede om aktindsigt efter alle møder med kommunen, samt sørge for at få alle afgørelser skriftligt, da du ellers ikke har mulighed for at anke.


  • #45   26. feb 2020 Det lyder til at være nemmere at søge et job, evt deltid end at skulle søge kontanthjælp. Det kunne se ud, udefra, som om det svarer til et kontorjob-blækspruttejob smiley


  • #46   26. feb 2020 da jeg var på kontakt hjælp fik kommunen at vide at mine heste var af "slagteværdi"
    det var det råd jeg fik engang. for så lang tid at man ikke kan ride på sin hest eller kører med den, så har den i det offentlige system IKKE anden værdi end hvad man kan få i slagteværdi

    så det er hvad dit føl har af værdi
    Find kiloprisen for hest ifølge en slagter

    og jeg havde altså to oldenborgheste med papirer, men de var og er stadig ikke tilredet/tilkørt = der for har de ingen værdi
    det er faktisk det som er alt afgørende

    du skal klage over den afgørelse de har trufftet


  • #47   26. feb 2020 her er der nogle slagteværdier

    http://www.egtvedslagtehus.dk/slagtning-og-partering/


    Og rolig jeg ved godt at du ikke skal slagte dit føl, men det er for at få en værdi på den


  • #48   26. feb 2020 Anja n
    Der stå ingen kg pris på dit link. Kun prisen sagteren skal ha for, at slagte hesten. Kg er dagspris og altså ikke opgivet.


  • #49   26. feb 2020 har ikke kunne finde en dagspris på hest

  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #50   27. feb 2020 Undskyld fordi jeg ikke svare så hurtigt.
    Lige nu kan jeg ikke klare et arbejde (jeg er syg) og det var sjovt nok, kommunen der anbefalede mig kh.

    Men jeg kan jo være nødtil at hoppe på arbejdsmarkedet igen.. regninger betaler jo ikke sig selv desværre.


  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #51   27. feb 2020 Men jeg vil prøve at tage kontakt til en slagter og hører ad, ang kg pris. smiley

  • #53   27. feb 2020 er der kommet nye regler for heste og kontanthjælp ? har haft 3 heste mens jeg var på kontanthjælp. den ene til 30,000

    da jeg skrev min bil på skrev jeg bare hvad jeg havde givet men hvorfor er det ikke nok at der er en der har vurderet den ??


  • #54   27. feb 2020 Stephanie: fordi nogle kommuner har hovedet oppe et vist sted og er der ikke for at hjælpe folk.

  • #56   27. feb 2020 Jeg ville helt klart få nogle fagfolk på banen for at vurdere hestens værdi - du har haft en avler inde over, men få en dyrlæge og en berider med også, (gerne ikke din egen dyrlæge/berider, men en tredjepart). Disse er uddannede - endda over mange år, det er en avler oftest ikke. De fleste er sikkert flinke og kan vurdere det ud fra blot en video og nogle billeder + beskrivelse. Dette ville jeg kalde, at du har indhentet sagkyndige erklæringer fra fagfolk - og så ville jeg beskrive deres uddannelse m.v. og naturligvis henvise til deres mail/svar smiley

    Derudover ville jeg nok indhente aktuelle salgsannoncer fra nettet, som har føl til samme værdi som dit - og som naturligvis minder om dit i stand/kvalitet/alder/m.v. smiley Evt. få en dyrlæge til at begrunde føllets værdi og lave en kort beskrivelse af føllet, så kan du bruge denne objektive og sagkyndige beskrivelse af dit føl til at sammenligne med andre annoncer på nettet = det fremstår langt tættere på en objektiv vurdering.

    Jeg synes ikke, en slagtepris viser hestens reelle værdi - medmindre den er i så ringe stand, at du ikke kan gøre andet end at slagte den. Man vurderer jo heller ikke en bil til 200.000 kr. ud fra, hvad du kan få for den, hvis du skrotter den - eller en grand prix hest til 5 mio ud fra en slagtepris smiley Så hvis ikke, det er kommuners faste praksis (jeg er slet ikke inde i dette område, desværre), så tror jeg ikke på, dette er den rette vej at gå :).

    Det er naturligvis problematisk, hvis føllet vurderes til en højere værdi smiley

    Jeg er som sagt ikke inde i emnet - men dette ville umiddelbart være min tankegang (uden at have sat mig ind i stoffet). Vh. cand. jur til sommer smiley


  • #57   27. feb 2020 Personligt havde jeg taget fat i noget bisidder, sendt en mail til chefen af din kontaktperson og bed om SKRIFTLIG vejledning på hvordan du skal bevise din formue her under føllet! - det skal de altså svare dig udførligt på og ikke bare afvise tiltag!

