{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

Urolig under opsadling {{forumTopicSubject}}

I et stykke tid har min pony været urolig når jeg skulle lægge sadel på ham, men tror egentlig ikke det skyldes rygproblemer. For et stykke tid siden, købte jeg nemlig insektspray, og det viste sig at min pony var utrolig bange for sprayflasken. Selv om han var meget urolig, sprayede jeg ham alligevel, for insekterne var ikke til at holde ud. Jeg sprayede ham altid lige efter sadlen var kommet på, og siden den dag jeg begyndte at spraye ham med det, har han været urolig når jeg lagde sadlen på ham. Han står stille når jeg stiger op i sadlen, og under ridning slapper han fint af, søger frem og ned (for det meste) og reagerer okay uden at lave nykker. Når jeg sætter i trav, kan han godt være lidt anspændt den første rundte, men slapper så af, han har jo også tabt muskler efter han har stået med en forstuvning i 3-4 uger.
Og hvis en anden person står og underholder ponyen med en gulerod eller lignende mens jeg sadler ham, er han total ligeglad. Jeg er begyndt med klikkertræning, jeg giver et klik og en godbid, når han står stille når sadlen kommer op på ryggen, gjorden bliver spændt osv. og så viser han ikke ubehag.. Så jeg tror, at uroligheden under opsadlinger kommer af sprayflasken, hvad tror i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urolig under opsadling
Kommentér på:
Urolig under opsadling

Annonce