{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Små godbidder {{forumTopicSubject}}

Jeg synes ikke længere jeg kan Google mig til Brogaarden Competition Wafers, eksisterer de ikke længere?

Jeg ønsker mig små godbidder der ikke smuldrer alt for meget (almindelige græspiller smuldrer for meget), som ikke har alt for meget sukker eller er alt for dyre. De skal bruges til en lille hest.
Jeg bor egentlig i Norge, men jeg kan simpelthen ikke finde nogle heroppe der opfylder mine krav og ikke koster 60-100 kr kiloet smiley derfor tænker jeg at det kan svare sig at importere. Jeg er ved at undersøge tollreglerne til bunds, men det er en stor bonus hvis de kan fås i pakker mindre end 10 kg, da jeg så kan undgå toll.

Skal helst kunne købes ved LH foder, Danish Agro eller Land og Fritid. Jeg er i midtjylland og Nordjylland.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små godbidder
  • #1   23. jul 2021 hva med nordic horse tiny treats?

  • #2   23. jul 2021 Vil også sige Tiny treats. Jeg har selv ledt forgæves efter små godbidder indtil Tiny treats kom ud.

  • #3   23. jul 2021 Jeg har set lidt på dem, men uanset hvor glad jeg er for Nordic Horse (som min hest fungerede godt på i DK), så hader jeg at købe deres varer. Det er så besværligt. Jeg vil i en rigtig butik med rigtige åbningstider hvor jeg ikke skal kontakte dem på forhånd...

    Anyways. Hvor store er de egentlig? Jeg mangler lidt en skala på de billeder de har.


  • #4   23. jul 2021 De findes nu også i rigtige butikker her, men kan selvfølgelig ikke udtale mig om Norge ??

  • #5   23. jul 2021 Hm.
    Hvad med simpelthen skiver af gulerødder?


  • #6   23. jul 2021 Jeg bruger også små stykker gulerødder, men ellers læste jeg at Amequ by dangro skriver deres LinOcrunch også kan gives som træningsgodbidder smiley

  • #7   23. jul 2021 Pito føre Nordic Horse. De har butikker i Auning, Grenå og Rønde, alle på Djursland.
    Jeg kan dog ikke forestille mig andet end, der må være andre, nærmere butikker, hvor du er, der føre fra Nordic Horse smiley


  • #9   24. jul 2021 Louise J: Nordic Horse eksisterer ikke i Norge. Der er faktisk næsten intet nordisk produceret foder. Vi har dem der modsætningen til Land og Fritid (/Equsana) - resten er import. Langt mest tysk eller engelsk, som koster KASSEN fordi det skal fortoldes. Der er en bitte lille smule svensk og dansk, men det er ikke meget og svært at finde. Så hvis man kun vil fodre sin hest på nordisk foder, så er der ikke mange valgmuligheder. Heldigvis fungerer min fint på vitaminer fra Felleskjøpet (/"Land&Fritid").
    Det korte af det lange er: Derfor vil jeg købe godbidder i DK. Udvalget her er dyrt, dårligt og svært at få fingrene i... På den rute jeg kører i DK er der ikke mange forhandlere af NH.

    Dr. Who: Det bruger jeg skam også smiley Men jeg har behov for tørre godbidder der altid er i stalden. Jeg glemmer nogle gange at få gulerødder med, jeg glemmer at tage dem ud af lommen (klamt), de er ikke helt til at opbevare i min stald i større mængder. Jeg skal have noget reserve jeg altid kan have i lommen.

    Maria R: Hmmm... Jeg må se lidt på om jeg kan opstøve dem i lidt mindre mængder, i tilfælde af jeg ikke kan have en hel sæk, men det var ikke dumt.

    Sunshine: Mellem Århus og Thy er det af en eller anden grund lidt tyndt smiley De fleste er private folk. Hvis jeg kører en lidt større omvej, så er der et par butikker, men på netsiden har de et meget lille udvalg, så jeg skal vidst være ude i god tid og bestille hjem. Det var lidt en udfording da jeg boede i DK, og faktisk også en af årsagerne til at jeg ikke gad fodre med NH. Jeg boede 5 km fra LH der havde ALT undtagen Nordic Horse. Super irriterende. Jeg endte så på det alligevel.

