{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

Dyrplageri? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige set nogen skrækkelige billeder af en mega ttynd hest som min storebror har sendt til mig. Den står ude på et sted hvor han er ved at arbejde på deres hus og han tog billeder af hesten og ringede til mig for at høre hvad jeg mente om han skal melde det. han har ikke så meget forstand på det så derfor spurgte han mig. vil ikke ligge billederne herind af frygt for at hænge nogen ud.
det kan jo også godt være en hest de har redet fra sagteriet eller noget i den stil. der går en hest mere i folden der ser nogenlunde fin ud så det er lidt mærkeligt.
Hvad skal vi gøre, melde det?
dyrenes værn kan vel komme ud og kigge på det og se om det har noget på sig, eller?
så vidt bror kunne se, havde de ikke vand, han har gået folden rundt og den er godt græsset ned. Jeg har virkeligt kun set den slags i tv. aldrig i virkeligheden, så jeg er helt forfærdet. men det kan jo som sagt være en de har redet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrplageri?
  • #2   5. okt 2007 Prøv dog at melde det.
    Det lyder ikke så godt. Dyreværnet kan da altid komme ud at kigge, så kan de jo se hvad de synes, om det er "synd" nok, hvis man kan sige det sådan..

    - Det er i hvertfald synd for hesten smiley


  • #3   5. okt 2007 eller det kan være en der er syg og er under behandling... ?

    Ring og spørg ejerne...


  • #4   5. okt 2007 Ville først spørge ejeren selv (din storebror) , ganske pænt spørge om det , &så med vandet (:

  • #6   5. okt 2007 Han har sendt billederne til hestens værn via mail, har sagt til ham at hvis han ikke høre noget fra dem inden en uge skal han prøve at ringe til dem.
    jeg kan prøve at sige til ham at han skal kontakte alle dyrs ret.
    jeg tror ikke at han tør snakke med ejeren om det. han er ikke så god til konfrontationer.


  • #7   5. okt 2007 altså.. hvad lige med at spørge ejerne først... det er da godt nok lige lovlig hurtigt at anmelde nogen man ikke ved noget om... og at den anden hest ser fin ud.. kan der være en grund til den anden ikke ser godt ud... spørg da ejerne først hvad der er galt med den.. og hvorfor de ikke har vand.. det ville jeg gøre..

  • #8   5. okt 2007 ville nok lige snakke med ejeren først... der kan jo være en grund til den ser sådan ud.

  • #9   5. okt 2007 Han er bange for at de slæber ham i retten hvis han snakker med dem først og melder bagefter. så ved de jo godt at det sikkert er ham når han har gået og spurgt til det.

  • #11   5. okt 2007 Camilla M

    Det passer ikke, de gør faktis ders arbejde...

    Jeg anmeldte en gang en, og en halv time efter var de på pletten...


  • #12   5. okt 2007 Tal med ejeren.Måske er hesten syg og under behandling. I søger nogle gange sensationer herinde. Tjek baggrunden først, og lad ikke en fjer blive til 5 høns.

  • #13   5. okt 2007 Jeg vil nu også prøve og spørge ejeren først...

  • #14   5. okt 2007 Jeg har givet ham jeres valgmuligheder, men i sidste ende er det jo op til ham som øjenvidne vad han vil gøre. jeg har jo "kun" set billederne og ikke været der selv.
    Jeg håber han finder ud af at den er blevet redet og ikke lider mere.


  • #15   5. okt 2007 Ja, meld det.
    Forresten må man gerne lægge billederne ind i et fotoalbum smiley


  • #16   5. okt 2007 Jeg vil ikke med et sekund snakke med ejerene hvis alle hestene ser sådan ud. Så er det da fordi de ikke har forstand på at fodre og ved at hestene skal have noget og spise ved siden af, man kan ikke blive overrasket over at ingen græs, ingen foder og vand giver magre heste, man skal gribe ind inden de begynder at blive så tynde...

    Rikke J.: Tommeltotten op for dig og din bror i har bestemt gjort det rigtige ved at melde det..

    Knus Jette


  • #17   5. okt 2007 Den situation du beskriver med en tynd hest og en hest i pæn foderstand, kunne have været min for et par år siden, da min gamle hoppe tabte sig voldsomt pga orm.

    Jeg havde intet imod at fortælle alle der spurgte, hvorfor min hest så ud som hun gjorde. Men jeg var nok blevet gal, hvis nogen bare havde meldt det uden at have været kommet til mig først for at høre om der var en grund til at hun så ud som hun gjorde og om der blev gjort noget ved det.

    Mine heste blev flyttet, da jeg flyttede og mit opstaldningssted oplevede et par gange at folk henvendte sig og spurgte hvorfor hesten var så tynd. De fik et stille og roligt svar. De fleste mennesker vil ikke have noget imod lige at forklare om der er en grund til at et dyr måske er tyndt. Der kan jo være mange grunde.

    Men desværre er mange mennesker alt for hurtige til at dømme andre, hvad det angår tynde dyr.

    Jeg siger ikke at man ikke skal blande sig, men jeg kan bestemt ikke forestille mig at det kan være behageligt at få besøg af dyreværnet, hvis man virkelig gør noget for sagen. Uanset om der er grund til at tro noget eller ej, vil man jo altid føle sig mistænkt, når først man har haft sådan et besøg.

    Så jeg synes da at din bror skulle prøve at høre dem ad hvorfor hesten er tynd. Der er jo altså ingen der siger at det udvikler sig til skænderi eller andet. Og hvis han føler sig mere tryg ved måske at have dig eller en kollega ved sin side, mens han spørger, vil det da være helt okay.


  • #18   6. okt 2007 Maria... ja... jeg tænkte fuldstændig det samme.... jeg ville også blive helt vildt skuffet og sur over, hvis man stod og måske havde købt en hest, som ikke så lige godt ud som min anden hest... så er der sikkert en grund til det... Hvis det er mishandling... så havde den anden hest højst sansynlig set sådan ud som den 1 første hest.. Man skal passe på med at være hurtig.. og det er folk.... den hest kan også have en sygdom uden man ved det... have orm... eller ja købt en hest for at rede den.... Der findes da intet dumt i at spørge hvad der er galt med den... der findes kun dumme svar... sådan burde man tænke.. smiley

Kommentér på:
Dyrplageri?

Annonce