{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid
  • #1   23. mar 2020 Er hestens tænder set efter?
    Hvis der er tandproblemer, så kan hestens reaktion stamme fra tænder.


  • #2   23. mar 2020 Jeg tænker også umiddelbart tænder, når der skrives at hesten ligefrem bliver sur og tvær.

    Jeg får ordnet tænder på mine ungheste et par måneder før tilridning - aka fjernet evt tandspidser og ulvetænder.
    Herefter er de alle startet op uden problemer med et alm 2-delt muffebid i stål.

    Så sur og tvær - så reagerer den kraftigt på etellerandet.

    Hvad siger din underviser - er din hånd både støttende og eftergivende, og kommer eftergivenheden på det rigtige tidspunkt ? Det kan jo også være frustration over det, som gør hesten sur og tvær, og det er jo heldigvis også nemt at gøre noget ved smiley

    Mvh Charlotte


  • #3   23. mar 2020 Jeg har starter altid mine ungheste ud med grime og når vi så kommer til bidtilvænningen har jeg valgt Kimblewicken.
    Den er udelt og de accepterer den lynhurtigt smiley

    Selvfølgelig er tænderne tjekket først.


  • #4   23. mar 2020 Han er tjekket for tænder og er blevet ordenet smiley
    Og der var Ingen ting og komme efter smiley

    Han bliver redet med stemme og sæde, så ingen kontakt med munden anden end meget meget lidt.. smiley


  • #7   23. mar 2020 Tænker ligesom de andre, at der enten er problemer med tænderne eller bidtilpasningen. Eller - et andet sted i kroppen som slår ud, når du indvirker med biddet.

    Det virker meget underligt, at den bliver sur og tvær. Jeg har altid selv bare brugt alm. 2-delte eller 3-delte trensebid eller muffebid til ungheste. Ud af de mange ungheste jeg har redet, har jeg virkelig aldrig oplevet, at en unghest var irriteret over et af ovenstående bid.

    Har til gengæld været vidne til andres heste som var. Her var problemet 100% af gangene, at biddet lå alt for lavt i hestens mund, og ofte også var alt for langt. Det skaber utrolig meget ubehag for hesten, da biddet så ligger for langt nede på tungen. Det kan også komme til at rasle og slå rundt i munden. Derfor vil hesten konstant prøve at samle biddet op, og når det ikke lykkedes, bliver den irriteret.
    Kan selvfølgelig ikke vide hvordan din hest' bid passer i længden og om det er spændt op i korrekt højde, men min erfaring er bare, at det er et af de mest normale problemer, når folk siger deres hest er irriteret over biddet.


Kommentér på:
Bid

Annonce