{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

Kandarbid {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg er efterhånden lidt forvirret omkring str. på stangen i forhold til normalt bid og i forhold til undergalsbiddet.

Fandt følgende på tika: Kandarbid og underlagsbid vælges i samme materiale, og et tre-delt underlagsbid normalt i samme størrelse, evt. 0.5 cm. større, end stangen. Ved to-delt underlagsbid vælges et nummer større.

Hun går på et tre delt 13,5 og 18mm tykt. Vil det sige jeg skal købe stangen på 13,5 cm og bridronen i 14 cm?

Håber nogle kloge hoveder kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kandarbid
  • #1   1. nov 2015 Det kommer an på mundens udformning. Stangen lægger jo nedenfor bridonen, så hvis hesten smaller ud, så ville jeg vælge alm str. bridon og en stang der er 0,5 cm kortere..

    Mit eget kandarsæt er begge 13,5 cm.. Altså både bridon og stang er 13,5 cm..


  • #2   1. nov 2015 Min bruger samme størrelse, men det kommer meget an på mundens udformning. Ofte siger man at den skal have samme størrelse bridon som trensebid også skal stangen være 0,5 mindre, da de fleste heste jo har ret smalle muler.
    Men prøv at mål din hest med et bidfit lidt længere nede end hvor man normalt måler smiley


Kommentér på:
Kandarbid

Annonce