{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Pris på opstaldning {{forumTopicSubject}}

Kalder alle klogehoveder! smiley

Jeg har en veninde hvis datter har et brændende ønske om at få deres pony og åring herud til opstaldning, da de er rigtig trætte af det sted de står nu. Men nu er jeg i tvivl om, hvor meget jeg kan/skal tage for det. Det vil være stortest fuldpas, men vi har snakket om at hjælpes ad.

- Stor lys løsdrift med lamelgardin og vindue
- Både mulighed for græs, nedbidt og evt. jordfold
- Kvalitetshø med analyse, 5% sukker, mulighed for hø i slowfeeder
- 1 km til nærmeste udendørs ridebane/ridehal på små veje eller via skov.
- Skov 300 m herfra og generelt gode turmuligheder for både skridt og lidt hurtigere ridning. ;o)
- 15 km til stranden med trailer
- Mulighed for boks, hvis det ønskes. (Eller i tilfælde af smed/sygdom/dyrlæge etc)
- Fodring 1-3 gange dagligt (afhængig af årstid)
- Græsbane der er udemærket at ride på
- 3 spring til fri afbenyttelse
- Opbevaring af foder/udstyr mm.
- Blanding af foder forud for fodring.
- Tilkobling til videoovervågning, hvis det ønskes
- Det basale, frisk vand, strøm, forsvarligt hegnet og løbende vedligehold og forbedringer.
- Der samles lort dagligt på foldene samt løsdrift.

Priserne i området for fuldpas eller delvis fuldpas ligger fra 1200 til 1800 hvis de har ridehal/bane.

Det ligger i Sønderjylland, og bussen holder lige foran døren. (bogstaveligtalt)

Jeg er endnu ikke sikker på, hvad jeg har af udgifter til vand/el (pga nærværende køb af ejendommen) , så jeg kan desværre ikke regne på det, før de flytter herud.

Lad mig høre jeres tanker smiley De medbringer selv fuldfoder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på opstaldning
  • #1   22. apr 2021 Jeg kommer til at tag min 1000kr for fuldpas løsdrift med de samme ting du kan tilbyde dog med vitaminer med i prisen. 650-700kr ved at ejer kan hjælpe til ved at bidrage med fodringsdage.
    Mine priser er for en islænder str... ville tag mere for en stor hest da den indtager væsentlig mere hø, vand og græs.


  • #2   22. apr 2021 Betalte 1000kr for fuldpas løsdrift hvor min vallak stod som var jordfold, hø, halm, korn, vitaminer og en roundpen til benyttelse( jordbund).

    Betalte 1150kr for fuldpas løsdrift hvor Sokka stod med snot ridebane, lille skov i baghaven, hø, vitaminer og skulle muge fold for lort og rive spisepladsen ren for hø


  • #3   22. apr 2021 Det lyder til du har godt styr på din løsdrift. Hvad gir de nu og hvad er der med i prisen?
    Alt efter hvad der er med, så læn dig op ad den pris. Selvom det er din veninde, så behøver du ikke gi "vennepris" Dine udgifter er de samme, om det er en fremmed, eller en ven. Hvis det oftest er dig, der skal passe de 2 nye, så skal du ta noget for det, det betaler hun også for, der hvor hun står med hestene nu. Derud over så lav en fast aftale om, hvornår hun passer hestene, så du også får en staldfri dag ud af det. Hvis ikke så løber du let sur i det. Det kan godt gi mere arbejde, men du skal ikke sætte penge til ved det samtidig.


  • #4   22. apr 2021 Tak for svar begge to.
    Jeg ved ikke præcis hvad de giver nu, men mener for boks og udluk i sig selv betaler de vidst 1050, og så kommer hø, størrelse, foder osv oveni.


  • #5   22. apr 2021 Min opstalder giver 900 inkl hø/wrap og fælles strøelse plus de almindelige ting som vand mm. Hun hjælper så også til med at fodre og den slags som en del af betalingen.
    Har ny ridebane, 3 spring plus hendes egne cavalettis og der er en okay skov i nærheden. Hun må gerne leje traileren, men har ingen bil der kan trække. Hun køber og blander selv foder til 7 dage. Har også 3 bokse der kan anvendes og et sadelrum. Vi holder til på Vestfyn


  • #6   22. apr 2021 Vi snakkede også om en 7-900 kroner her. smiley måske lidt mere for åringrn, da den skal have foder fra os, og jeg lige regner på hvad det koster.

  • #7   22. apr 2021 Jeg vil mene det er for lidt. En stor hest spiser hurtigt for 500 kr hø eller wrap pr mrd. Pony lidt mindre og med de faciliteter du har, så vil jeg mene min. 1000 - 1100kr

  • #8   22. apr 2021 Som tommelfingerregel:

    500 kr pr hest pr måned i grovfoder.
    -ja, der er græs om sommeren, måske? Men du løber nu tidligere på efteråret tør for græs/ skal fortsætte længere ud på foråret med grovfoder - så, det skal dækkes.
    Hvis du bruger 10 poser træpiller til opstart pr hest + 4 poser pr måned derefter, og vi leger at en pose koster 45 kr = 450 kr til opstart pr hest + 180 kr pr måned til vedligehold af madras.
    Krybbefoder - regn selv efter, men 300 kr pr måned for krybbefoder, mineralsten og måske en mikrovitalkur osv.
    Hvad koster vand, el, osv? Relativ lidt.

    Så kommer ekstra udgifter til vedligeholdelse, osv.
    Opstalder skal betale deres del af dine merudgifter til at være jordejer af folde.
    Har du selv tre heste, opstalder har 2, så ville jeg mene at 2/5 = 40% af dine udgifter til skat, gødning osv skal de dække.
    Så, 800 kr pr måned til foder og strøelse +deres del af dine faste udgifter til at sørge for stald, fold, osv.

    Ups.
    Jeg tror, at hvis jeg har to heste og tre opstaldere, bør det koste 1200 kr pr måned om sommeren, og 1800 kr —2000 (måske mere, afhængig af grovfoder forbruget), så er grovfoder, strøelse, osv og deres del af uundgåelige faste udgifter dækket ind.
    Jeg bor på østsjælland og kan levere løsdrift.


  • #9   26. apr 2021 Pas på at sætte det for lavet. Det løber hurtigt op med hø/wrap og foder. Også i udkants Danmark. Jeg blev meget overrasket over udgifterne. Bor dog i Nordsjælland. Og alt efter race kan de være ret dyre at fodre på.

Kommentér på:
Pris på opstaldning

Annonce