{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Syg hest {{forumTopicSubject}}


Jeg er da sjældent blevet så glad for at høre og se en hest spise hø, som jeg gjorde i morges smiley

I går da jeg skulle fodre til aften, ville min mands hest ikke spise til foder, så viste jeg den var noget rav ruskende gal. Mere madglad hest skal man lede længe efter. + at de 2 gange jeg tidelige har oplevet at mine heste er gået fra fodret, har de været døde 1½ døgn efter. smiley (snøft)

Akut bud efter dyrlægen, hun kom hurtigt, i øvrigt en utrolig behagelige dame, Klausen havde 39,5 i feber, var kold, havde vandligt diare, maven var næsten gået i stå. Måske lidt kolik

Hun kunne ikke præcist sige hvad han fejlede, andet end han nok havde spist noget han ikke kunne tåle. Han fik 3 Liter olie, til at sætte skub i tarmene, noget tarmafslappende, antibiotika og smertestilende.

Kort efter begyndte han at småspise igen, og aften igennem spiste han mere og mere smiley :-)

i nat kl 1 skulle vi tjekke ham, da virkede det smertestilende ikke længere, der havde han spist alt det hø vi havde givet ham, og hans feber var faldet til 38,1, og han fik mere hø.

Det bedste: da jeg kom i stalden i morges, stod han og gumlede hø, og kunne ikke få hovedet hurtigt nok i spanden med foder. Og synes bestemt ikke om at tage det op, så jeg kunne få det dækken af ham, han havde stået med. (det skulle over hovedet) da jeg kørte på arbejde stod han side og side med min hest og græssede smiley smiley

Hvor er jeg glad og lettet. smiley

Dyrlægen fortalte at hun havde set flere tilfælde at underlig mave problemer i år, har i også oplevet noget ligene?


Kommentarer på:  Syg hest
  • #1   5. aug 2016 Har ikke oplevet noget lignene, men godt at hesten er frisk igen smiley

    Pony havde også en grim gang kolik hvor tarmdrejning var på tale tidligere i år, så kender følelsen. Jeg havde en meget trist hest der slog olie-prutter, og aldrig har jeg været så glad for en hest der lavede stort..


  • #2   5. aug 2016 Ja, det er utroligt så glad man kan blive for, de små dagligdags ting.

  • #3   5. aug 2016 Jep, og hvor hurtigt man panikker dagene efter.
    Joey stod meget som på billedet da han var syg, så da han et par timer efter havde et par liter væske som skulle tisses ud nåede parten og jeg lige at gå i total panik.. smiley


    profilbillede
  • #4   5. aug 2016 Jeg har oplevet, at min den ene hest får vindkolik lignende symptomer, hvis/når vi har det her meget regnfuld vejr.
    Hesten er ved godt huld, der er rigelig med græs på folden - og han hverken ryster af kulde eller noget. Så jeg plejer at synes det er "overkill" at tage ham ind, eller putte regndækken på - men det det er jeg endt med at måtte gøre.
    Og det plejer at være allerede her i midt/slut august, at det starter. Og i år har august jo noget mere våd og blæsende end ellers smiley

    Rent faktisk har jeg overvejet allerede nu at begynde at ligge dækken på, da de jo lover en våd og blæsende uges tid eller to nu her.

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Syg hest

Annonce