{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klip af man araber
  • #1   11. mar 2020

    profilbillede
  • #2   11. mar 2020 Jeg syntes det er så synd at klippe en lang man på heste som skal have lang man(efter avlsmål).

    Du kan stadig lave rosenknopper selvom hesten har lang man. Det har gjort på min traver som har længere og tykkere man end din.
    Jeg brugte denne vejledning:
    https://youtu.be/EFgNcbJ-pNI

    Jeg ved findes bedre videoer men kan ikke lige finde dem.


  • #3   11. mar 2020 Jeg giver mine hørfrøpiller og sortkommen, hvilket skulle være godt for hår, pels og hove smiley

    Derudover gør jeg ikke noget ved dem. De har begge en masse hår og har altid haft det, i sær min plag på 2 har rigtig meget hår smiley


  • #4   11. mar 2020 Her min hoppe fra 2010 smiley

    profilbillede
  • #5   11. mar 2020 her min plag sidste år, manen er vokset meget siden billedet blev taget. Jeg kunne ikke drømme om at klippe mine

    og som ovenover også skriver, så syntes jeg det er en skam at klippe en araber.


    profilbillede
  • #6   11. mar 2020 Mange tak for jeres svar, systes osse det er super træls hvis jeg skulle klippe den af, men midten af man er næsten helt væk pga hest har bidt den af ??



  • #7   11. mar 2020 Jeg ville ikke klippe det af, selvom det ser træls ud. Jeg stod i den samme situation som dig for en 5-6 år siden med min vallak, der var det bare bogstaveligt talt halvdelen af hans man som var tygget af af hans foldkammerat, en 2 års hingst smiley Jeg klippede den helt kort, bryder mig ikke om sportsheste-looket, og hans man er så grim i dag. Jeg har beholdt den "lang" fordi jeg er for doven til at holde den ved lige, og han er bare herhjemme nu smiley Men den er tynd og tjavset, sådan ca. 20 hår tyk. Han var 13 +/- da jeg klippede den.
    Min hingst havde sportshesteman da jeg købte ham. Hans er vokset ret meget siden, og ret hurtigt, men det ligger nok også lidt mere til hingste og hopper. Har ikke selv haft hoppe(r) endnu. Måske er det hormonielt?
    Jeg har vedhæftet et billede fra nogle måneder siden, det eneste nye jeg har hvor man kan se hans man smiley Den er flettet, så du kan ligge 10-15 cm til. Den går ca. ned til basen af halsen på det længste stykke.
    Så alt jeg ville overveje det alt efter køn og alder. Og så give tilskud i den periode hvor manen vokser smiley Jeg giver biotin og oliehørfrø til mine, det fungerer super godt!


    profilbillede
  • #8   11. mar 2020 Min vallak har ikke meget længere man en din, og den bliver aldrig længere ?? Men syntes ikke du skal klippe manen kort, ikke altid den bliver pæn når den vokser ned igen.

  • #9   11. mar 2020 Har altid synes den der sportshesteman ligner lidt grydehår ?? . Men det ville være synd at klippe. Min appaloosa (halv ox) har også bare lang man. Alt andet ville se fjollet ud.

  • #11   11. mar 2020 Først tager du din saks - og smider den væk.

    Så tager du din dejlig skarpe lommekniv og holder i en tot hår.
    Så holder du klingen mod hårene, et par cm over hvor håret skal kortes af fra og trækker kniven gennem hårene.
    Det skærer hårstrå af forskellige steder - så slipper din hest for at være grydeklippet som en vulcan fra Star Trek - det trick får det til at se mere naturligt ud.

    Kort en smule af, hvor det er længst.
    That's it.


  • #14   12. mar 2020 Okay så lader jeg den gro ud selv smiley

  • #15   12. mar 2020
    Tjae, min er ikke ægte araber - men ligner pænt meget en smiley

    Jeg har lige klippet manen på hende, den har fået lov og gro i lang tid men halvdelen af den mangler pga. hals på dækkenet og når hun har lang man bliver den alligevel aldrig sådan rigtig lang og pæn.

    Så det kom af.


  • Sasha J
    Sasha J Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 12 Svar: 7
    #16   14. mar 2020 Selvom det i en periode kommer til at se mindre pænt ud, ville jeg ikke rette længden af manen. derimod ville jeg sørge for at den får tilskud af biotin i sit foder, hvilket er med til at styrke hårvæksten, og så ville jeg helt undgå at rede den, medmindre den er filtret for at mindske svækkelse af hår og at de knækker af, da det nemlig slider rigtigt meget på deres man at blive redt hver dag smiley

  • #17   15. mar 2020 Min nye ox dreng havde lang man da jeg overtog ham. Det har han så ikke længere. Jeg Syntes han er blevet yngre og mere sporty at se på med kortere man. Han er en ældre herre og skal ikke udstilles, så manen røg for at behage mit øje.

Kommentér på:
Klip af man araber

Annonce