{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

jeg er virkelig i vildrede, skal skal ikke {{forumTopicSubject}}

jeg har brug for jeres hjælp.

jeg købte denne skønne chancehest i oktober sidste år.

vi har kæmpet os frem til hvor vi er nu, hun er blevet meget tillidsfuld, vi kan efterhånden ordne hendes ben for meklander sallander uden de store problemer, men rides kan hun ikke, som hun egentligt er købt til.

jeg har en køber på hånden, som vil bruge hende til avl og nu er jeg så kommet i tvivl om salget.

jeg får aldrig en ny irish cob igen

skal skal ikke sælge?

vi er bare nået så langt og måske, måske skulle jeg bare give hende en chance mere her?

hjælp mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg er virkelig i vildrede, skal skal ikke
  • #1   22. apr 2021 Følg din mavefornemmelse smiley

  • #3   22. apr 2021 Jeg ved ikke om du vil ligge flere penge i hende, men jeg har selv og kender flere andre, som har brugt Tom fra Hulkærheste til hjælp med heste med udfordringer - og jeg kan kun anbefale dig at sende Muffy derned en kort periode, han udretter mirakler udover det sædvandlige! Han er på ingen måde dyr efter min mening og han arbejder på hestenes præmisser, men er så utrolig dygtig at der ses væsentlige fremskridt på meget kort tid! smiley

    Synes det ville være synd hvis Muffy skulle sælges igen, nu hvor hun har fået så meget tillid til jer, at I må røre de ben som hun bestemt ikke ville røres på tidligere smiley


  • #4   22. apr 2021 Jeg tænker det kunne være en ide for dig at sætte et lille skema op på en notesblok. Du laver en streg, der deler papiret ned gennem midten. Øverst på den ene side, skriver du, hvad der taler for at beholde hende og øverst på den anden side skriver du, hvad der taler for at sælge hende.
    Når du har skrevet alt det ned, som du overhovedet kan komme i tanke om, så går du fra papiret. Lad dig give dig tid til at vende tilbage og skrive mere på.
    Når du føler, at du har skrevet alt det på, du gerne vil, så læs det hele igennem og tænk grundigt over, hvad der vejer tungest for dig.


  • #5   22. apr 2021 Problemet er ikke ridningen, for hvis i så fald hun skal rides, så kræver det tilridning helt fra bunden af igen - for jeg tror aldrig hun er forsøgt tilredet.

    Hun smed mig af forleden dag (lørdag) da jeg forsøgte mig at ride hende, og som egenligt fortalte mig at hun bestemt ikke kendte til bid eller sadel - og 13 år - det syntes jeg er forsent at tilride i - og så skal jeg igen have dyrlæge og tandlæge ud og tjekker tænder igen.

    Min mavefornemmelse - uha den er både enig og uenig med mig -

    Men jeg vil lave en liste - for det eneste der taler imod - er ridningen - som jeg troede hun kunne bruges til - men jeg prøver at tænke videre - hun er trods alt ikke solgt eller hentet- endnu

    Og ja, ville sq være ked af hvis hun så alligevel kommer i de forkerte hænder (ikke at køber skulle være det)


  • #6   22. apr 2021 Hvad gør at hun er solgt som chance hest? Er det adfærdsmæssigt eller sygdommæssigt.

    Du skriver at problemet er ikke ridningen, hvad er så din bekymring?

    Synes ikke at det er for sent at tilride hende, der er mange gode følhopper som tilrides sent og bliver en god ridehest.


  • #7   22. apr 2021 Hvad med at låne maven ud men så arbejde videre med træning/let ridning

  • #8   22. apr 2021 Hvis alt andet spiller, så tror jeg at jeg ville gå meget langsomt frem med tilridning, vær meget opmærksom på hendes signaler, så det ikke går for hurtigt.
    Som en anden nævner, så måske låne maven ud, (hvis hun har rødt pas) så du stadig har hende hjemme og kan arbejde med hende.

    Er tanken om salg kun fordi der står en køber, eller ville det være på tale Anyway?


  • #9   22. apr 2021 Du gør ikke noget forkert i at sælge den. Det havde jeg gjort. Det er en chancehest, og den har fået chancen, og så kan en anden give den en ny chance.

    Hvis du har erhvervet dig den, for at du skulle kunne ride på den, så kan du også afhænde den igen, fordi den ikke kan rides.

    Hvis der er en der vil købe den og avle føl på den, så er det da en bedre fremtid for den, end en fremtid hvor du vil ride rundt på den, som den ikke bryder sig om.

    Der er masser af andre heste, gode rideheste, der er ingen grund til at spilde tid, penge og bekymringer på en hest man ikke har gavn af.


