{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Foder til føl {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg står med en hingsteplage på 8 måneder.
Lige nu får hun pavo grow up, hvor han skal have 1,5kg om dagen. Sådan en sæk holder 9 dage og koster 195kr
Jeg har tænkte mig at skifte over på omega 3 junior, hvor han skal have 800gr om dagen og den sæk koster 167kr og den vil ca. holde lidt over 20 dage. Hvad giver i jeres føl/plager til en rimlig pris og hvor de ikke skal have en masse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til føl
  • #1   22. dec 2020 Jeg bruger netop dangros junior omega 3
    Er vildt glad for det foder og hestene er også vilde med det


  • #2   22. dec 2020 Jeg bruger st. Hippolyt Foal Vitality. Mit føl er 9 måneder og får 400 gram om dagen. Dermed holder en sæk på 20 kg 50 dage.
    Prisen er højere pr. Sæk, den koster nemlig 300 kroner ved Danish Agro Shoppen, men holder så også det længere. Og min baby er bare så fin på det foder! smiley


  • #3   23. dec 2020 Emnet dukker af og til op, senest den 15. december https://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1591549-pavo_podo_grow_vs_aveve_grow_mix_

    Det vigtigste er ikke, hvad der siger skrald i krybben, men det grovfoder du fodrer med. Hvis du har godt grovfoder, er dit kraftfoder ligegyldigt. Har du grovfoder med lav fordøjelighed, skal du supplere med noget kraftfoder.

    Hø/wrap/græsensilage fra et sent slæt (august/september) er super godt, da det har højere indhold af protein og NDF/kgTS end fra første slæt (maj/juni) som indeholder højere andel sukker. Grovfoder med højt protein er billigt at supplere med en stivelsesblanding, hvor en ration med grovfoder med højt sukker er sværere at balancere.

    Opdræt er taknemmeligt at fodre, for hvis man kan se de gror, så får de nok energi. Det er vigtigt de bruger deres vækst på at danne knogler og muskler, og ikke fedt.

    Det lyder som om det har overrasket dig, hvor dyrt det er at producere en hest i foder bare. Men det er et dumt sted at spare, for forkert fodring i opdrætsperioden forplanter sig i hestens holdbarhed.


  • #4   27. dec 2020 Falder proteinindholdet ikke i løbet af sommeren?

Kommentér på:
Foder til føl

Annonce