{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

syg hest. {{forumTopicSubject}}

Jeg opdaget i går at mit føl havde feber da det ikke ville spise. Han havde feber på 38.6. Jeg tog han ind i boks hvor han havde mad og drikke. Da jeg kom i morges havde han spist det hele og temperaturen var faldet til 37.8. Han kom så ud på folden igen hvor han spiste græs. Da jeg tog temperaturen i eftermiddag var den på 38,1. Ligeledes i aften. Han ville hellere ikke spise ret meget af sin mad så han fik vitaminbolcher istedet. Han spiser dog halm og græs. Hans afføring veksler mellem hård og tynd eftersom han spiser mest halm eller græs. Han har den sidste tid fået nogle hvide hår på mulen. Jeg spurgte dyrlægen om det måske kunne være nogle giftige planter men hun sagde at de ikke får feber af de. Vi har dog fået en ny hest i stalden og en af de andre er kommet hjem fra tilridning. Måske de har taget noget med hjem. Hvad tænker I? Måske var temperaturen steget igen i dag pga varmen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syg hest.
  • #1   22. aug 2011 Tak for hurtige svar.:-) skal lade være med at bekymre mig mere. Men mit føl er foruden min mand og børn det der betyder mest for mig så jeg er nok lidt pylret hvad sygdom og han angår:$

  • #2   23. aug 2011 hmm.. min surprice går faktisk pt og er syg.. hun hoster og snotter, men har heldighvis ikke feber, jeg har selvfølgelig dyrlægen inden over, og han siger at hvis den stiger over 38,5 så skal jeg ringe for så er det kritisk..?

    så ved ikk helt hvor du anita har det fra at det er normalt på unge heste..? hvor går grænsen for unge heste..? tvivler lidt på det er korrekt..?

    HVIS det var min hest, og den havde feber over 38.5 plus den ikke vil spise, så havde jeg kontaktet dyrlægen så den kunne komme i benhandling.


Kommentér på:
syg hest.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce