{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træpiller eller spåner?
  • #1   9. sep 2020 Jeg har lige i år valgt at kombinerer træpiller og spåner, for at minimerer støv mest muligt.
    Det giver en dejlig boks.

    Jeg regner med at jeg køber en Palle træpiller på tilbud, og så spåner på tilbud - men ellers har jeg mulighed for at købe nogle supergode støvfri spåner for 5 stk til 395 kr.

    Jeg regner med at bruge 1-2 pakke spåner hver måned i hver boks, og så ellers træpiller 1 pakke pr uge.
    Jeg har hestene på fold kl 07-17 om vinteren, og ellers får de lov til at gå ude til det bliver mørkt, hvis vejret er godt. Jeg har et par “rode rundt” heste og en “jeg rydder nærmest op efter mig selv” hest.

    Her kan du se mine bokse med ny strøelse i - og med verdens bedste slovefeeder til grovfoder smiley

    Mvh Charlotte


    profilbillede
  • #2   9. sep 2020 Tørv????

    Men spåner eller træpiller.. Så ville jeg vælge træpiller smiley


  • #3   9. sep 2020 Jeg hader spåner så indædt. De er træls at muge i, de ser hurtigt beskidte ud og ikke mindst: Det hænger fast i alt og er umulige at børste af. En hestehale fyldt med halm er nemmere end spåner.

    Ikke at jeg har fået træpiller til at fungere, men det tror jeg mere skyldes kombination af staldmiljø og hesten. Spåner kan til nøds bruges i trailer eller andet midlertidigt, og jeg har prøvet det med tørv, hvor spåne-tørv forhold var 1:2. Ok, bund, fin at muge, men udgangspunktet er stadig at jeg hader spåner.


  • #4   10. sep 2020 Jeg vil altid vælge træpiller, hvis jeg har muligheden.. Det er nemt at muge i, suger godt og minimal lugt.

    Min er lidt et rodehoved, dog uden at være et reelt svin.. Regner med at bruge 1 pose om ugen, måske 2.. Bestiller hjem i paller, så bruger omkring 166kr om måneden.


    profilbillede
  • #5   10. sep 2020 Jeg er også stor fan af træpiller.

    Men hvad dit forbrug bliver er lidt svært at sige. Jeg bruger 1 ps pr kvm til opstart, og så 8-10 ps pr mrd.

    Forbruget afhænger jo af, hvor meget din hest er i bosken, og hvor meget den roder rundt,
    Min erfaring er at man ikke skal være nærig med pillerne, kommer man lidt ned i bundtykkelsse, så bliver bunden hurtigt ulækker.


  • #6   11. sep 2020 Vælg nogle gode træpiller uden for mange dårlige indholdsstoffer smiley

    Jeg synes spåner er noget bøvl - har aldrig selv haft hest på det, men har til tider hjulpet veninder med "spånebokse". Suk, det suger dårligt, det lugter, det er pisse besværligt at muge ud, og så ser det meget mørkt ud i boksen. Plus det sidder overalt på din hest - man, hale, dækkener. Nej smiley Jeg ville til enhver tid vælge nogle gode træpiller. Det er så nemt at muge i, og man får en dejlig tyk bund med en mere fast madras nederst og så et dejligt blødt, let lag øverst smiley


Kommentér på:
Træpiller eller spåner?

Annonce