{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Kandarbid? {{forumTopicSubject}}

Ja - jeg fandt jo endeligt et bid til min hest, som bare spiller max. Det er jo super fedt... men - nu kommer næste udfordring, og det er at finde kandarbid, den tilsvarende kan fungere med.

Den fungerer kanon godt med 2-delt rustfrist stålbid med baucherophæng på den almindelige trense, og jeg kan se på rideforbundets hjemmeside, at man faktisk godt kan/må have et bridonbid med baucherophæng.

Det vil jeg vildt gerne prøve på ham - men hvor pokker finder man sådan et? Synes jeg har kigget på mange sider efterhånden, og jeg har da ikke lige været heldig endnu. Prisen er komplet underordnet - min hest skal bare have de bedste forudsætninger for at trives på kandar.

Og har nogen erfaringer med en bridon med baucherophæng? Det er ikke noget, jeg selv lige umiddelbart har set så tit nemlig...

Min berider og jeg har snakket lidt om, der overhovedet er plads nok til et baucherophæng sammen med stangen... men han fungerer så fint på den på trensen, at jeg synes, vi skal prøve det af smiley


Kommentarer på:  Kandarbid?
  • #2   2. nov 2020 Hooks har et billigt baucherbid ø13 - umiddelbart ser ringene ikkeså store ud smiley Det var da værd at prøve ?

    Og ellers prøv med det du har i forvejen smiley

    Mvh Charlotte


  • #3   2. nov 2020 Hvorfor ligge kandar på, hvis du har noget nu som hesten trives på. Hvad niveau rides den på.
    Det først ved A og B stævner at det er et krav om kandar i sværhedsgrad 4, altså MA.
    Jeg selv rider sværhedsgrad 3 og er gået væk fra kandar, da min fungere bedre på trense og mange rider de klasser på trense i dag:)


  • #4   2. nov 2020 Guud, det havde jeg slet ikke tænkt på - jeg troede, de ville være alt for tykke, men også for store i ophænget til at kunne bruges som bridonbid. Kan man virkeligt bare det? smiley Det er da værd at prøve med et alm., men lille baucher-bid så. Tak! smiley

    Hej Anita - jamen det er jo netop derfor. Jeg vil gerne op at ride noget af det lidt sjovere på ham på sigt, og derfor vil jeg gerne give både ham og jeg tid til at lære at ride samt trives på kandaren, inden vi skal bruge det på stævnepladserne. For mig er det ikke noget, man bare lige hu-hej gør fra den ene dag til den anden, og da jeg selv aldrig har redet med kandar samt har en sensitiv hest, vil jeg gerne give os tid til at lære det. - Samt ikke mindst den tid, der skal til for, at jeg finder de bid og diverse som gør, at han har det bedst muligt. Når det er sagt, så har vi ventet, indtil min berider synes, at nu var vi klar til at starte ud med kandaren - og til jeg teknisk var dygtig nok. Det bliver jo bare skridtture her de første par uger, og så ellers kun til undervisning, at den kommer på, så jeg får den rigtige guide og hjælp til ikke at lave kludder i det smiley Det er, hvis jeg selv skal sige det, en enormt dejlig hest, der bare er i rivende udvikling for tiden og virkeligt er blevet fin, stærk og sammenhængende i mekanikken. Jeg har haft ham, siden han var 2 år gammel, og lige her i det nye år fylder han 8. Vi har en berider tilknyttet og har netop fået en mere koblet på, så vi får masser af hjælp, og jeg er sikker på, vi nok skal få styr på kandaren - og kan han bare ikke lide den, jamen så er jeg enig i det, du siger: Af med lortet, og så skal den selvfølgelig bare ikke gå de klasser smiley Men jeg vil gerne give det forsøget, om vi kan trives med det smiley Tak for din kommentar smiley


  • #5   6. nov 2020 Jeg rider også med baucher bidet sammen med kandar, og det er det eneste min hest fungere med smiley Det er samme baucher bid som jeg også rider med på trensen smiley
    Mit er fra NS, de har nemlig flere muligheder for at vælge tykkelsen på bidet, og mener mit er 12 mm smiley Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål smiley


    profilbillede
  • #6   6. nov 2020 Ej fantastisk! Tak for dit svar! Og der er plads nok, synes du ift. et normalt bid med ringe? smiley Det er altid sådan noget, der godt være svært at bedømme på billeder.