    Anja n: Det er svært at se størrelsen på dem? Det fede ved Wafers, var at de kunne fåes i mere end 1 kilo (15 kilo var nu rigeligt) og at der ikke var meget foderværdi når man tømte en håndfuld fra lommen ned i krybben smiley


  • #10   25. jul 2021 Kære Høne.
    Hvad med kattemad eller hundekiks?

    Det er ikke en joke.
    Men, min erfaring er, at en del heste er VILDE med kattemad, og hundekiks er ofte, nåja, bare kiks med er par procent animalsk indhold.


    ... Ellers, jeg køber de røde spande med vitamin godbidder fra.. Jeg tror det er salvana... De kan knækkes og så er de på størrelse med standard hundekiks.


    ...
    Ha, hundepige og kattebæster ! Når du vækker mig kl meget tidligt, fordi katte skal opdrages (nej, katte må ikke lægge sig på godbidstaske), så giver jeg uartige ideer videre!


  • #11   25. jul 2021 Du kan få LinOcrunch som foderprøve så 2kg for 40kr mener jeg det er. Det er så dyrere end de 20kg smiley

  • #12   25. jul 2021 Dr Who: Men... kan man det? Jeg forestiller mig at god kvalitet har kød og dårlig kvalitet har korn. Jeg har hørt om nogen der bruger kaningodbidder, men jeg kan ikke finde dem.

    Maria R: Ved du om man kan få det i butikker eller om det kun er på net?


  • #13   25. jul 2021 Min barndoms pony maste sig næsten over væggen om boksen, når kattene blev fodret.
    Uhh, hun ville ha', ja hun ville så...

    ..
    Godbidder er så få gram, så, hvis der er 20% kød i, så gør det jo intet.
    Det er jo bare kulhydrat, fedt, lidt protein og salt for smagens skyld.


  • #14   26. jul 2021 Equsanas godbidder kan knækkes over, så er de ikke så store smiley

    Ellers er det vel bare at købe en pose kraftfoder i 8 mm piller, f.eks Equsanas Structure Medium. http://ipaper.ipapercms.dk/DLG/Service/Equsana/EqusanaStructureA5Folder/?page=2

    I det hele taget er det jo nemt lige at have lidt kraftfoderpiller i lommen, det vil de altid gerne spise smiley


  • #15   26. jul 2021 Jeg er ikke sikker på om nogle butikker har foderprøverne på lager, men vil tro du kan få butikken til at bestille det hjem til dig hvis det er. Jeg kan i hvert fald nemt bestille både tilskud og krybbefoder hjem som de ikke normalt har i butikken. Har dog endnu ikke bestilt en foderprøve, men vil undre mig hvis kan ikke også kan det smiley

  • #16   26. jul 2021 Dr Who, jeg har det lidt mærkeligt med det, for ud over de 2-6 stykker dagligt, ville jeg også bruge dem til træning af andre ting. Sådan noget hvor hesten stopfodres med det, fordi hvert et lille trin belønnes smiley

    Ann C: Jeg vil ikke bruge Equsanas. Jeg kan ikke lide dem. Så kan jeg lige så godt bruge dem jeg kan købe her. Jeg synes det er dumme og store at knække, og hvis de er bare lidt som dem jeg har her, så klistrer de faktisk lidt i hestemunden - og i lommen.
    Og så bliver jeg lidt kræsen, men jeg gider ikke købe en sæk kraftfoder med unødvendig krudt i. Og så er det ofte dyrt. Det hjælper dog hvis de kan købes i løs vægt som der står.
    Mange af de piller er også lidt for små. Min hest er en skovl til godbidder og dårlig til at bruge læber og tunge til at tage dem. Han bruger tænderne. Jeg vil helst ikke opfordre for meget til det.

    Har fået svar fra Tolletaten heroppe. Det er afsindigt dyrt at gå over 10 kg og skal måske også registreres som importør. Det åndssvage er at på hunde- og kattefoder må man gå over 10 kg, men hestefoder tæller med i de 10 kg almindelige fødevarer man må medbringe smiley
    Så jeg skal have noget jeg kan købe 4-5 kg af. Mindst 4 kg er dedikeret til rugbrød - som hesten i øvrigt ikke spiser, den smed noget af mit dyrebare rugbrød på gulvet efter den tiggede. Den får aldrig rugbrød igen!
    Jeg må se om jeg kan finde nogen der sælger mellembøtten af Nordic Horse eller minibøtten af LinOcrunch...


Kommentér på:
Små godbidder

Annonce