{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At eje en hest?
  • #1   27. sep 2020 Uha, jeg er ikke helt 100% på mine vinterudgifter endnu, men jeg ved hvad de ca. ligger på.

    Opstaldning: 1000kr
    Grovfoder: 750
    Smed: 650 (1300 hver 8. uge)
    Foder: 6-700kr (Mash er ikke medregnet)

    Derudover har jeg forsikring til 866 om måneden og massage en gang om måneden til 450. Fast.


  • #2   27. sep 2020 Gennemsnitligt 3000 inklusiv alt. Regnede jeg ud efter 7 år med samme hest(gennemsnit altså), forskellige udgifter mm.
    Tror dog min fjordhest nu, er billigere i drift da den fx ikke bruger sko, og jeg sjældent køber nyt udstyr. Så måske 2500 i måneden.


  • #3   27. sep 2020 Indtil min hest er 3 år ser mere udgifter sådan her ud pr. måned i gennemsnit:

    Opstaldning: 800 kr. (inkl. vand, wrap)
    Foder: 300 kr
    Smed: 100 kr
    Forsikring: 200 kr

    Og så er der jo alt det andet man giver penge til. Vacciner, ormekur, udstyr osv. Det løber hurtigt op. smiley


  • #4   28. sep 2020 Når ja, bund.. ca. 166kr om måneden..

  • #5   28. sep 2020 Jeg tror at det er ca 3500.

    Opstaldning inkl hal, grovfoder, krybbefoder.
    2850 (2600 uden krybbefoder)
    Smed 450 hver 8-10 uge, bare beskæring.
    Undervisning 600 kr pr måned
    Og så lidt udstyr til hest og rytter, vaccination osv.

    Hest hjemme?
    Det er hyledyrt at etablere faciliteter til hest hjemme. Fold, stald, ridebane, opbevaring af sadler osv.
    Grovfoder er måske 500-800 pr måned.
    Strøelse, krybbefoder osv.
    1500 kr pr måned + undervisning +betale af på at etablere stald osv +trailer / undervisning.

    You do the math.


  • #6   28. sep 2020 Jeg bruger nok ca 2500 kr i gennemsnit pr mrd til 2 heste i løsdrift. Så kommer der ormekur og andre behandlere og evt dyrlæge oven i.
    jeg køber ikke ret meget udstyr da jeg ikke rider. Men grimer og træktove er der altid brug for. Jeg køber så gerne 10 grimer af gangen for at få et godt tilbud. Det er så bare foldgrimer, da jeg ikke har brug for fancy mærker og plys, der bare bliver snasket og ulækkert når det regner.
    Grovfoder køber jeg hjem til hele året af gangen, så jeg ikke skal betale for levering flere gange. Det kan så kun lade sig gøre fordi jeg har plads til rådighed på stedet jeg er opstaldet.
    Generelt kan det godt betale sig med storkøb, hvor det er muligt.


  • #8   28. sep 2020 2800 om måneden inkl. alt i de faste udgifter (smed, opstaldning og foder, strøelse, grovfoder - som egentlig er med i opstaldningen)

    Hertil kommer undervisning og stævner (som vi ikke bruger eller deltager i lige pt.) smiley og selvfølgelig udstyr, tilpasning heraf.


  • #9   28. sep 2020 Jeg giver 2500 i måneden for min 4 års dv på et pensionat. De 2500 dækker for wrap ad libitum, fuldfoder, lucerne, roepiller, ud-og indluk hver eneste dag, strøelse, halkort og udmugning. Ved siden af køber jeg tilskudsfoder for omkring 350 kr i måneden. Derudover er han forsikret i hovede og røv, dette koster omkring 880 kr mdl ved Agria. Hesten går desuden med 4 sko, dette koster 1300 kr hver 6. uge.

    Jeg lægger yderligere 500 kr til side hver måned til ormeprøver samt årligt tandtjek og vacciner smiley undervisning får jeg efter behov, omkring 200-350 pr halve time alt efter hvem jeg vælger at ride ved.


  • #10   28. sep 2020 Jeg bruger ca. 2700 kr. om måneden for opstaldning (inkl. foder og strøelse + to ormekure om året) og smed hver 4. Uge om sommeren og ellers hver 6. uge.

  • #11   28. sep 2020 Jeg bruger i gennemsnit 6000 kr om måneden + undervisning.

  • #12   28. sep 2020 min ligger på

    Opstaldning 300
    Grovfodder 180-200
    Fodder 100-150
    Beskær 250 hver 8. uge


  • #13   29. sep 2020 Jeg giver ca. 1600kr om mdr for min hoppe.

    Og ca 1100 for min vallak.

    De priser er incl alt ( foder, hø, halm, vacc, forsikringer og smed). på nær uforudsete dyrlæge regninger.