    Synes nemlig baucher-ophænget giver så fin ro...tror det er det, min er ret glad for ved det smiley Fedt! smiley Det var en fantastisk tilbagemelding at få. Min tåler desværre ikke NS' materialer, så det tør jeg ikke prøve igen.. men har fundet nogle på nettet, der er 13 mm, tænker det også kan gå... hmmm

    Tusinde tak. Vi prøver det på ham her søndag, så kan det godt være, der dukker et par spørgsmål op smiley smiley


  • #7   6. nov 2020 Myler har et MB02 bid med baucher ophæng, med en tykkelse på. 12 mm
    https://www.lundemoellen.dk/shop/myler-bid-4202-50862p.html

    Mvh Charlotte


  • #9   7. nov 2020 Men jeg har aldrig redet med Myler bid, og er de ikke lidt anderledes i måden at bevæge sig på? smiley Har godt selv luret lidt på dem, men nåede lidt frem til konklusionen, at så skulle jeg næsten ride i hverdagen på det først, så han vænnede sig til deres lidt anderledes bevægelse/udformning (det den går med pt. er bare et helt almindeligt todelt bid), inden jeg skal have det i kandaren... og når han egentligt bare går så fint på det almindelige todelte med baucher, så vil jeg næsten ikke til at begynde at pille ved det daglige bid smiley Men jeg har slet ikke forstand på Myler.

    Ja, tænker også 13 mm er fint - det skal jo heller ikke være tyndere, tænker jeg. De fleste normale bridon-bid ligger omkring de 12-14 mm, gør de ikke? smiley

    Spændende! Nu fik jeg lige tjekket op på hans daglige bid, og det er vist faktisk kun 13 mm., så vi blev enige om at prøve at tilpasse kandaren i morgen med hans almindelige bid som bridon. Så må vi vurdere, om der er plads til ophænget smiley


  • #11   18. nov 2020 Tak for jeres hjælp. Han fungerede mega godt med sit almindelige bid som bridon! Over alt forventning. Han var så sej i søndags, hvor min berider allerede mente, vi godt kunne ride en gang undervisning i kandaren (for allerførste gang) smiley

    profilbillede
  • #12   18. nov 2020 Det ser godt ud Anna smiley

    Mvh Charlotte


  • #13   19. nov 2020 Tusinde tak Charlotte - hihi, der er jo masser at øve på, men han er simpelthen sådan en sej powerhest efterhånden smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #14   19. nov 2020 Hæhæ han er en lækkermås - men faktisk er det dig og din ridning, og især tøjleføring som ser godt ud smiley

    Det er ikke bare nemt at ride med to tøjler - så flot arbejde fra din side, og tydeligt I er klar til det begge smiley

    Mvh Charlotte


  • #15   19. nov 2020 Årh tusinde tak. Jeg er jo hunderæd for "skrækscenariet" man ser på nettet af og til - en helt vandret stang og en rytter, der sidder og trækker i alt, hvad der kan trækkes i. Så jeg gør alt, hvad jeg kan for at have en let, fin kontakt og IKKE mere end det smiley smiley

    Og jeg var faktisk overrasket over, hvor uproblematisk, det var. Han var så fin fortil, at jeg jo bare skulle sidde og være rar og let i hånden - så holdt jeg resten for benene og tænkte sgu ikke videre over, at jeg havde en ekstra tøjle. Det kom ret naturligt - jeg havde kun fokus på ikke at få for meget fat i stangen smiley


Kommentér på:
Kandarbid?

Annonce