{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Fodring en gang om dagen??
  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 58
    #1   13. jun Du kan roligt gi' vitamin og mineraltilskud ad en gang - ligesom de fleste mennesker nøjes med at tage vitaminpiller en gang om dagen... smiley
    Hans foder - græs og hø - er jo derimod fordelt over hele døgnet.

• #2   13. jun Hvis den udelukkende får vit/min udover græs/hø, så er en gang om dagen fint. Der hvor det kan være nødvendigt at fodre af flere omgange er hvis hesten får en del krybbefoder (grundet den mængde hesten kan optage næring af ad gangen) eller hvis hesten af den ene eller anden årsag får tilskud, der skal gives flere gange dagligt for at opnå fuld effekt

• #3   13. jun Min gamle dreng for müsli om morgen og mash med alt hvad der hedder tilskud om aften! Han går på døgn lige nu med en masse hø tre gange om dagen, prøvede med en gang om dagen hvilket ikke var nok, når vi red tur prøvede han at spise alt hvilket han normalt ikke gør, så begyndte vi med mad to gange om dagen nu er det så nogenlunde normalt igen!

Det er jo forskelligt fra hest til hest hvad der er nok, men man kan jo altid sætte det op til.to gange om dagen igen!(: Vedr vit og min kan de nemt få det over en gang det gør min også!(;

• #4   13. jun Jeg fodrer med fuldfoder en gang om dagen nu hvor de er kommet på græs smiley
    De kan Max optage 2kg foder ad gangen, og mine får kun 1 kg dagligt. Så når det er sommer og skal være nemt, så fodres de en gang om dagen siden de ikke får mere smiley

Mvh TT

• #5   13. jun Jeg fodre to gange om dagen, men det er fordi de står hjemme, så når hønsene alligevel skal lukkes ud/ind morgen/aften, så får hestene lidt Roepiller og vit/min tilskud.

Skal vi nogle steder og er væk, så passer naboen hønsene - og hestene overlever med hø og græs på folden smiley

Mvh Charlotte

• #6   13. jun Om sommeren bruger jeg vitamin godbidder fra Danish Agro.
    Og så er der græs for resten.

På nuværende opstaldning er der stribegræsning og adgang til frøgræshalm.

Hesten skal ikke have mere foder end dette - han er rigeligt rund som det er.
    Om vinteren kunne han sikkert leve af hø/wrap og vitamingodbidder - men får krybbefoder fordi så er der ro når alle dyrene i stalden fodres samtidigt.

• #7   13. jun Du kan sagtens nøjes med at give en gang om dagen!
    Også med krybbefoder, hvis mængden er lille nok smiley

Jeg tror ofte at det er mere for vores (ejers) skyld at der fodres flere gange om dagen, fordi vi er anderledes indrettet og spiser x antal måltider dagligt, hvor hesten småspiser hele tiden, derfor har den heller ikke behov for x antal måltider.

• jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Svar: 85
    #8   20. jun Nu vil nogle måske protestere, men jeg har gennem mange år praktiseret høfodring til heste på åben græsmark én gang om ugen. Af vitaminer og mineraler fik de bare en sliksten til rådighed. - De tog først og fremmest græsset, og suplerede så med høet. Om sommeren fornyede jeg ikke høet, før der var ædt op. Men bemærk, at jeg brugte ægte hø (og ikke frøgræshalm).

• #9   20. jun Jens - det kan jeg ikke hidse mig op over.

- under forudsætning af, at du ikke har lagt hø direkte på jorden, men fx under et egnet overdække.
    Jeg har indtryk af at "ugentlig fodring med hø" går galt, hvis dyrene ikke kan håndtere ad libitum hø - og hvis folk lader det regne ned i det serverede hø, ikke fjerner råddent hø men derimod venter til hø, muddertilblandet hø og råddent hø er ædt rub og stub.
    Det er nok den forestilling, folk ikke kan lide.

Men - fungerer hø ad lib og "madhygiejnen" er i orden - så thumbs up, jeg kunne have gjort det samme.

• #10   20. jun Jens det synes jeg nu lyder meget fornuftigt, med en mineral sten kan de selv justere behovet og når der bliver givet hø, sammen med græs kan de igen selv styre det, det er den mest fornuftige måde at "sommergræsse" på. thumbs up!

• #11   20. jun Jeg fodrer kun en gang nu, da de går på døgn. Han får mash med sine vitaminer osv i efter ridning/træning. Hvis de bliver lukket ind et par timer, hvilket de gør hvis det er meget varmt, eller styrter ned/tordner, så får de hø i boksene.

Kommentér på:
Fodring en gang om dagen??

x