  • #14   30. sep 2020 Jeg har min hjemme hos mine forældre.
    Her laver vi selv hø og wrap ( eller vi har jorden og græsset, maskinstationen står for resten) - det koster i snit omkring 81 kr for en høballe og 101 for wrapballe med 10 lag smiley
    Strøelse er halm som også koster ganske lidt i direkte indkøb, min egen står i rapspiller til 1500 kr for 1000 kg det holder ca 7 mdr
    Foder koster 1100 kr for vitaminer/årligt og så får han lidt müsli ved siden af til 2000 kr i året - mere om vinteren, mindre om sommeren
    Smed får han hver 6. uge om sommeren og hver 8.-9. uge om vinteren - 4 sko koster 1100 kr her
    Dyrlæge koster 2000 kr/årligt(tandrasp og vaccine x1 og gødningsprøve x2) - derudover sætter jeg 200 kr af i måneden til hvis han pludselig bliver syg. Har ikke taget af i den i 2 år - jubii
    Forsikring koster 183 kr/årligt - jeg har kun tegnet en ansvars forsikring, som jeg mener er lovpligtig
    Massage koster 300 kr og han får ca. hver 3. måned eller ved behov
    Derudover rider jeg undervisning 2x månedligt til 150 kr pr gang
    Om vinteren kører jeg i ridehus, det koster ca. 30 kr i diesel og 20 kr for leje af ridehus pr gang - det kommer an på vinteren, hvor tit jeg kører. Vi har selv ridebane hjemme
    Ved siden af kommer selvfølgelig udstyr - her syntes jeg, at det er op til en selv hvor stor den post skal være. Jeg har ikke et behov for meget udstyr og har derfor kun det, jeg syntes er nødvendigt og køber kun nyt, når gammelt er slidt.


  • #15   30. sep 2020 Opstaldning: 1600kr
    - Heri er fuldpas (inkl fodring - daglig tjek, dækkenskift hvis nødvendigt.), grovfoder ad libitum, bund (løsdrift)
    Smed: 500kr
    - Beskæring ca. hver 6 uge.
    Foder: 440kr
    - Lige nu er han på fuldfoder, Optimal 1 - 2 sække á 15kg rækker lige godt en måned.
    Tandlæge: 1600kr
    - 1 gang årligt, dyrere hvis der er noget udover basic der skal fikses.
    Forsikring: 363kr
    - Ansvarsforsikring og sygeforsikring hos Agria.

    Dette er for en 2 årig vallak, i 4690 Haslev.


    profilbillede
  • #16   1. okt 2020 3680kr for opstaldning (ink foder, wrap, bund og udmugning)
    475kr for ind og udluk +200kr fordi han skal have boots af og på.
    1500kr for smed hver 5. Uge (han går med special beslag)
    Og med alt der løse som han har meget af (dyrelæge, sadelmager, kiropraktor, undervisning, forsikring) så bliver det samlet ca. 7500kr om måneden i gennemsnit.


  • #17   1. okt 2020 Det kommer virkelig an på hvor i landet du har din hest. Opstaldning kan svinge fra 1500 til 5000 (her taler jeg boks og ikke løsdrift).

    Det kommer også an på hvilke faciliteter man ønsker: Skal der være ridehus? Skal hesten stå på enefold? Er det fuldpas? Skal du have undervisning? Skal hesten have fx kiropraktor/massage etc. Regner du med at få en part som skal betale lidt? Så der er rigtig mange ting der spiller ind og som kan gøre din hest er meget dyrere/billigere at have end dem som skriver herinde. Så går der et dækken i stykker, eller sadlen skal omstoppes.. Der er mange ting som koster rigtig mange penge når man har en hest. Bare dyrlægen kigger på din hest, er det ofte omkring 1500 kr.

    Jeg har en hest som er meget billig i drift. Hun får smed hver 12. uge til beskæring (400 kr pr gang), spiser for ca 150 kr om måneden, og opstaldning (fuldpas, inkl. al det hø/wrap og bund jeg ønsker) er 2150.

    Jeg har dog også stået et sted hvor det kostede 3600 og så kom bund, hø, klubmedlemskab og grime/af på oven i prisen. Der kostede hun mig omkring 4500 kr om måneden.


  • Iben S
    Iben S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 4
    #18   1. okt 2020 Afhænger helt af hvor du har hesten opstaldet geografisk, er der ridehus, fuld pasning eller løsdrift eller noget andet.
    Generelle udgifter:
    Stald
    Foder
    Tjenester (foder morgen- og aften, ud- indlukning, dækken af/på, vaske ben etc).
    Smed, går hesten med sko ? Evt 2 eller 4 ?
    Vaccination
    Ormekur
    Obligatorisk er forsikring, hvad er hesten værd, hvad ønsker du forsikring for ?
    Tandlæge (også afhængig af hestens alder)
    Dyrlæge
    Wellness: Massage, aquaspa, lazer etc.
    Medlem af rideklub
    Undervisning
    Stævner
    Sadelmager
    Div:
    (Ved stævner) lån af trailer (?), eller køb af egen (?) kørsel, overnatning til både hest og rytter
    - Dette burde kunne skræmme enhver fornuftig person væk ??:)??
    And yet SO much unconditional LOVE ??


Kommentér på:
At eje en hest?

Annonce