    2 hvis dit føl skal vuderes er det altså ikke gratis smiley hermed beder DU på skrift at kommunen afholder denne udgift og de bedes udpege og istandsætte vurdering.

    Og ellers er kilo pris altså en fin ide, for lad os nu sige du står helt akut og skulle af med føllet her og nu uden at kunne vente 5 dage på en køber. Så har du 2 muligheder, give det væk eller få det slagtet. En hest har kun den værdi en køber vil give. Her snakker vi om et føl uden stamtavle uden noget håndgribeligt ud over et sødt føl - man pris sætter aldrig efter omkostninger!!! Så det med hvad du har brugt på føllet drop det for heste stiger altså ikke af værdi af den grund det gør kun du gør værdien urealistisk over for kommunen.

    Ring og få en gratis snak med en advokat det ER altså godt givet ud. Og når man er i systemet skal man altså være ret vaks ved havelågen, og altid kommunikere via skrift... Bare et godt råd fra en som har kæmpet i 12år med det offentlige - og endelig har fået ro efter egen betalt privatsagsbehandler.

    Så du beder dem om at bevise og sende på skrift at det er lovligt de ikke giver dig KH i marts måned...


  • #58   27. feb 2020 Meld dig endelig ind i nogle FB grupper der sidder så mange frivillige der kæmper mod de “åndsvage” opfundet regler og love fra div. sagsbehandler.. som ingen Hjemmel har i følge lovgivningen. De hjælper gerne med deres enorme viden - men det kræver man selv er aktiv og har lidt ben i næsen. Jeg var så syg og naiv i en alder af 18 at jeg lænede mig tilbage i den tro at systemet jo er til for at hjælpe en - snydt! Det endte med mange år hvor man blev trukket rundt ved næsen og dansede efter deres pibe som end ikke var lovligt og netop ikke altid (ofte) fulgte lovgivningen på div. områder.

    Kan anbefale denne:
    Jobcentrets Ofre

    https://www.facebook.com/groups/1490301027910427/?ref=share

    Bud på advokat.

    http://sr-bistand.dk/raadgivning/den-socialjuridiske-raadgivning/


  • Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #60   27. feb 2020 Jeg må gerne have mit føl. Jeg må bare ikke eje mere end en værdi af 10.000 kr.
    Føllet er forvejen til salg, eftersom 0 kr i indtægt ikke kan "forsøge" mit føl meget længere.
    Efter at være mødt op til fremmøde 2 gange hver uge, haft sagsbehandler, mentor og tals person til at kontakte dem (eftersom når jeg ringer, booker de et tlf opkald og vil ringe tilbage) men sjovt nok ringer de aldrig tilbage.
    Så giver personligt lidt op. Men jeg tager fat i dem i har nævnt.


    Jeg har meldt mig ind i grupperne og skrevet advokaten ned. smiley

    Jeg takker for jeres hjælp og gi'r jer en opdatering, når der er nyt.


  • #61   27. feb 2020 At du giver personligt lidt op... det må du aldrig gøre. Det jo det mange sagsbehandlere håber på, for så er du ikke en del af statistikken og en belastning for kommunen.
    At være syg og hænge i systemet, der skal man være sin egen sagsbehandler, advokat, sekretær mm.
    Skal du igennem processen, så udrust dig og bid dig fast i bordkanten. Kan kun anbefale at bruge penge på en privat socialrådgiver er godt givet ud i sidste ende...
    Der er virkelig kommet så mange gode råd her i tråden som er nyttig.
    Ønsker dig held og lykke med processen.
    Ps en del sagsbehandlere har ikke en uddannelse som sagsbehandler bag sig og er ofte lige trådt ind stillingen efter de lige har stået bag en salgsdisk eller andet. Derfor aner en del sagsbehandlere ikke en dyt om lovgivningen og har svært ved at hjælpe borgeren videre.


  • jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Svar: 131
    #62   27. feb 2020 Det er hårdt at måtte sige det. Men efter dine oplysninger har du det svært med økonomien. Og det med at eje hest koster og gør din økonomi endnu ringere. Forsøg at sælge det føl for højeste bud, eller forær det væk. så har du ro fra kommunen. Så kan du koncentrere dig om at komme videre i din tilværelse med det formål at komme fri af kommunen og deres mere eller mindre mærkelige mennesker.

  • #63   2. mar 2020 Er du kommet nærmere en afklaring på vurdering af føllet?

Kommentér på:
Hvordan beviser man hvad hesten er værd?

Annonce