  • #10   22. apr 2021 Tag et stykke papir og fold det vandret åå midten, fold ud.
    Fold det lodret på midten, fold ud.
    Du har nu 2 x 2 felter.

    Og så udfylder du skemaet i følgende rækkefølge.
    Øverst til venstre fordele ved at beholde.
    Øverst til højre ulemper ved at beholde.
    Nederst til venstre ulemper ved at sælge.
    Nederst til højre fordele ved at sælge.

    ...
    Du købte en chancehest i den forventning at hun kunne rides op.
    Du var indstillet på at arbejde med hesten - men købte en kommende ridehest.
    Hun kan ikke opfylde det formål, du købte den til.
    Som jeg forstår, har du en potentiel køber, som du har tillid til.
    Jeg havde solgt. Og senere købt en anden sød hest, som kan rides allerede ved købet. Evt en ny Irish cob.


  • #11   22. apr 2021 jeg er simpelthen ikke klar til at sælge hende smiley

    chancehest fordi hun har haft problemer med m/s som sælger ikke kunne arbejde med og få redegjort og behandlet som det skal - ejer havde ikke overskuddet til hende

    det har jeg - og hun skal have en chance, men jeg tror ikke nogen har været klar til at ride hende, måske det var værd at overveje - jeg kender kun hendes fortid fra tidligere ejer der kun havde hende i 2 år


  • #12   22. apr 2021 og sælger jeg hende får jeg aldrig lov at købe en ny - vi sælger normalt ikke vores familie - som hestene jo også er, en del af familien - udlån hestemave - hmm - måske

  • #13   22. apr 2021 Så er det jo et let valg, behold hende for nu og giv hende god tid smiley

  • #14   22. apr 2021 Du er du kommet så langt til at du har lært hende at det er ok at få behandlet de ben, så tænker jeg også at du har tålmodigheden til at starte hende helt forfra som en rå hest der skal rides til hvis du vil give hende chancen. Jeg er selv igang med at tilvænne min rå vallak som livet til fremtidig ridehest og han har rykket røv de sidste måneder fra at være uvant i menneskehænder til at være fortrolig lommehest som viser at han nu er klar på at lære meget mere om “ridning”. Det tager tid men det også en enorm skulderklap til én selv at man kan se hesten udvikle sig i den rigtige retning som du har allerede har gjort med at formå at behandle de ben på hende.

  • #15   22. apr 2021 Maria E - hoved og hjerte hænger slet ikke sammen på mig lige nu - det hele køre totalt rundt - jeg vil hende gerne det bedste - og ikke kun for at ride - jeg har en ridepony jeg kan ride

    intet hænger sammen - i mit hovede - så jeg vil mene jeg er NØD til at give hende en chance her - vi er jo stadig ret glade for hende smiley


  • #16   22. apr 2021 Hvis du vælger at udlåne hendes mave, må du endelig sige til søde Gitte

  • #17   22. apr 2021 Anita, jeg tænker og tænker og tænker - jeg har svært ved at være i mig selv lige nu og disse dage, men jeg tænker måske vi kan lave en Deal et sted

  • #18   22. apr 2021 Du skriver bare smiley

  • #20   22. apr 2021 Så længe forarbejdet er fornuftigt, burde det ikke være et problem at tilride en 13 års.
    Hvad gør at du har lyst til at sælge? Du skriver det ikke er ridningen der er problemet, så tænker hvad det er der gør, at overvejer salg?


  • #21   22. apr 2021 Lisette S - en bøvlet mand gør at jeg ikke må købe en ny hest/pony - han er bare imod køb/salg

  • #22   22. apr 2021 Gemstone - det er tiden - eller var tiden der skulle bruges på tilridningen - jeg havde egenligt regnet med at have købt en hest man kunne ride - og det kunne vi så ikke - jeg har ingen ridebane eller ridehus - så jeg "nemt" kunne have brugt tiden på tilridningen - det gør det hele lidt bøvlet nu, hvor jeg skal finde ridehus/ridebane - så jeg kan få trænet helt fra bunden af og op

    Men nu har jeg tænkt over dette salg siden i mandags - hvor jeg egenlig havde besluttet mig for at sælge og til nu - og jeg er ikke klar til at opgive hende eller sælge hende videre - hun er så speciel - og vi er kommet langt - fra det jeg købte - til den hoppe jeg har nu - og min liste bekræfter mig i - at hun bliver - og handlen er afmeldt


  • #23   22. apr 2021 hvis man er i tvivl ja lader man være med at gøre mere ud af det

    så det er godt at du beholder hende - hun er da også en virkelig smuk dame
    har det på samme måde. man sælger ikke sin familie.
    har selv to heste på 20 år som jeg skal går og leger med om at få dem tilredet, sådan rigtigt. hvert eneste år starter vi på det, og hvert år går det ikke. så planlægger jeg at gøre det næste år.. og sådan er 16 år gået nu
    men jeg håber stadig. Men elsker bare de to krikker, om de rides eller ej, så er det mine foldbumser, som bare går og hygger sig. og hvad jeg gør jo det samme,


  • #24   22. apr 2021 "Man sælger ikke sin familie".

