{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Hest {{forumTopicSubject}}

Der har været en og kigge min hest hun er 160 høj spinket i bygning , grå hoppe men men
Damen var meget stor (vilket jeg ikke har noget i mod ) men min lille hest sank helt ned i ryggen og pustet som en gal, da damen var oppe på Vanessa smiley
Hun vil rigtig gerne købe hende . Men jeg sagde at jeg ville tænke over det ,
Hvordan ville i forklar en fremmede dame at jeg ikke vil sælge til hende da hun er alt alt for tung :,( jeg har det så skidt med det smiley ved ikke hvordan jeg jeg skal sige det
Har i nogle gode råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest
  • #1   26. jul 2020 Du behøver jo ikke sige den fulde sandhed til hende. Hvis det var mig ville jeg nok sige at jeg ikke følte hun var det rette match. Du skylder hende jo ikke noget, du har ikke lovet at sælge hesten til den første der kommer;)
    Jeg kan godt forstå du synes det er svært at sige "du er for stor til min hest" det bliver hurtigt meget forkert.


  • #2   26. jul 2020 Jeg mener,at det, at vi gør ting til tabu, er kernen i visse problemer.

    Jeg er hospitalslæge.
    Rygning, alkohol, død, hjerneskader, kræft osv er for mange betændte områder.
    Hvis man fedter rundt og underspiller, så i alt det usagte åben for fortolkning. Og det er i folks fortolkninger er alle fornermelserne gemmer sig.
    Der er intet fornærmende i mit budskab - jeg vil bare gerne have, at folk har det så godt de kan have det, også når vi ses om 3 mdr eller 30 år.
    Den ærlighed med min agenda gør, at folk ikke går i forsvar.

    ...
    Så. Vær ærlig. Er du velmenende, så går det selv ved langt tungere emner end vægt.
    ...

    Et andet trick: Hold bolden på din egen side. Tag udgangspunkt i dig selv og din hest.
    "Jeg ser at..." "Jeg leder efter i en køber..."

    ...
    I dit tilfælde.
    Hej x.
    Jeg har et godt indtryk af dig som person, jeg er sikker på at du vil passe godt på den hest du køber.
    Men, det var ikke en harmonisk ekvipage, min hest er for lille - så anstrengt ud, smed ryggen, pustede, osv.
    Jeg tror på, du skal bruge en ridehest med et andet eksteriør. Det ville være at snyde dig, hvis jeg solgte en vare, der ikke passede.
    ...
    Hvad havde du gjort, hvis det var en forsigtig pige, der ville købe en turhest, der ikke var turtrænet? Du havde jo åbnet munden...

    ..
    Og bliver hun fornærmet, så er det jo det.
    Du er ikke forpligtiget til at sælge, bare fordi der står en person, som har set dyret og vil købe.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   26. jul 2020 Sig at du ikke er interesseret i at sælge til damen, da det ikke er det rigtige salg for dig.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   26. jul 2020 Også en anden gang - hvis du har lignende ting ved at salg, så lad være med at nævn hesten ved navn.

    Hvis damen laver en Google søgning nu, så vil det her forumemne komme frem, og det ville måske ikke være det mest rare for hende at læse ??


  • #5   26. jul 2020 Meget enig med AMT i begge indlæg.
    Du behøver heller ikke give en grund. Jeg ville ikke begynde og rode med en længere forklaring.
    Det er underligt at du beskriver hesten med navn, farve mv. Det er uvedkommende i dit spørgsmål/dilemma. Det bør du rette/ændre i dit oplæg hvis du kan.


  • #6   26. jul 2020 Det har i så meget ret i og jeg retter mit indslag smiley


  • #7   26. jul 2020 Doktor WHO
    Det har du så meget ret i det du skriver og tror jeg gør det på din måde smiley 1000tak for alle jers ind put


  • #10   27. jul 2020 Jeg er selv meget stor og ville aldrig sætte mig op på en lille hest. synes godt du kan sige til hende, at hesten er for lille ogdet ikke var det rette match. Jeg ville ikke selv blive fornærmet.


Kommentér på:
Hest

Annonce