{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Urolig under opsadling {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har haft en islænder i et par måneder nu. Hun er super sød, MEN her de sidste par gange jeg har skullet sadle op har hun været meget dum. Det starter med at hun ikke vil med ind fra fold, når jeg så endelig har lokket hende ud af folden, så stopper hun ude foran stalden.. Når jeg så endelig får hende ind i stalden og begynder at strigle går det helt fint. Ligeså snart hun ser sadlen begynder hun at stå ret uroligt og når jeg kommer hen for at ligge den på er hun lige på grænsen til at rejse sig en smule på bagbenene (bare lidt op). I dag var jeg faktisk nødt til at tage hende ud af stalden da hun blev så urolig. Men når så sadlen ligger på hende er hun fuldstændig ligeglad, og på hele rideturen er hun super sød. Hvad tror I at hun ikke kan lide? Og hvad kan jeg gøre?
Og det skal lige siges at hun lige er begyndt på at gøre det, hun har ikke gjordt det før her de seneste par dage....

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urolig under opsadling
  • #1   18. feb 2021 Vores gamle pony ville rejse sig helt op, når hun skulle have saddel på, og det var pga rygproblemer/sadel problemer... Få sadlen og hesten tjekket helt igennem, det er mit bedste bud smiley

  • #2   18. feb 2021 Hvad sker der, hvis du sadler op udenfor?

    Det kan være sadel besvær - men let seperationsangst kan også imitere det samme.


  • #3   18. feb 2021 Har ikke prøvet at sadle op udenfor endnu, da jeg ikke har haft hende i så land tid.

    Og ville hun ikke også være urolig under ridning hvis hun havde ryg/sadelproblemer?


  • #4   18. feb 2021 Jeg ville få tjekket ryg og sadel allerførst, men hjælper det ikke så er Mit bedste bud at kontakte Camilla Stormont, har lige været på online kursus/foredrag med hende, hvor der var et eksempel der minder om det du beskriver.
    Her var det noget under ridningen hesten ikke brød sig om, men rytter overhørte hestens signaler, og efterhånden var der problemer ved opsadling og senere kunne ejer ikke hente hesten på folden, men i det her eksempel er vi jo helt ude i ekstremerne, der er du jo slet ikke.

    Så ja, tjek sadel og ryg, kig om der er andre ting der kan være galt og ellers ville jeg ringe til hende.


  • #5   20. feb 2021 Sadelproblemer eller mavesår.

Kommentér på:
Urolig under opsadling

Annonce