{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Sår {{forumTopicSubject}}

Hej min hest fik desværre det her sår da han løb voldsomt ud af traileren for et par uger siden.
Der er kommet fint med skorpe osv. men er der nogen der har erfaringer med at hårene ikke vokser ud igen? Kan man gøre noget for at det går hurtigere? Eller er det bare ren tålmodighed der skal til?

Grunden til mit spørgsmål er, at han får et år siden ca. fik et andet sår i hovedet på folden og der er kun lidt hår på nu.

Tak på forhånd ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sår
  • #1   2. jun 2021 Nogle sår vokser der bare aldrig pels på igen. Tror næppe du kan gøre så meget du kan gøre, så længe hesten er dækket ind. Evt massere for at øge blodgennemstrømningen. Det ved jeg kan hjælpe på hovedhår/bund

  • #2   2. jun 2021 Du skal tilsætte
    Tålmodighed. Tålmodighed. Og så mere tålmodighed.
    Nogle ar er perfekt helede op, andre får hvid pels, nogle ingen pels...

    Og du kan ikke gøre noget ved det - jo, undgå infektion i såret, dengang det var frisk...


  • #3   2. jun 2021 Der var ingen infektion i såret heldigvis, så jeg må bare vente og se hvad det ender med smiley

    Tak for svar smiley


  • #4   3. jun 2021 Min dreng havde også sådan et på næseryggen. Sørg for at trensen ikke kradser på det område så der ikke går huld, og lad vær med at brug en grime med falsk lam! smiley

  • #5   3. jun 2021 Det har noget at gøre med hvor meget huden bliver ødelagt når der kommer skader
    nogen gange kommer der ikke hår og andre gange gør der.

    jeg har to heste som har haft en del skader da de var unge. nogen gang kom håret ikke mere. Men oftes kom det retur efter et stykke tid


Kommentér på:
Sår

Annonce