    At sælge fx en hund eller hest, synes jeg ikke skal sammenlignes med at sælge en roommate eller lillebror.
    Men nærmere med, at lillebror flytter hjemmefra, eller roommate flytter fra kollektivet, simpelthen fordi de er et andet sted i livet, end boformen er.
    Et velovervejet salg af hest /hund / o lign svarer til, at man flytter permanent og ændrer folkeregisteradresse med det samme, melder flytning osv - så der er rene linier i papirarbejdet.


  • #25   22. apr 2021 Anja - og pt bliver hun og jeg arbejder videre med hende - det føles forkert at sælge - hele vejen ind i min sjæl

    Doktor WHO - det er de ord der kommer ud af munden på min mand - og nu bliver hun


  • #26   22. apr 2021 Whatever.
    smiley
    Vi skal ikke være enige, men lytte til hinandens argumenter.
    Jeg tillader mig at være uenig med din mand - og så må han jo bare være med til at forkæle hoppen mens i har den.


  • #27   23. apr 2021 Doktor who - jeg er også uenig med ham - ingen tvivl om det - han erfare sådan.

    Og nogle gange skal dyr bare videre til et andet liv - hvis du spørger mig - ja det kan være hårdt med nogle gange det bedste for dyret - han er bare sær.

    Men nu bliver hun, så må jeg se hvad jeg kan udrette med hende og om hun skal ifoles


  • #28   23. apr 2021 Vi kunne også bare lavet en broget sportsko på hende imens du tænker smiley
    Det har taget mig 4 år at nå frem til at cardo skal sælges så pr 1.7 er han forhåbentlig solgt.


  • #30   23. apr 2021 Helena s - ja det kunne være fedt - det har jo altid været min drøm at få lavet vores egen sportsko - ejjjjjj hvordan kom du dog i tanke om at han skulle sælges?????

  • #31   23. apr 2021 Lisette - tjaaaaa han sidder på pengepungen - mener han

  • #32   23. apr 2021 Men hvis du har en ridehest, hvorfor skal denne hoppe så blive ridehest? Kan den ikke bare gå og være til?

    Jeg havde nok sat den i træning et sted. Nok sparet så meget op, at den kan stå i træning i rigeligt tid smiley


  • #33   23. apr 2021 Rideheste er lidt som katte. Og glas af Bailey. Og chokolade. Og chips.

    Hvis det er det, man bliver glad af, så vil man altid gerne have en til.


  • #34   24. apr 2021 Han har været lånt ud i 3 år plus og har jo de 3 andre her hjemme ??

    Jeg hepper på sportsko smiley


  • #35   24. apr 2021 Sarah Emilie - fordi jeg har en datter og 2 drenge der skulle have redet hende

  • #36   24. apr 2021 Doktor who - ja total enig med dig - een er aldrig nok smiley

    Helena - uha ja okay - men stadig - du får jo aldrig een som ham igen smiley

    Og ja - jeg vil gerne lave en sportsko - MEN mangler det til at "producere" sportskoen smiley

    Sarah Emilie; Nope skal hun i ridetræning bliver det mig selv der gør det - jeg stoler ikke på nogen kan gøre det så jeg er tilfreds med det - så må det jo "bare" kræve ekstra af mig og tid


  • #37   24. apr 2021 Men jeg tænker om dine børn kan ride din ridehest? Eller er det for at i kan ride ture sammen? smiley

  • #38   24. apr 2021 det var faktisk for at vi kunne ride sammen - og ikke altid kun ride på vores egen fold smiley

  • #39   25. apr 2021 nåårh for søren, ja så kan jeg godt se dilemmaet. smiley

    Hvad er det der gør at hun ikke kan rides? smiley Måske du sommeren over kan bruge lidt ekstra tid med den, og måske få den gjort ridelig (om ikke andet af dig selv, så kan ungerne ride Goldy) smiley


  • #40   25. apr 2021 Sarah - hun er ikke tilredet - derfor kan hun ikke rides

  • #41   25. apr 2021 Tilrid den selv? Send den i tilridning? smiley

Kommentér på:
jeg er virkelig i vildrede, skal skal ikke

Annonce