{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Syg hest? {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg står lidt i en situation hvor jeg ikke kan finde ud af hvad der er galt med min hest.
De sidste par uger har hun været meget hævet i hendes lymfer/kirtler hvilket har påvirket hende ekstremt meget under ridning hvor hun har ville løbe ukontrolleret fremad hele tiden. Det er ikke sådan at jeg ikke kan stoppe hende, men kan absolut ikke få hende til at slappe af. Dette har slet ikke været så slemt før. Hun har lidt problemer med balancen i forvejen hvor hun løber lidt, men efter hendes lymfer begyndte at hæve en del, er det godt nok blevet slemt.
Er klar over at det nok mest er fordi spirerne springer ud i græsset lige pt og har derfor prøvet at give hende citron osv inden ridning og i hendes foder. Dette hjælper ikke.

Denne morgen lukkede jeg hende ud efter hun havde fået morgenmad. Hun var stadig hævet selvom hun ikke havde været ude på græs hele natten? Desuden hostede hun noget slim op.

Er der nogen som har en ide om hvad det kunne være???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg hest?
  • #1   7. apr 2020 Du bliver nødt til at få et dyrlæge ud og kigge på hende. Ingen, ikke en gang en dyrlæge, kan give dig en diagnose over nettet. Der skal en ud og tilse hesten og måske tage nogle prøver.

  • #2   7. apr 2020 Hej.

    Jeg indrømmer blankt, jeg ved ikke hvad der er galt.
    Hvis du vil have en kvalificeret vurdering, skal du have en kvalificeret person ud at kigge på dyret.
    Dvs dyrlæge.


  • #3   7. apr 2020 Ja det tænkte jeg også nok at jeg bliver nød til. Jeg ville blot høre om der måske var nogen som havde en ide om hvad det kunne være eller om det bare var noget helt simpelt og forklarligt.
    Men tak for svar. Jeg vil ringe til dyrlægen i dag.


  • #4   7. apr 2020 Har du haft dyrlægen ude?

  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #5   11. apr 2020 Forstår jeg det rigtig, du har redet rundt på en syg hest som med alle tegn viser at det er ubehageligt for hesten?

    Håber du har givet hesten fri og har snakket med en dyrlæge smiley


  • #6   11. apr 2020 Helle A:
    Nej, du forstår ikke rigtigt. Det er to gange jeg har redet min hest med mellemrum og begge gange har jeg netop ikke redet særligt længe på grund af hendes unormale opførsel. Første gang var jeg ikke sikker på at det var noget alvorligt. Troede bare at hun var lidt forårs-kåd og en smule irriteret over hendes hævede kirtler. Anden gang var jeg rimelig sikker og dyrlæge har derfor været tilkaldt nu.

    Han mente ikke at det var andet end en slem forkøelse og hævede kirtler, men de hævede kirtler er hun åbenbart utrolig generet over, hvilket gør at jeg kun rider tur på hende nu.



  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #7   14. apr 2020 Jeg forstår det åbenbart stadig ikke. For du skriver at du kun rider tur på hesten nu, men er det ikke at ride? smiley

    God bedring med din hest.


  • #8   14. apr 2020 Ja, det gør jeg og det er hun ikke irriteret eller påvirket af. Derimod så elsker hun at komme ud.
    Det er kun på bane at hun viser ubehag.
    Dyrlæge har sagt god for at jeg rider tur.
    Men mange tak.


Kommentér på:
Syg hest?

Annonce